Reklama
Rozwiń

MG chce wprowadzić nowy rodzaj akumulatorów w 2025 r. Ponad 1000 km zasięgu

Chińska marka MG chce wprowadzić na rynek samochód elektryczny z akumulatorem półprzewodnikowym już w 2025 roku. Taki model mógłby przejechać na jednym ładowaniu ponad 1000 km.

Publikacja: 19.09.2024 08:39

Model MG z nowym typem baterii powinien pojawić się na rynku w drugim kwartale 2025 roku.

Model MG z nowym typem baterii powinien pojawić się na rynku w drugim kwartale 2025 roku.

Foto: mat. prasowe

MG przyspiesza swoje plany. Przynajmniej te dotyczące wprowadzenia akumulatorów półprzewodnikowych. MG rezygnuje z ogłoszonego pierwotnie na rok 2026 planu i wprowadza nowy typ baterii już w przyszłym roku. Podczas spotkania z brytyjskimi dziennikarzami Yu Jingmin, zastępca dyrektora generalnego koncernu SAIC Motor, do którego należy marka MG ogłosił, że nowy model z akumulatorem półprzewodnikowym opracowanym przez SAIC powinien pojawić się na rynku już w drugim kwartale 2025 roku. Nie zdradził jednak, który z elektryków MG otrzyma rewolucyjną baterię.

Nowy typ baterii jest o wiele bardziej ognioodporny

Baterie półprzewodnikowe to baterie litowe, których elektrolit jest stały, a nie płynny. Wyższa gęstość energii umożliwia mniejszą i lżejszą konstrukcję przy tej samej wydajności. Ponadto materiał stały nie może łatwo wyciekać i tym samym jest o wiele bardziej ognioodporny. Jedną z wad nowej generacji baterii jest ich znacznie wyższa cena produkcji.

Czytaj więcej

Akumulator jakiego jeszcze nie było. Samsung zapowiada seryjną produkcję
IM L6

IM L6

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja akumulatora półprzewodnikowego z pięcioprocentową zawartością cieczy, opracowano wspólnie przez firmę SAIC i chińskiego specjalistę od akumulatorów Jiangsu Qingtao, jest już stosowana w kilku modelach sedana L6 firmy IM Motors. Ten model jest jednak dostępny wyłącznie w Chinach, więc rzeczywiste wartości i faktyczny dystans jest trudny do zweryfikowania. Nie ma jeszcze danych technicznych dotyczących nowej baterii, którą ma otrzymać MG. We wspomnianej limuzynie L6 moduł magazynowania energii elektrycznej ma pojemność 133 kWh, co według chińskiego cyklu jazdy (CLTC) zapewnia sedanowi zasięg wynoszący 1080 kilometrów.

Na prąd
Elektromobilność na świecie i w Europie. Polska wśród krajów o najniższym udziale EV
Na prąd
Przełom koreańskich naukowców w technologii akumulatorów. Elektryki o zasięgu 5000 km
Na prąd
Klienci nie są zainteresowani elektrycznym modelem. Projekt Ferrari trafił do szuflady
Na prąd
Do tego operatora należy co czwarta szybka ładowarka w Polsce. Przegonił Orlen
Na prąd
Nowe przepisy ułatwią ładowanie elektryków w garażach bloków wielorodzinnych
Na prąd
Podcast „Moto rp.pl”: Wszystko o elektromobilności