Carsharing podniesie sprzedaż elektryków w Polsce

W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano nieco ponad 600 nowych aut elektrycznych, a łącznie jest ich ponad 3 tys. W I kwartale liczba nowych rejestracji sięgnęła 561 sztuk. To głównie zasługa operatorów sieci carsharingowych, którzy coraz chętniej sięgają po takie samochody. Największym projektem jest warszawska sieć innogy go!. Dostawcą elektrycznych i3 jest BMW Inchcape Polska.

Publikacja: 19.04.2019 11:31

Carsharing podniesie sprzedaż elektryków w Polsce

Foto: fot. Wojciech Romański

To nie osoby prywatne, ale firmy prowadzące sieci wypożyczania aut na minuty przyczynią się zarówno do wzrostu sprzedaży, jak i popularności samochodów z silnikami elektrycznymi w Polsce. Projekty realizowane przez takie firmy, jak wrocławska Vozilla czy warszawskie innogy, które stawiają na floty wyłącznie elektryczne, w istotny sposób wpływają na wątłą do tej pory sprzedaż e-aut. Bo jak na nasz rynek liczby są imponujące – uruchomiona na początku kwietnia w Warszawie sieć innogy go! ma liczyć 500 BMW i3, które dostarcza BMW Inchcape Polska, firma, która była pierwszym w Polsce dealerem sprzedającym elektryczne samochody marki BMW „i”. To największy jednorazowy zakup e-aut do sieci carsharingowych w Europie i największe takie zamówienie realizowane przez tego dealera.

""

Witold Wcisło, dyrektor generalny Inchcape Polska odpowiada za współpracę z firmą innogy / mat.pras.

Foto: moto.rp.pl

– Polacy już zauważają zalety samochodów elektrycznych, wskazując m.in. na wyjątkową dynamikę jazdy, ciszę oraz ekologiczny profil pojazdu. Nie bez znaczenia jest też ogólnoświatowa moda oraz znacząca poprawa zasięgów. Jednak, aby samochody elektryczne stały się codziennością, potrzebny jest dalszy rozwój punktów ładowania w całej Polsce – mówi Witold Wcisło, dyrektor generalny Inchcape Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Łatwiej na prądzie z Wrocławia do Katowic

Według danych ACEA, Polacy w 2018 roku zakupili 620 sztuk samochodów elektrycznych. To wzrost o ponad 42 proc. względem sprzedaży w 2017 roku. Jednak to wciąż niewiele. Więcej samochodów elektrycznych sprzedano w 2018 r. m.in. w Portugalii (4073), na Węgrzech (1300) czy w Czechach (703). Liderem jest oczywiście Norwegia, gdzie ze sprzedażą na poziomie 46 143 sztuk aut na prąd. To obecnie jedyny kraj na świecie, w którym sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym (w tym hybryd plug-in) przewyższyła sprzedaż pojazdów z silnikami spalinowymi.

""

BMW i3 w barwach sieci innogy go! / fot. Wojciech Romański

Foto: moto.rp.pl

Według opublikowanych właśnie danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) po Polsce (dane na koniec I kw. 2019 r.) jeździ prawie 5 tys. samochodów zasilanych prądem – 3163 to czyste elektryki, a 1824 to hybrydy plug-in. Ich posiadacze mogą korzystać z przeszło 640 punktów ładowania. Z kolei badania ORPA (Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych) wskazują, że samochody elektryczne wzbudzają coraz większe zainteresowanie wśród polskich kierowców. „Elektrykami” interesuje się blisko 92 proc. kierowców, chociaż zakup tego typu pojazdu rozważa zaledwie co ósmy ankietowany. Proporcje mają się zmienić dzięki takim projektom, jak warszawski pomysł innogy i BMW Inchcape Polska.

To nie osoby prywatne, ale firmy prowadzące sieci wypożyczania aut na minuty przyczynią się zarówno do wzrostu sprzedaży, jak i popularności samochodów z silnikami elektrycznymi w Polsce. Projekty realizowane przez takie firmy, jak wrocławska Vozilla czy warszawskie innogy, które stawiają na floty wyłącznie elektryczne, w istotny sposób wpływają na wątłą do tej pory sprzedaż e-aut. Bo jak na nasz rynek liczby są imponujące – uruchomiona na początku kwietnia w Warszawie sieć innogy go! ma liczyć 500 BMW i3, które dostarcza BMW Inchcape Polska, firma, która była pierwszym w Polsce dealerem sprzedającym elektryczne samochody marki BMW „i”. To największy jednorazowy zakup e-aut do sieci carsharingowych w Europie i największe takie zamówienie realizowane przez tego dealera.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką