Alfa Romeo to kolejna marka, która weryfikuje plany elektryfikacji. Wrócą silniki spalinowe

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Alfa Romeo miała przejść na pełną elektryfikację od 2027 roku. Teraz z tej decyzji się wycofuje i robi rewizję swoich celów i kamieni milowych. W efekcie silnik spalinowy zostanie z marką dłużej niż zakładano.

Publikacja: 02.02.2025 10:18

W 2024 r. Alfa Romeo sprzedała na całym świecie 62 tys. egzemplarze aut, z planowanych 80-90 tysięcy

W 2024 r. Alfa Romeo sprzedała na całym świecie 62 tys. egzemplarze aut, z planowanych 80-90 tysięcy

Foto: mat. prasowe

Do listy firm, które postanowiły zweryfikować swoje plany przejścia na pełną elektromobilność dołącza Alfa Romeo. Zgodnie z wstępnymi deklaracjami miało to nastąpić w 2027 roku i to nie tylko w Europie, ale też Ameryce Północnej oraz Chinach. Już dziś wiadomo jednak, że jest to niemożliwe. Podczas spotkania amerykańskich dealerów samochodowych NADA (National Automobile Dealers Association) w Nowym Orleanie, szef Alfa Romeo North America, Chris Feuell powiedział, że narzucenie dealerom sprzedaży wyłącznie modeli elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat byłoby zbyt restrykcyjne. - Mamy 110 dealerów w naszej sieci w USA i byłoby dla nich bardzo trudne przetrwać z portfolio opartym wyłącznie na samochodach elektrycznych – powiedział Feuell.

Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Alfa Romeo 33 Stradale: Piękno tylko dla wybranych

Sytuacji nie poprawia fakt, że marka ma coraz większe problemy sprzedażowe. Tylko w USA spadła ona o 19 proc. w ubiegłym roku do poziomu 8865 sztuk, a na placach dealerów nadal zalegają samochody z rocznika 2024. Ogólnie Alfa Romeo sprzedała na całym świecie 62 tys. egzemplarze z planowanego wolumenu 80-90 tysięcy. Na kilku rynkach np. Turcja, Japonia, Szwajcaria włoska marka odnotowała spadki na poziomie 40 proc. Ekspertów taka sytuacja nie zaskakuje. Giulia i Stelvio są wysłużone i wiekowe, Tonale jako nowy motor napędowy to za mało, a Junior pojawił się na rynku ze sporym opóźnieniem. Pełna elektryfikacja gamy modelowej w 2027 roku byłaby pewną śmiercią dla Alfy Rome.

Elektryfikacja w Alfie Romeo nadejdzie później

Były CEO marki, Jean-Philippe Imparato, zaznaczył niedawno, że Alfa może utrzymać silniki benzynowe, jeśli tego oczekują klienci. Trochę trudno się dziwić oczekiwaniom klientów i dealerów chęci pozostawienia w ofercie samochodów spalinowych, kiedy obecna gama elektrycznych Alf Romeo jest bardzo ograniczona. Nawet przy jej szybkiej rozbudowie spadki sprzedaży byłby gigantyczne. Nowy szef firmy, Santo Ficili, stwierdził, że ma elastyczność wprowadzania na rynek wersji spalinowych następców modeli Giulia i Stelvio. Obydwa modele będą oparte na platformie STLA Large, która jest dedykowana zarówno dla wariantów elektrycznych, jak też spalinowych. Jak będą wyglądać nowe Alfy Romeo? O tym przekonanym się jeszcze w tym roku. Poza tym pojawi się Junior Q4, aktualizacja modelu Tonale, która jest planowana na połowę 2025 roku

Czytaj więcej

Alfa Romeo Giulia: Chciałbym ją mieć

Do listy firm, które postanowiły zweryfikować swoje plany przejścia na pełną elektromobilność dołącza Alfa Romeo. Zgodnie z wstępnymi deklaracjami miało to nastąpić w 2027 roku i to nie tylko w Europie, ale też Ameryce Północnej oraz Chinach. Już dziś wiadomo jednak, że jest to niemożliwe. Podczas spotkania amerykańskich dealerów samochodowych NADA (National Automobile Dealers Association) w Nowym Orleanie, szef Alfa Romeo North America, Chris Feuell powiedział, że narzucenie dealerom sprzedaży wyłącznie modeli elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat byłoby zbyt restrykcyjne. - Mamy 110 dealerów w naszej sieci w USA i byłoby dla nich bardzo trudne przetrwać z portfolio opartym wyłącznie na samochodach elektrycznych – powiedział Feuell.

Tu i Teraz
Nowo odkryta asteroida okazała się wystrzeloną w kosmos Teslą Roadster
Materiał Promocyjny
Technologia daje odpowiedź na zmiany demograficzne
Tu i Teraz
Firma produkująca części do samochodów ogłasza upadłość. W Polsce zatrudnia 300 osób
Tu i Teraz
Koreańska marka samochodowa zmienia swoją nazwę. Rebranding to efekt przejęcia
Tu i Teraz
Jakie samochody kupowano w UE w 2024 r. Silniki benzynowe górą, elektryki ze spadkiem
Tu i Teraz
W 2024 roku zatrzymano 92 324 nietrzeźwych kierowców. Średnio 252 osoby dziennie
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe