W Polsce sprzedaż ma rozpocząć się wczesną jesienią, w każdym razie w III kwartale. Jako pierwszy wjedzie do Polski SUV - Omoda 5. Wcześniej auta tej marki pojawiły się Malezji, Meksyku i Australii, a europejską ekspansję marka rozpoczęła od w Rosji, która była pierwszym rynkiem na którym chiński producent testował powodzenie tego modelu, a potem w Niemczech, Francji, we Włoszech i Hiszpanii. Omoda 5 pomyślnie przeszła europejskie testy zderzeniowe uzyskując 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. W grupie Chery, do której należy Omoda marka pełni taką samą rolę, jak Infiniti w Nissanie, Lexus u Toyoty, czy Acura w Hondzie. Na polskim rynku Chińczycy zaczną od modelu z silnikiem spalinowym o pojemności 1,6 litra. Potem przyjdzie też czas na modele PHEV i BEV.
Omoda 5
Czytaj więcej
Debiutujące EX30 to najmniejsze i najtańsze elektryczne Volvo i zarazem najdynamiczniejszy model marki w historii. Chociaż na to nie wygląda do setki przyspiesza tak szybko jak modele Ferrari czy Porsche.
Wszystkie auta mają 5-letnią gwarancję. Produkowane są w kilku zakładach - w chińskim Wuhu, w prowincji Anhui, w indonezyjskim Bekasi na Zachodniej Jawie, malezyjskim Kulimie i i irańskim mieście Bam. Pierwszy egzemlparz tego modelu zjechał w Wuhu w końcu lutego 2022 roku. A model, który wchodził do produkcji został zaprezentowany w listopadzie 2021 roku, czyli w czasie silnych ograniczeń pandemicznych. Według chińskiego producenta klientem docelowym mają być młodzi ( i dość zamożni) żyjący intensywnie, nowocześnie i z rozmachem. Omoda to pierwsza marka z Chin, która wbija się na polski rynek z samochodem, który wyposażony jest w silnik spalinowy. I ten właśnie fakt może przeświadczyć o sukcesie tej marki nad Wisłą.
Omoda 5