Elektryczny luksusowy SUV z Chin, który potrafi pływać

Chiński producent samochodów BYD wprowadza na rynek nową submarkę premium – Yangwang. Jednym z dwóch pierwszych modeli jest SUV U8, który ma bardzo szczególne możliwości.

Publikacja: 27.09.2023 15:51

Yangwang U8

Yangwang U8

Foto: mat. prasowe

BYD to chińska marka, która ma ugruntowaną pozycję jednego z największych na świecie producentów samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, a także producentów akumulatorów do samochodów elektrycznych. Dzięki modelom takim jak Atto 3, Seal czy Dolphin Chińczycy do tej pory działali niemal wyłącznie w segmencie aut dla przysłowiowego Kowalskiego. Ale to się wkrótce zmieni i to dzięki nowej submarce Yangwang. Grupa BYD chce wkroczyć w znacznie bardziej luksusowy segment.

Yangwang U8

Yangwang U8

mat. prasowe

Jednym z dwóch pierwszych modeli Yangwang jest U8. To SUV o kańciastej stylistyce o długości 5,32 m, szerokości 2,05 m i wysokości 1,93 m (rozstaw osi: 3,05 m). Bazuje na nowej platformie E4 Grupy BYD, z której będą korzystać wszystkie przyszłe modele tej submarki. ZU8 ma czterosilnikowy napęd elektryczny: każde koło ma własny silnik elektryczny, który zapewnia napęd na wszystkie koła. Dodatkowo zabudowany jest dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Całkowity zasięg z 49 kWh akumulatora i 75-litrowego zbiornika paliwa powinien wynosić około 1000 km.

Yangwang U8

Yangwang U8

mat. prasowe

Yangwang U8

Yangwang U8

mat. prasowe

Czytaj więcej

Chińska firma stanie się największym niezależnym dostawcą silników na świecie

Yangwang obiecuje moc systemową na poziomie około 1200 KM i 1280 Nm. U8 ma przyspieszać od zera do 100 km/h w trzy sekundy. Chińska marka chwali się również tym, że U8 umie pływać. Yangwang twierdzi, że całkowicie uszczelnił platformę i nadwozie przed wnikaniem wody. Według producenta luksusowa wersja jest w stanie przedostać się przez wodę o głębokości około jednego metra, natomiast off-roadowy model może się zanurzyć do głębokości nawet 1,40 m. Kierowca aktywuje odpowiedni tryb jazdy na centralnym wyświetlaczu, po czym ostrożnie kieruje U8 do kałuży wody. Podwozie znajduje się w najwyższym ustawieniu, silnik spalinowy przestał działać, klimatyzacja pracuje na powietrzu obiegowym, a gdy wszystkie drzwi i okna są zamknięte, dach otwierany jest automatycznie, zapewniając drogę ewakuacyjną w sytuacji awaryjnej. Koła obracają się w wodzie, dzięki czemu elektrycznie napędzany SUV może poruszać się po wodzie z prędkością do 3 km/h przez maksymalnie przez 30 minut.

Kolejną obietnicę producenta jest to, że U8 potrafi zawrócić w miejscu. Zdjęcia wnętrza sugerują, że postarano się o luksus. Jest brązowa skóra, szeroka konsola środkowa z pionowo ustawionym ekranem w wielkości XL. Yangwang U8 ma być dostępny również w wersji siedmiomiejscowej. Luksusowy SUV tani nie jest, kosztuje co najmniej 1,089 mln juanów (około 650 tys. zł). Na razie nic nie wiadomo o ewentualnym eksporcie nowej marki do Europy.

Yangwang U8

Yangwang U8

mat. prasowe

Yangwang U8

Yangwang U8

mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla Model X: Nie dogoni nas już nikt

BYD to chińska marka, która ma ugruntowaną pozycję jednego z największych na świecie producentów samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, a także producentów akumulatorów do samochodów elektrycznych. Dzięki modelom takim jak Atto 3, Seal czy Dolphin Chińczycy do tej pory działali niemal wyłącznie w segmencie aut dla przysłowiowego Kowalskiego. Ale to się wkrótce zmieni i to dzięki nowej submarce Yangwang. Grupa BYD chce wkroczyć w znacznie bardziej luksusowy segment.

Pozostało 85% artykułu
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił