Reklama

Nowe Audi Q3: Bez dźwigni kierunkowskazów, ale z dieslem. Znamy polskie ceny

Najnowsze Audi Q3 wygląda trochę jak Q5, które zmniejszyło się w praniu. Zaskakuje rozwiązaniami technicznymi, ale nadal może mieć pod maską turbodiesla. Ile kosztuje w Polsce?

Publikacja: 25.06.2025 09:55

Po siedmiu latach produkcji na rynku pojawia się nowa generacja Audi Q3

Po siedmiu latach produkcji na rynku pojawia się nowa generacja Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Kompaktowe crossovery premium - oto segment, w którym rywalizacja producentów jest naprawdę silna. Z niemiecką „wielką trójką”, czyli Audi, BMW i Mercedesem, walczą jeszcze Lexus czy Volvo, a producenci cieszący się nieco mniejszym prestiżem też mają swoje ambicje i patrzą w górę (Alfa Romeo, Mazda, DS). To oznacza, że marka, która zamierza utrzymywać się na topie, musi w porę odświeżać swoją listę przebojów. Wie o tym Audi, dlatego w 7 lat od pojawienia się drugiej generacji Q3 i po tym, jak przez 14 lat od debiutu pierwszej łącznie na te auta zdecydowały się dwa miliony klientów, witamy Q3 numer trzy.

Reklama
Reklama
Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Z zewnątrz, gdy patrzymy na przednią część nadwozia, mniejsze Q3 można pomylić z nowym Q5, a także z elektrycznym Q6 e-tron. Kształt grilla, wąskie reflektory - to wszystko przypomina droższe modele. Z kolei z tyłu lampy i klapa mogą kojarzyć się z nowym A6 Avant. Słowem - miks najświeższych pomysłów designerów Audi. Wygląda na to, że udany. Jeśli jesteśmy już przy reflektorach Q3, warto pamiętać, że Audi lubi chwalić się parametrami w tej kwestii. Świat przed najnowszym SUV-em oświetla 25 600 diod LED o średnicy… połowy ludzkiego włosa. Nie tylko rozjaśniają najciemniejszą noc, ale i mogą wyświetlać przed autem komunikaty i symbole, np. ostrzegające o gołoledzi. Z tyłu: lampy OLED, listwa świetlna biegnąca przez całą szerokość auta i podświetlane pierścienie Audi.

Czytaj więcej

Audi A5: Tu liczą się klasyczne wartości
Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Q3 jest oparte na znanej już z drugiej odsłony modelu platformie MQB i zachowało bardzo podobne wymiary, jak poprzednik - co należy zapisać na plus, bo klienci nie po to kupują kompaktowego SUV-a, by potem nie móc nim sprawnie zaparkować w centrum miasta. Ma 453 cm długości - i tylko ten parametr wzrósł, o 4 cm. Szerokość (186 cm), wysokość (158 cm) i rozstaw osi (268 cm) pozostały bez zmian. Bagażnik ma 575-488 litrów pojemności, zależnie od położenia przesuwanej, tylnej kanapy. Zmiany wyraźnie widać za to we wnętrzu - teraz nowocześniejszym, bardziej „cyfrowym” i minimalistycznym, pozbawionym np. przycisków do obsługi klimatyzacji. Co ciekawe, nie można tu mieć trzech ekranów, jak np. w Q5 czy A6. Kierowcy i pasażerowi muszą wystarczyć dwa - jeden za kierownicą (11,9 cala), a drugi na środku (12,8 cala). Wyświetlają jednak najnowszy system multimedialny korzystający z oprogramowania Android Automotive firmy Google z wbudowaną obsługą głosową z asystentem AI. Ma stać się standardem także w innych, nowych Audi.

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Bardzo możliwe, że zagości w nich też nowy pomysł na obsługę podstawowych funkcji. Audi żegna klasyczne dźwigienki. Zamiast nich, Q3 ma za kierownicą panel zakończony ruchomymi dżojstikami - z lewej strony odpowiadają za sterowanie wycieraczkami i kierunkowskazami (przyciski i pokrętła), a z prawej za kierunek jazdy. Czy kierowcy się do tego przyzwyczają? Z pierwszych relacji wynika, że działanie tego rozwiązania jest intuicyjne, bo mocno przypomina tradycyjną obsługę kierunkowskazów. Jak jeździ nowe Audi Q3? Ma być bardziej bezpośrednie w reakcjach od poprzednika, a także wygodniejsze, m.in. za sprawą zastosowania nowych, adaptacyjnych amortyzatorów. Kierowcy w czasie jazdy pomoże system autonomicznej zmiany pasa ruchu (działa przy prędkościach powyżej 90 km/h) oraz funkcja prowadzenia po pasie (do prędkości 210 km/h), działający dzięki danym online nawet wtedy, gdy nie ma na trasie namalowanych linii. Asystent parkowania może nauczyć się 5 manewrów (sam wjedzie i wyjedzie z danego miejsca) i zapamiętuje ostatnie 50 metrów jazdy - można więc „kazać mu” wyjechać tyłem z wąskiej, ślepej uliczki.

Tak wygląda dźwignia kierunkowskazu w nowym Audi Q3

Tak wygląda dźwignia kierunkowskazu w nowym Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Jeśli chodzi o gamę silników, klienci będą mieli do wyboru zarówno jednostki tankowane bezołowiową, jak i olejem napędowym. Bazowy motor 1.5 TFSI z układem miękkiej hybrydy rozwija 150 KM i osiąga 100 km/h w 9,1 s. Moc na przednie koła przenosi tu automatyczna skrzynia S Tronic o siedmiu biegach. Manualnej w gamie nie ma. 150 KM ma również diesel 2.0 TDI (także z napędem na przód, setka w 9,2 s). Chętni na napęd na cztery koła muszą albo poczekać, aż AWD uzupełni gamę diesla, albo już teraz wybrać motor benzynowy 2.0 TFSI o mocy 265 KM (setka w 5,7 s). Gama benzyniaków będzie później rozszerzona także o motor o mocy 204 KM. Najmocniejsze Q3 ma obecnie 272 KM. To hybryda plug-in (benzynowe 1.5 plus 116-konny motor elektryczny). Jej akumulator ma pojemność 19,7 kWh, co pozwala na pokonanie 120 km w trybie elektrycznym.

Reklama
Reklama
Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Ceny nowego Audi Q3 startują od 188 900 zł

W przyszłości Q3 doczeka się zapewne wersji Sportback z bardziej dynamicznymi liniami nadwozia (choć nie została jeszcze zapowiedziana), a także odmian S i RS. Ale obecność znanego ze schodzącej generacji, wspaniałego, pięciocylindrowego motoru w tym ostatnim wariancie nie jest pewna. Nowe Audi Q3 kosztuje w Polsce od 188 900 zł za wersję benzynową o mocy 150 KM. Diesel to wydatek co najmniej 205 900 zł, a za 265-konne TFSI należy zapłacić od 260 900 zł. Czekamy na ceny pozostałych odmian. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią.

Nowe Audi Q3

Nowe Audi Q3

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe Audi Q5/SQ5: To już ostatnie pokolenie

Kompaktowe crossovery premium - oto segment, w którym rywalizacja producentów jest naprawdę silna. Z niemiecką „wielką trójką”, czyli Audi, BMW i Mercedesem, walczą jeszcze Lexus czy Volvo, a producenci cieszący się nieco mniejszym prestiżem też mają swoje ambicje i patrzą w górę (Alfa Romeo, Mazda, DS). To oznacza, że marka, która zamierza utrzymywać się na topie, musi w porę odświeżać swoją listę przebojów. Wie o tym Audi, dlatego w 7 lat od pojawienia się drugiej generacji Q3 i po tym, jak przez 14 lat od debiutu pierwszej łącznie na te auta zdecydowały się dwa miliony klientów, witamy Q3 numer trzy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Premiery
Pierwsze elektryczne kombi Mercedesa przejedzie Polskę na jednym ładowaniu
Premiery
Coś więcej niż zmiana nazwy. Już nie Maserati MC20, tylko MCPura
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Premiery
Tak Mercedes wyobraża sobie przyszłość AMG. Bardzo dużo mocy i napęd elektryczny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama