MG przyspiesza swoje plany. Przynajmniej te dotyczące wprowadzenia akumulatorów półprzewodnikowych. MG rezygnuje z ogłoszonego pierwotnie na rok 2026 planu i wprowadza nowy typ baterii już w przyszłym roku. Podczas spotkania z brytyjskimi dziennikarzami Yu Jingmin, zastępca dyrektora generalnego koncernu SAIC Motor, do którego należy marka MG ogłosił, że nowy model z akumulatorem półprzewodnikowym opracowanym przez SAIC powinien pojawić się na rynku już w drugim kwartale 2025 roku. Nie zdradził jednak, który z elektryków MG otrzyma rewolucyjną baterię.
Nowy typ baterii jest o wiele bardziej ognioodporny
Baterie półprzewodnikowe to baterie litowe, których elektrolit jest stały, a nie płynny. Wyższa gęstość energii umożliwia mniejszą i lżejszą konstrukcję przy tej samej wydajności. Ponadto materiał stały nie może łatwo wyciekać i tym samym jest o wiele bardziej ognioodporny. Jedną z wad nowej generacji baterii jest ich znacznie wyższa cena produkcji.
Czytaj więcej
Samsung zapowiada produkcję rewolucyjnego akumulatora półprzewodnikowego. Bateria ma wystarczyć na 20 lat, pozwolić na przejechanie w tym czasie ponad 900 tys. km i ładować się w dziewięć minut.
IM L6
Pierwsza generacja akumulatora półprzewodnikowego z pięcioprocentową zawartością cieczy, opracowano wspólnie przez firmę SAIC i chińskiego specjalistę od akumulatorów Jiangsu Qingtao, jest już stosowana w kilku modelach sedana L6 firmy IM Motors. Ten model jest jednak dostępny wyłącznie w Chinach, więc rzeczywiste wartości i faktyczny dystans jest trudny do zweryfikowania. Nie ma jeszcze danych technicznych dotyczących nowej baterii, którą ma otrzymać MG. We wspomnianej limuzynie L6 moduł magazynowania energii elektrycznej ma pojemność 133 kWh, co według chińskiego cyklu jazdy (CLTC) zapewnia sedanowi zasięg wynoszący 1080 kilometrów.