Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe: Postawiliśmy na hybrydy. To nas wyróżnia

Gdy mówiliśmy o napędach alternatywnych, wodorze, ogniwach paliwowych i bateriach elektrycznych, słuchano nas, jakbyśmy opowiadali historie rodem z science...

UOKiK oskarża dilerów ciężarówek DAF o budowanie kartelu

Dzielenie rynku, ustalanie cen, ustawianie przetargów – takie zarzuty wobec czterech polskich firm i jednej holenderskiej stawia UOKiK. W efekcie nabywcy m...

Tesla ratuje Fiata Chryslera przed gigantycznymi karami

Fiat Chrysler (FCA) zgodził się zapłacić Tesli nawet kilkaset milionów euro, aby mógł doliczyć do swojego parku pojazdów amerykańskie e-auta. Może uniknąć...

Hulajnogi i rowery bez OC. Ale warto o pomyśleć o ubezpieczeniu

Ochrona przed odpowiedzialnością za wypadki podczas jazdy na elektrycznych rowerach i hulajnogach nie jest uregulowana. OC można jednak kupić na własną rękę.

PSA I FCA zbudują wspólną platformę dla aut elektrycznych

Peugeot Citroën (PSA) i Fiat Chrysler (FCA) chcą wspólnie skonstruować platformę dla samochodów elektrycznych. Nie byłaby to pierwsza współpraca tych dwóch...

Przybędzie hybryd? Są patenty do wzięcia…

Jak spopularyzować zelektryfikowane samochody? Toyota Motor Corporation zdecydowała się na udostępnienie bez opłat licencyjnych prawie 24 tys. patentów zwi...

Pakiet Mobilności za wszelką cenę

Pomimo apeli przewoźników o przełożenie prac, Parlament Europejski chce w tej kadencji uzgodnić kluczowe, niekorzystne dla Polski zapisy Pakietu Mobilności.

Smart odjeżdża do Chin

Produkcja miejskiego smarta okazała się zbyt dużym obciążeniem dla Daimlera. Do pomocy w dalszym rozwoju marki trzeba było wezwać Chińczyków z Grupy Zhejia...

Europarlament nie odpuszcza Pakietu Mobilności

Europosłowie Komisji Transportu TRAN zajmą się 2 kwietnia tysiącami poprawek zgłoszonymi do Pakietu Mobilności. Wróci on na sesję plenarną w czwartek 4 kwi...

Kto z kim współpracuje w motoryzacji

BMW i Daimler, VW i Ford, Toyota z Suzuki… coraz więcej producentów samochodów tworzy sojusze, by sprostać wyzwaniom przyszłości. A te są tak poważne, że ł...

Reklama
Reklama

Harald Krueger, prezes BMW: Od początku wierzyłem w elektromobilność

Nowe pokolenie naszych klientów większy nacisk kładzie na to, żeby nie tracić łączności z internetem, żeby auta były w jak największym stopniu cyfrowe. Kie...

Jak ukarać sztuczną inteligencję?

Przyszłość motoryzacji to samochody autonomiczne. Ich wprowadzenie z pewnością spowoduje ograniczenie liczby wypadków drogowych oraz poszkodowanych w nich...

Renault: najpierw fuzja z Nissanem, potem przejęcie Fiata Chryslera?

Renault chce w ciągu najbliższych 12 miesięcy rozpocząć rozmowy o fuzji z Nissanem. Myśli również o kolejnym przejęciu, być może Fiata Chryslera – wynika z...

Niemiecki Smart w chińskich rękach

Ikona niemieckiej motoryzacji, koncern Daimler AG, znowu wyprzedaje część swych aktywów Chińczykom. Chiński Geely Automobile Holdings ma przejąć od Niemców...

Javier Calleja, prezes Solarisa: Wykorzystamy wszystkie szanse

Chciałbym, by nasza firma rosła jeszcze szybciej. To niestety trudne, ale jestem zdeterminowany, żeby Solaris naprawdę zdecydowanie przyspieszył. Po to, by...

Gregory Gauilleme, szef projektantów Kia Motors: Cenne czerwone kropki

Żałuję, że na rynku tak mało wiadomo o sukcesach projektantów samochodów. Dla nas takie nagrody, jak Red Dot, to wielkie wsparcie – mówi szef projektantów...

PSA i FCA: Przedmałżeńskie podchody?

Francuska Grupa PSA chce przejąć europejską część FCA. Ta wiadomość zelektryzowała rynek w mijającym tygodniu. Szybko jednak została zdementowana przez pow...

Ciężki los dealera

Najwięksi dealerzy samochodów osobowych tracą rynek, choć cały czas blisko co drugie nowe aut zostało sprzedane w ich salonach. W szybszym rozwoju nie poma...

Polska bez TIR-ów?

TIR-y o standardowym nacisku na oś mają prawo dostępu do całej sieci drogowej w Polsce bez konieczności zabiegania o jakiekolwiek dodatkowe zezwolenia – zd...

Wyrok Trybunału, który może zatrzymać TIR-y w Polsce

Wyrok TSUE, który ma być ogłoszony w czwartek, może zamknąć większość polskich dróg dla ciężkiego transportu. Grozi nam paraliż, a sprawcami tego potężnego...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama