Nowe Audi Q3: Bez dźwigni kierunkowskazów, ale z dieslem. Znamy polskie ceny

Najnowsze Audi Q3 wygląda trochę jak Q5, które zmniejszyło się w praniu. Zaskakuje rozwiązaniami technicznymi, ale nadal może mieć pod maską turbodiesla. Ile kosztuje w Polsce?

Publikacja: 25.06.2025 09:55

Po siedmiu latach produkcji na rynku pojawia się nowa generacja Audi Q3

Po siedmiu latach produkcji na rynku pojawia się nowa generacja Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Kompaktowe crossovery premium - oto segment, w którym rywalizacja producentów jest naprawdę silna. Z niemiecką „wielką trójką”, czyli Audi, BMW i Mercedesem, walczą jeszcze Lexus czy Volvo, a producenci cieszący się nieco mniejszym prestiżem też mają swoje ambicje i patrzą w górę (Alfa Romeo, Mazda, DS). To oznacza, że marka, która zamierza utrzymywać się na topie, musi w porę odświeżać swoją listę przebojów. Wie o tym Audi, dlatego w 7 lat od pojawienia się drugiej generacji Q3 i po tym, jak przez 14 lat od debiutu pierwszej łącznie na te auta zdecydowały się dwa miliony klientów, witamy Q3 numer trzy.

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Z zewnątrz, gdy patrzymy na przednią część nadwozia, mniejsze Q3 można pomylić z nowym Q5, a także z elektrycznym Q6 e-tron. Kształt grilla, wąskie reflektory - to wszystko przypomina droższe modele. Z kolei z tyłu lampy i klapa mogą kojarzyć się z nowym A6 Avant. Słowem - miks najświeższych pomysłów designerów Audi. Wygląda na to, że udany. Jeśli jesteśmy już przy reflektorach Q3, warto pamiętać, że Audi lubi chwalić się parametrami w tej kwestii. Świat przed najnowszym SUV-em oświetla 25 600 diod LED o średnicy… połowy ludzkiego włosa. Nie tylko rozjaśniają najciemniejszą noc, ale i mogą wyświetlać przed autem komunikaty i symbole, np. ostrzegające o gołoledzi. Z tyłu: lampy OLED, listwa świetlna biegnąca przez całą szerokość auta i podświetlane pierścienie Audi.

Czytaj więcej

Audi A5: Tu liczą się klasyczne wartości
Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Q3 jest oparte na znanej już z drugiej odsłony modelu platformie MQB i zachowało bardzo podobne wymiary, jak poprzednik - co należy zapisać na plus, bo klienci nie po to kupują kompaktowego SUV-a, by potem nie móc nim sprawnie zaparkować w centrum miasta. Ma 453 cm długości - i tylko ten parametr wzrósł, o 4 cm. Szerokość (186 cm), wysokość (158 cm) i rozstaw osi (268 cm) pozostały bez zmian. Bagażnik ma 575-488 litrów pojemności, zależnie od położenia przesuwanej, tylnej kanapy. Zmiany wyraźnie widać za to we wnętrzu - teraz nowocześniejszym, bardziej „cyfrowym” i minimalistycznym, pozbawionym np. przycisków do obsługi klimatyzacji. Co ciekawe, nie można tu mieć trzech ekranów, jak np. w Q5 czy A6. Kierowcy i pasażerowi muszą wystarczyć dwa - jeden za kierownicą (11,9 cala), a drugi na środku (12,8 cala). Wyświetlają jednak najnowszy system multimedialny korzystający z oprogramowania Android Automotive firmy Google z wbudowaną obsługą głosową z asystentem AI. Ma stać się standardem także w innych, nowych Audi.

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Bardzo możliwe, że zagości w nich też nowy pomysł na obsługę podstawowych funkcji. Audi żegna klasyczne dźwigienki. Zamiast nich, Q3 ma za kierownicą panel zakończony ruchomymi dżojstikami - z lewej strony odpowiadają za sterowanie wycieraczkami i kierunkowskazami (przyciski i pokrętła), a z prawej za kierunek jazdy. Czy kierowcy się do tego przyzwyczają? Z pierwszych relacji wynika, że działanie tego rozwiązania jest intuicyjne, bo mocno przypomina tradycyjną obsługę kierunkowskazów. Jak jeździ nowe Audi Q3? Ma być bardziej bezpośrednie w reakcjach od poprzednika, a także wygodniejsze, m.in. za sprawą zastosowania nowych, adaptacyjnych amortyzatorów. Kierowcy w czasie jazdy pomoże system autonomicznej zmiany pasa ruchu (działa przy prędkościach powyżej 90 km/h) oraz funkcja prowadzenia po pasie (do prędkości 210 km/h), działający dzięki danym online nawet wtedy, gdy nie ma na trasie namalowanych linii. Asystent parkowania może nauczyć się 5 manewrów (sam wjedzie i wyjedzie z danego miejsca) i zapamiętuje ostatnie 50 metrów jazdy - można więc „kazać mu” wyjechać tyłem z wąskiej, ślepej uliczki.

Tak wygląda dźwignia kierunkowskazu w nowym Audi Q3

Tak wygląda dźwignia kierunkowskazu w nowym Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Jeśli chodzi o gamę silników, klienci będą mieli do wyboru zarówno jednostki tankowane bezołowiową, jak i olejem napędowym. Bazowy motor 1.5 TFSI z układem miękkiej hybrydy rozwija 150 KM i osiąga 100 km/h w 9,1 s. Moc na przednie koła przenosi tu automatyczna skrzynia S Tronic o siedmiu biegach. Manualnej w gamie nie ma. 150 KM ma również diesel 2.0 TDI (także z napędem na przód, setka w 9,2 s). Chętni na napęd na cztery koła muszą albo poczekać, aż AWD uzupełni gamę diesla, albo już teraz wybrać motor benzynowy 2.0 TFSI o mocy 265 KM (setka w 5,7 s). Gama benzyniaków będzie później rozszerzona także o motor o mocy 204 KM. Najmocniejsze Q3 ma obecnie 272 KM. To hybryda plug-in (benzynowe 1.5 plus 116-konny motor elektryczny). Jej akumulator ma pojemność 19,7 kWh, co pozwala na pokonanie 120 km w trybie elektrycznym.

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Ceny nowego Audi Q3 startują od 188 900 zł

W przyszłości Q3 doczeka się zapewne wersji Sportback z bardziej dynamicznymi liniami nadwozia (choć nie została jeszcze zapowiedziana), a także odmian S i RS. Ale obecność znanego ze schodzącej generacji, wspaniałego, pięciocylindrowego motoru w tym ostatnim wariancie nie jest pewna. Nowe Audi Q3 kosztuje w Polsce od 188 900 zł za wersję benzynową o mocy 150 KM. Diesel to wydatek co najmniej 205 900 zł, a za 265-konne TFSI należy zapłacić od 260 900 zł. Czekamy na ceny pozostałych odmian. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią.

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe Audi Q5/SQ5: To już ostatnie pokolenie

Kompaktowe crossovery premium - oto segment, w którym rywalizacja producentów jest naprawdę silna. Z niemiecką „wielką trójką”, czyli Audi, BMW i Mercedesem, walczą jeszcze Lexus czy Volvo, a producenci cieszący się nieco mniejszym prestiżem też mają swoje ambicje i patrzą w górę (Alfa Romeo, Mazda, DS). To oznacza, że marka, która zamierza utrzymywać się na topie, musi w porę odświeżać swoją listę przebojów. Wie o tym Audi, dlatego w 7 lat od pojawienia się drugiej generacji Q3 i po tym, jak przez 14 lat od debiutu pierwszej łącznie na te auta zdecydowały się dwa miliony klientów, witamy Q3 numer trzy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Premiery
Nowa Corvette. Najpotężniejszy amerykański seryjny supersamochód
Premiery
Bentley Bentayga Speed: Wielki powrót do szybkich wersji
Premiery
W tej klasie hybrydy jeszcze nie było. Najmniejsza Toyota zaskoczy rynek
Premiery
Peugeot 208 GTI: Powrót kultowego skrótu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Premiery
Wyjątkowy projekt Porsche. Potwór z Le Mans z tablicą rejestracyjną