BYD to chińska marka, która ma ugruntowaną pozycję jednego z największych na świecie producentów samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, a także producentów akumulatorów do samochodów elektrycznych. Dzięki modelom takim jak Atto 3, Seal czy Dolphin Chińczycy do tej pory działali niemal wyłącznie w segmencie aut dla przysłowiowego Kowalskiego. Ale to się wkrótce zmieni i to dzięki nowej submarce Yangwang. Grupa BYD chce wkroczyć w znacznie bardziej luksusowy segment.
Yangwang U8
Jednym z dwóch pierwszych modeli Yangwang jest U8. To SUV o kańciastej stylistyce o długości 5,32 m, szerokości 2,05 m i wysokości 1,93 m (rozstaw osi: 3,05 m). Bazuje na nowej platformie E4 Grupy BYD, z której będą korzystać wszystkie przyszłe modele tej submarki. ZU8 ma czterosilnikowy napęd elektryczny: każde koło ma własny silnik elektryczny, który zapewnia napęd na wszystkie koła. Dodatkowo zabudowany jest dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy. Całkowity zasięg z 49 kWh akumulatora i 75-litrowego zbiornika paliwa powinien wynosić około 1000 km.
Yangwang U8
Yangwang U8