Oszczędności i zmiany w Fordzie. Koniec z KA+, za to więcej SUV-ów

Mniej modeli benzynowych, ale więcej elektrycznych, współpraca z Volkswagenem, koniec Forda Ka+. Ford Europe chce zwiększyć zyski i nieco zmienić swoje struktury.

Publikacja: 15.05.2019 20:55

Oszczędności i zmiany w Fordzie. Koniec z KA+, za to więcej SUV-ów

Foto: moto.rp.pl

Ford chce przywrócić zyskowność europejskiej działalności i właśnie ogłosił swoją nową strategię. W krótkim okresie firma chce zwiększyć wydajność i zmniejszyć koszty. Dalsze działania będą dotyczyć zmian oferowanych modeli i sprzedaży tych, które są rentowne. Inne mają iść pod nóż. Pierwszą ofiarą jest Ka+, wprowadzony na rynek w 2016 roku. Miejskie auto zostanie wycofane z europejskiego rynku w 2020 roku. W innych regionach świata pięciodrzwiowy Ka pozostanie w ofercie. Według niektórych źródeł również przyszłość Mondeo jest niejasna. Klasa średnia od lat traci udział w rynku. Za to SUV-y ciągle rosną. W tym segmencie Ford przewidział na rok 2020 następcę modelu Kuga i małego crossovera o nazwie Puma. Od końca 2019 roku do Europy ma powrócić po latach również duży SUV Explorer.

""

Ford Ka +.

Foto: moto.rp.pl

Ford chce skupić się na wysokomarżowych wariantach i zwiększeniu sprzedaży najbardziej dochodowych modeli. Przy zmianach i optymalizacji kosztów firma nie cofnie się nawet przed redukcją zatrudnienia. Aby zmniejszyć koszty osobowe, należy zmniejszyć liczbę miejsc pracy we wszystkich częściach przedsiębiorstwa. Ford rozmawia już z radą zakładową i związkami zawodowymi. Póki co nie wiadomo, ile miejsc pracy zostanie zlikwidowanych.

""

Ford Explorer trafi do europejskiej oferty.

Foto: moto.rp.pl

Inne strategiczne decyzje to zakończenie w sierpniu 2019 roku produkcji automatycznych skrzyń biegów we francuskiej fabryce w Akwitanii w pobliżu Bordeaux. Połączone zostaną też zakłady produkcyjne w Anglii. Współpraca z Sollers w Rosji również zostanie poddana przeglądowi. Zaprzestanie produkcji modeli C-Max i Grand C-Max w zakładzie w Saarlouis (Niemcy) jest już negocjowane ze związkami.

""

Ford C-Max.

Foto: moto.rp.pl

Oczywiście również kwestia elektryfikacji odgrywa ważną rolę w strategii Forda. Zaczynając od nowego Focusa, każdy model otrzyma w przyszłości wersję z napędem elektrycznym. Dotyczy to całkowicie nowych oraz zmodyfikowanych wariantów już istniejących modeli. Od Fiesty po Transita, Ford zaoferuje gamę pojazdów z opcjonalną hybrydą, hybrydą plug-in lub wersję w pełni elektryczną. Ponadto zamierza kontynuować inwestycje na dynamicznie rozwijającym się rynku SUV. W 2020 roku pojawi się także elektryczny Mustang.

""

Już w 2020 roku pojawi się elektryczna wersja Forda Msutanga.

Foto: moto.rp.pl

Pod koniec marca 2019 roku Ford i Volkswagen podpisały umowę na budowę wspólnego pickupa. Auto będzie następcą Amaroka i powstanie na platformie nowego Forda Rangera wprowadzonego na rynek w 2020 roku. W perspektywie sojusz ma zostać rozszerzony na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także na nowe usługi mobilności.

ZOBACZ TAKŻE: Ford Transit Smart Energy Concept: Maksymalna oszczędność

Ford chce przywrócić zyskowność europejskiej działalności i właśnie ogłosił swoją nową strategię. W krótkim okresie firma chce zwiększyć wydajność i zmniejszyć koszty. Dalsze działania będą dotyczyć zmian oferowanych modeli i sprzedaży tych, które są rentowne. Inne mają iść pod nóż. Pierwszą ofiarą jest Ka+, wprowadzony na rynek w 2016 roku. Miejskie auto zostanie wycofane z europejskiego rynku w 2020 roku. W innych regionach świata pięciodrzwiowy Ka pozostanie w ofercie. Według niektórych źródeł również przyszłość Mondeo jest niejasna. Klasa średnia od lat traci udział w rynku. Za to SUV-y ciągle rosną. W tym segmencie Ford przewidział na rok 2020 następcę modelu Kuga i małego crossovera o nazwie Puma. Od końca 2019 roku do Europy ma powrócić po latach również duży SUV Explorer.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta