Nowe auto z Chin ma szanse stać się hitem w segmencie B. MG3 nokautuje ceną

MG zaprezentowało w Polsce swój najnowszy model - MG3. Ma technologię hybrydową, dobre wyposażenie, 195 KM i znakomitą cenę. Atrybuty, które mogą pozwolić na ostrą walkę w segmencie B.

Publikacja: 10.06.2024 05:31

Hybrydowy MG3

Hybrydowy MG3

Foto: mat. prasowe

Chińskie marki radzą sobie coraz lepiej w Europie. Również na polskim rynku można już odczuć ich wpływ. Szczególnie dobrze wychodzi to MG, które w ciągu pięciu miesięcy sprzedało nad Wisłą tysiąc samochodów. Teraz za sprawą nowego modelu będzie ich jeszcze więcej. To nowy MG3, model wyposażony w napęd hybrydowy, który ma nie tylko 30 proc. więcej mocy niż konkurencja czy ponad 2x większą pojemność akumulatora, co przekłada się na dodatkowe 10 km prędkości w trybie elektrycznym, ale i startuje z bardzo dobrą ceną.

MG3

MG3

mat. prasowe

MG Motor podczas polskiej premiery, którą prowadziła Anna Lucińska zaprezentował model MG3. Chińska marka jest w tej dobrej sytuacji, że nie brzmi chińsko, a część ewentualnych klientów kojarzy ją z angielskim odpowiednikiem, który był założony w 1924 roku. To na pewno wpływa pozytywnie przy wyborze nowego samochodu przez polskiego klienta, który szybciej zdecyduje się na MG niż na chińsko brzmiącą, nikomu nieznaną markę.

Czytaj więcej

Amerykański gigant motoryzacyjny traci swoją pozycję w Chinach
MG3

MG3

mat. prasowe

MG3 wkracza w segment B. To pierwszy model tej marki wyposażony w technologię Hybrid+. U podstaw tego systemu leży pięć elementów - silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator. I tak MG3 posiada 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 102 KM i silnik elektryczny o mocy 136 KM, który uzupełniony jest o oddzielny generator. Auto posiada trzy tryby jazdy - Eco, Standard i Sport. Tryb Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i ma zapewnić łagodne przyspieszenie i łagodną reakcję przepustnicy, podczas gdy tryb Standard powinien gwarantować połączenie oszczędności i wysokich osiągów. Za to Sport to znacznie bardziej responsywna kalibracja. MG3 został wyposażony w akumulator o pojemności 1,83 kWh. Łączna moc wyjściową to 195 KM, a to pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8 s.

MG3

MG3

mat. prasowe

MG3 startuje z ceną od 87 950 zł. I to za hybrydę o mocy 195 KM

MG3 jest zupełnie nowym modelem, zaprojektowanym od podstaw. Dostępny jest w 7 wersjach kolorystycznych: niebieski „Cosmo”, czarny „Pebble Black”, czerwony „Diamond Red”, biały „Dover White”, srebrny „Cosmic”, szary „Hampstead” oraz żółty „Pastel”. We wnętrzu kierowca ma do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran oraz 10,25-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy. W standardzie montowana jest nawigacja, Apple CarPlay/Android Auto, klimatyzacja, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania i kamera. Wyższy poziom wyposażenia oferuje dodatkowo tapicerkę z elementami sztucznej skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni. Dodatkowo znajdziemy tu asystenta utrzymania pasa ruchu z systemem ostrzegania przed niezamierzoną zmianą, tempomat adaptacyjny, ostrzeganie przed kolizją z przodu i asystent jazdy w korku. MG3 będzie dostępny dla polskich klientów w trzech wariantach wyposażenia (Standard, Excite i Exclusive). Ceny wersji Standard zaczynają się od 87 950 zł, wersja Excite dostępna będzie od 94 500 PLN, a Exclusive od 101 000 PLN. Dla porównania hybrydowa Toyota Yaris z najmocniejszym silnikiem o mocy 130 KM startuje z ceną od 128 900 zł. Najtańszy hybrydowy Yaris (116 KM) kosztuje co najmniej 99 900 zł. 

MG3 w kolorze czerwonym „Diamond Red”

MG3 w kolorze czerwonym „Diamond Red”

mat. prasowe

MG3 w kolorze szarym „Hampstead”

MG3 w kolorze szarym „Hampstead”

mat. prasowe

MG3 w kolorze białym „Dover White”

MG3 w kolorze białym „Dover White”

mat. prasowe

MG3

MG3

mat. prasowe

Czytaj więcej

W europejskich portach zalegają tysiące elektryków z Chin. Nikt ich nie chce

Chińskie marki radzą sobie coraz lepiej w Europie. Również na polskim rynku można już odczuć ich wpływ. Szczególnie dobrze wychodzi to MG, które w ciągu pięciu miesięcy sprzedało nad Wisłą tysiąc samochodów. Teraz za sprawą nowego modelu będzie ich jeszcze więcej. To nowy MG3, model wyposażony w napęd hybrydowy, który ma nie tylko 30 proc. więcej mocy niż konkurencja czy ponad 2x większą pojemność akumulatora, co przekłada się na dodatkowe 10 km prędkości w trybie elektrycznym, ale i startuje z bardzo dobrą ceną.

Pozostało 85% artykułu
Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata