Chiński Lexus wjedzie do Polski. Nowa marka na rynku premium

Omoda, marka premium chińskiego giganta motoryzacyjnego Grupy Chery potwierdziła swoje plany wobec polskiego rynku. Podczas internetowej prezentacji 12 lipca Chińczycy podali szczegóły planów wejścia na nasz rynek.

Publikacja: 13.07.2023 07:53

Omoda 5

Omoda 5

Foto: mat. prasowe

W Polsce sprzedaż ma rozpocząć się wczesną jesienią, w każdym razie w III kwartale. Jako pierwszy wjedzie do Polski SUV - Omoda 5. Wcześniej auta tej marki pojawiły się Malezji, Meksyku i Australii, a europejską ekspansję marka rozpoczęła od w Rosji, która była pierwszym rynkiem na którym chiński producent testował powodzenie tego modelu, a potem w Niemczech, Francji, we Włoszech i Hiszpanii. Omoda 5 pomyślnie przeszła europejskie testy zderzeniowe uzyskując 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. W grupie Chery, do której należy Omoda marka pełni taką samą rolę, jak Infiniti w Nissanie, Lexus u Toyoty, czy Acura w Hondzie. Na polskim rynku Chińczycy zaczną od modelu z silnikiem spalinowym o pojemności 1,6 litra. Potem przyjdzie też czas na modele PHEV i BEV.

Omoda 5

Omoda 5

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volvo EX30: Ten mały SUV to najszybsze Volvo wszech czasów

Wszystkie auta mają 5-letnią gwarancję. Produkowane są w kilku zakładach - w chińskim Wuhu, w prowincji Anhui, w indonezyjskim Bekasi na Zachodniej Jawie, malezyjskim Kulimie i i irańskim mieście Bam. Pierwszy egzemlparz tego modelu zjechał w Wuhu w końcu lutego 2022 roku. A model, który wchodził do produkcji został zaprezentowany w listopadzie 2021 roku, czyli w czasie silnych ograniczeń pandemicznych. Według chińskiego producenta klientem docelowym mają być młodzi ( i dość zamożni) żyjący intensywnie, nowocześnie i z rozmachem. Omoda to pierwsza marka z Chin, która wbija się na polski rynek z samochodem, który wyposażony jest w silnik spalinowy. I ten właśnie fakt może przeświadczyć o sukcesie tej marki nad Wisłą.

Omoda 5

Omoda 5

mat. prasowe

Cena? Tutaj jest problem, bo prowadzący internetową prezentacją stwierdził, że ostatecznie nie została jeszcze ona ustalona i będzie uzależniona od kursów walut. Na razie wiadomo, że na rynku chińskim Omoda 5 kosztuje 13,8 tys. dol. do - 18,8 tys. dol. W Australii około 30 tys. dol. Jest jednak mało prawdopodobne, że i na rynku polskim trzeba będzie za to auto zapłacić taką lub podobną kwotę, czyli około 120 tys. zł. Gdzie Omodę 5 będzie można kupić? To też nie jest do końca ustalone, bo nadal trwają rozmowy z dilerami i dystrybutorami. To, co wiadomo, to że auto ma 4,4 m długości, 1,83 m szerokości i 1,59 m wysokości. Rozstaw osi to ok. 2,63 m. Czyli jest to kompaktowy SUV, a na polskim rynku będzie konkurował m.in. z Kią XCeed, Hyundaiem Koną i Mazdą CX-30. Czyli nie z autami z segmentu premium w którym producent je chce ulokować. Ale zdecydowanie ma rozwiązania premium, takie jak np. aplikacja Hello Omoda, która na polecenie głosowe odsuwa i zamyka szyberdach. Od stycznia do kwietnia 2023 (ostatnie dostępne dane) Omoda sprzedała na świecie 70 tys. sztuk modelu 5. I ,według informacji producenta, zainteresowanie rośnie z miesiąca na miesiąc.

Omoda 5

Omoda 5

mat. prasowe

Omoda 5

Omoda 5

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Toyota C-HR wygląda jak Lexus
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO