Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia

Audi A3, czyli kompakt klasy premium, po liftingu - co mało zaskakujące - ma być jeszcze bardziej premium. Nowa wersja Allstreet ma także pozwolić na bezstresowe wjeżdżanie na krawężniki.

Publikacja: 03.04.2024 05:17

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback

Foto: mat. prasowe

Gdyby aktualne modele Audi były żoną wracającą od fryzjera, kłótnia wisiałaby w powietrzu. Mąż prawdopodobnie nie zauważyłby nowej, misternie przygotowywanej i sowicie opłaconej fryzury, a kolejną noc musiałby w rezultacie spędzić na kanapie. Weźmy jednak mało spostrzegawczego małżonka w obronę. Audi lubi przy okazji liftingów zmieniać stylistykę swoich aut wyjątkowo dyskretnie. Najpierw Q8, potem Q7, a teraz A3 zostały zmodernizowane powściągliwie, nawet jak na realia grupy VAG, która przecież nie lubi szokować klientów. Spójrzmy jednak na Audi A3 po odświeżeniu. Co się zmieniło? Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i optycznie spłaszczona. Zmieniono także zderzaki: przedni ma inne wloty powietrza, a tylny otrzymał charakterystyczny dyfuzor. Pojawiły się nowe wzory felg aluminiowych, a reflektory LED i LED Matrix oferują teraz wybór spośród czterech cyfrowych sygnatur świateł do jazdy dziennej, a także oświetlenia pożegnalnego i powitalnego. Dzieje się to po raz pierwszy w modelu A3.

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback

mat. prasowe

Ważną - a być może nawet najważniejszą - nowością jest pojawienie się wersji Allstreet. To także debiut takiej odmiany w gamie A3 (a także debiut tego typu nazwy w Audi w ogóle). Uterenowiony kompakt ma kontrastowe osłony na nadwoziu, a jego prześwit zwiększono o całkiem pokaźne 3 cm. Sama nazwa - czyli „na każdą ulicę” w odróżnieniu od znanego Allroada, czyli wersji A4 i A6 „na każdą drogę” - wskazuje, że mówimy nadal o aucie miejskim. Terenowe ambicje kończą się tu na pokonaniu wyższego krawężnika. Dobre i to, by bronić pozycji auta kompaktowego w świecie pełnym crossoverów i SUV-ów. Do takiego A3 na pewno będzie się nieco wygodniej wsiadać.

Czytaj więcej

Nowe Audi S3: Hot hatch jak za starych dobrych czasów
Audi A3 Allstreet

Audi A3 Allstreet

mat. prasowe

Audi A3 Allstreet

Audi A3 Allstreet

mat. prasowe

Przy okazji liftingu Audi A3 zyskało też kilka nowych elementów wyposażenia standardowego - np. radio cyfrowe DAB+, cyfrowe wskaźniki czy indukcyjną ładowarkę do telefonu. Pojawiły się także dodatkowe porty USB-C z tyłu, a także funkcja unikania kolizji, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu czy asystent skrętu. Odświeżone Audi A3 może mieć także elementy wyposażenia dodawane już po zakupie, z poziomu aplikacji myAudi. Da się w ten sposób dokupić m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta świateł drogowych czy drugą strefę klimatyzacji. Funkcje można wykupić na miesiąc, 6 miesięcy, rok, 3 lata lub na stałe.

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback

mat. prasowe

Nowe Audi A3 pojawi się w trzech wersjach nadwoziowych: Sportback, Sedan i Allstreet

W gamie silników początkowo znajdzie się motor 35 TFSI, czyli 1.5 o mocy 150 KM z układem miękkiej hybrydy. Obecnie można go zestawić z 7-biegowym automatem, później dołączy także wersja ze skrzynią ręczną o sześciu przełożeniach. Pojawi się także diesel 35 TDI (2.0 150 KM). Pozostałe odmiany - w tym hybrydy plug-in - powitamy w drugim kwartale. Wkrótce poznamy także, czy Audi A3 po liftingu zdrożało i dowiemy się, ile trzeba dopłacać za dodatkowe centymetry prześwitu.

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback

mat. prasowe

Audi A3 Allstreet i Audi A3 Sportback

Audi A3 Allstreet i Audi A3 Sportback

mat. prasowe

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback

mat. prasowe

Audi A3 Sedan

Audi A3 Sedan

mat. prasowe

Audi A3 Sedan

Audi A3 Sedan

mat. prasowe

Czytaj więcej

Kanadyjczyk i Chińczyk wykradli tajną technologię akumulatorów Tesli

Czytaj więcej

Audi RS 6 Avant GT: Kombi z piekła rodem. Hołd dla motorsportowej tradycji marki

Gdyby aktualne modele Audi były żoną wracającą od fryzjera, kłótnia wisiałaby w powietrzu. Mąż prawdopodobnie nie zauważyłby nowej, misternie przygotowywanej i sowicie opłaconej fryzury, a kolejną noc musiałby w rezultacie spędzić na kanapie. Weźmy jednak mało spostrzegawczego małżonka w obronę. Audi lubi przy okazji liftingów zmieniać stylistykę swoich aut wyjątkowo dyskretnie. Najpierw Q8, potem Q7, a teraz A3 zostały zmodernizowane powściągliwie, nawet jak na realia grupy VAG, która przecież nie lubi szokować klientów. Spójrzmy jednak na Audi A3 po odświeżeniu. Co się zmieniło? Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i optycznie spłaszczona. Zmieniono także zderzaki: przedni ma inne wloty powietrza, a tylny otrzymał charakterystyczny dyfuzor. Pojawiły się nowe wzory felg aluminiowych, a reflektory LED i LED Matrix oferują teraz wybór spośród czterech cyfrowych sygnatur świateł do jazdy dziennej, a także oświetlenia pożegnalnego i powitalnego. Dzieje się to po raz pierwszy w modelu A3.

Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO