British Automotive Holding chce przejąć SsangYong Polska

Spółka, która w Polsce reprezentuje Jaguara i Land Rovera planuje akwizycję firmy SsangYong Polska, która jest wyłącznym importerem tych koreańskich aut na terenie kraju. Zgodnie z listem intencyjnym, ma wyłączność na negocjacje do końca czerwca tego roku.

Publikacja: 08.05.2019 17:04

British Automotive Holding chce przejąć SsangYong Polska

Foto: Fot: Udo Geisler/SsangYong

Notowany na warszawskiej giełdzie Bristish Automotive Holding, który obecnie jest importerem marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin, chce zaistnieć też w segmencie popularnym. Specjalizujący się w SUV-ach i crossoverach SsangYong to najstarszy oraz czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited. Europejscy klienci mogą obecnie wybierać spośród pięciu modeli, sprzedawanych w Polsce przez 22 niezależnych dilerów.

""

SsangYong Tivoli / fot Ssang Yong

moto.rp.pl

– Planowane przejęcie to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się na negocjacje z SsangYong ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również ambitnych planów rozwojowych, zakładających m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut – tłumaczy Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding. – Jesteśmy pewni, że nasze know‑how i doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniosą sukces marce SsangYong nad Wisłą. Zgodnie z naszymi założeniami, biznes ten, jak każdy inny, będzie samodzielnie budował swoją wartość, jednakże dodatkowo liczymy na to, że poszerzenie naszej oferty o nową markę pozwoli nam na osiągnięcie synergii w ramach grupy.

""

SsangYong Rexton / fot. SsangYong

moto.rp.pl

Jednym z warunków przeprowadzenia transakcji jest uzyskanie przez BAH zgody na koncentrację wydawaną przez UOKiK. – Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie SsangYonga polskim klientom. Planujemy także wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej. Globalna strategia tej firmy, zakładająca rozwój oferty samochodów, stwarza dla nas dodatkową szansę na wzrost sprzedaży, którą zamierzamy jak najefektywniej wykorzystać – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes BAH. Umowa importerska spółki, którą chce kupić BAH, obowiązuje na czas niekreślony z dwuletnim okresem wypowiedzenia.

CZYTAJ TAKŻE: Jaguar Land Rover otworzy w Polsce własne przedstawicielstwo

Dla BAH to ważny krok, bo 1 sierpnia 2020 r. wygasa umowa importerska z Jaguar Land Rover Limited. – Rynek i franczyzobiorcy będą zarządzani bezpośrednio przez Jaguar Land Rover, stając się częścią nowej krajowej firmy dystrybucyjnej, zależnej od JLR Ltd, która będzie miała swoją siedzibę w Polsce. Skala szans rynkowych zasługuje na tę zmianę. Jednak zamierzamy kontynuować współpracę z British Automotive Holding jako częścią przyszłej, detalicznej sieci franczyzowej. Oczekujemy, że proces przenoszenia odpowiedzialności potrwa dwa lata – mówił nam w sierpniu ubiegłego roku  Joan Chesney, Corporate Affairs Manager Jaguar Land Rover Ltd po ogłoszeniu decyzji Brytyjczyków.

""

SsangYong Korrando / fot. SsangYong

moto.rp.pl

Grupa BAH, obok działalności importerskiej, prowadzi również działalność dilerską marek Jaguar i Land Rover, prowadząc salony w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Łodzi. Odpowiada za niemal połowę sprzedaży dilerskiej obu marek w Polsce.

Notowany na warszawskiej giełdzie Bristish Automotive Holding, który obecnie jest importerem marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin, chce zaistnieć też w segmencie popularnym. Specjalizujący się w SUV-ach i crossoverach SsangYong to najstarszy oraz czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited. Europejscy klienci mogą obecnie wybierać spośród pięciu modeli, sprzedawanych w Polsce przez 22 niezależnych dilerów.

Pozostało 84% artykułu
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta