Hyundai Motor Group inwestuje miliony w chorwackiego Rimaca

Chorwacka firma specjalizująca się w elektrycznych supersamochodach i napędach do takich aut zyskała potężne wsparcie. Hyundai Motor Group zainwestuje w Rimaca 80 mln euro. Efektem współpracy ma być m.in. zeroemisyjny model spod znaku N. 10 proc. udziałów w Rimacu ma także Porsche.

Publikacja: 17.05.2019 11:46

Hyundai Motor Group inwestuje miliony w chorwackiego Rimaca

Foto: fot.Rimac

Rimac Automobili wyrasta na specjalistę w dziedzinie elektrycznych aut o wysokich osiągach. Po doświadczenia Mate Rimaca, wsparte sporym zastrzykiem gotówki, sięga właśnie Hyundai Motor Group. W ramach strategicznego partnerstwa, wycenionego przez Koreańczyków na 80 mln euro, ma powstać elektryczna wersja sportowego samochodu z literką N oraz pojazd o wysokich osiągach napędzany ogniwem paliwowym. Efekty współpracy mamy zobaczyć bardzo szybko – modele studyjne obu aut mają się pojawić już w przyszłym roku.

""

Sportowa seria N Hyundaia to na razie modele spalinowe, takie jak Fastback N / fot. Wojciech Romański

moto.rp.pl

– Rimac to innowacyjna firma o wyjątkowych możliwościach w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. Olbrzymie doświadczenie firmy Rimac we współpracy z producentami samochodów w połączeniu z technologicznym know-how sprawiają, że ​​Rimac jest dla nas idealnym partnerem. Z niecierpliwością czekamy na owoce naszej współpracy – tłumaczy Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Group. Do 2025 roku Hyundai Motor Group, dzięki współpracy z Rimac Automobili i maksymalizując potencjał własnych ośrodków badawczo-rozwojowych planuje zwiększyć gamę samochodów elektrycznych o aż 44 nowe modele.

CZYTAJ TAKŻE: Startupy marzące o superautach przyciągają inżynierów

– Jesteśmy pod wrażeniem wizji Hyundai Motor Group, a także szybkości działania i zdecydowania w dążeniu do celu – cieszy się Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili. – W Hyundai Motor Group widzimy zarówno silnego inwestora, jak również partnera technologicznego. Wierzę, że dzięki tej współpracy osiągniemy status dostawcy numer 1 komponentów elektrycznych układów napędowych dla branży motoryzacyjnej.

""

Koncepcyjny Pininfarina Battista z zespołem napędowym Rimaca / fot. Automobili Pininfarina

moto.rp.pl

Rimac Automobili działa na rynku od 2009 r., zatrudnia ponad 500 osób a jej twórca, Mate Rimac zaczynał od przebudowy swojego, wykorzystywanego w rajdach BMW E30 323i na napęd elektryczny. Obecnie pracuje nad własnymi modelami, m.in. Concept One czy pokazanym podczas tegorocznej Genewy w nowej stylizacji koncepcyjnym C_Two, który ma wejść na rynek w 2020 r. Napędzany zespołem silników elektrycznych o mocy ok. 1900 KM, oferujących 2300 Nm momentu obrotowego ma go rozpędzić do setki w 1,85 sekundy. Prędkość maksymalna tego demona to 412 km/h.

CZYTAJ TAKŻE: Genewa 2019 | Piëch Mark Zero: Jak Robert Lewandowski

Ale Rimac dostarcza również podzespoły innym firmom. Przygotowuje m.in. hybrydowe systemy akumulatorowe KERS do Astona Martina Valkyrie, systemy akumulatorów do supersamochodu Koenigsegg Regera, a jego zespół napędowy, ten sam, który jest wykorzystywany w modelu C_Two trafił także do Pininfariny Battista, supersamochodu nad którym pracuje monachijski startup Automobili Pininfarina. Sukcesy firmy skłoniły Porsche do objęcia w niej w 2018 r. 10 proc. udziałów. Teraz doszedł kolejny, globalny gracz – Hyundai Motor Group.

""

Hybrydowy Koenigsegg Regera na tegorocznych targach w Genewie. Rimac odpowiada w tej konstrukcji za system akumulatorów  / fot. Stefan Wermuth/Bloomberg

moto.rp.pl

– Naszym celem jest popularyzacja samochodów elektrycznych, dzięki zastosowaniu rozwiązań najwyższej klasy i zaoferowaniu osiągów na najwyższym poziomie – wyjaśnia Thomas Schemera, wiceprezes i szef działu produktów w Hyundai Motor Group. – Takich, które spełnią oczekiwania naszych klientów jako auta ich marzeń.

Rimac Automobili wyrasta na specjalistę w dziedzinie elektrycznych aut o wysokich osiągach. Po doświadczenia Mate Rimaca, wsparte sporym zastrzykiem gotówki, sięga właśnie Hyundai Motor Group. W ramach strategicznego partnerstwa, wycenionego przez Koreańczyków na 80 mln euro, ma powstać elektryczna wersja sportowego samochodu z literką N oraz pojazd o wysokich osiągach napędzany ogniwem paliwowym. Efekty współpracy mamy zobaczyć bardzo szybko – modele studyjne obu aut mają się pojawić już w przyszłym roku.

Pozostało 86% artykułu
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Od kuchni
PZU zaniża odszkodowania napraw powypadkowych?