Audi RS 6 Avant GT: Kombi z piekła rodem. Hołd dla motorsportowej tradycji marki

Audi RS 6 Avant GT powstanie tylko w 660 egzemplarzach. Biorąc pod uwagę to, o jak „diabelskiej” konstrukcji mówimy, można narzekać, że będzie ich za mało. O sześć.

Publikacja: 16.02.2024 05:07

Audi RS 6 Avant GT będzie limitowane do 660 egz.

Audi RS 6 Avant GT będzie limitowane do 660 egz.

Foto: mat. prasowe

Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku. Oto model wyścigowy o szalonej mocy ponad 700 KM. Nie stał się może tak legendarny, jak niektórzy z herosów motorsportu, ale wciąż pobudza wyobraźnię. I inspiruje - czego dowodem jest Audi RS 6 Avant GT. Oto najbardziej sportowa i… spartańska odmiana dobrze znanego RS 6. Ulubiony model tych, którzy lubią spakować całą rodzinę i podbijać lewy pas autostrady zyskał lżejszą o 15 kg wersję. Jest jedyną, która… nie ma relingów dachowych.

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Jak powstała? Zaczęło się od prototypu RS6 GTO z 2020 roku zbudowanego przez grupę praktykantów zainspirowanych wspomnianym 90 quattro IMSA GTO. Uczyli się m.in. rzemiosła blacharskiego, przerabiając, budując i wymyślając. „Dobrze wyszło, robimy!” - niespodziewanie powiedziało szefostwo Audi. RS 6 GT ma więc m.in. opcjonalne naklejki w klasycznych barwach Audi Sport, karbonową maskę (po raz pierwszy w seryjnym modelu tej marki), zmienione zderzaki, karbonowe błotniki z otworami wentylacyjnymi nawiązującymi do GTO i spojler. Jak to wygląda? Jeszcze bardziej „bojowo” niż zwykłe RS6.

Czytaj więcej

Audi RS7 Sportback Performance/RS6 Avant Performance: Mount Everest
Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT limitowany do ilości 660 egzemplarzy

Pozostałe zmiany obejmują obniżenie zawieszenia o 10 mm w stosunku do dobrze znanego modelu, a także obecność kutych felg, ceramicznych hamulców i „dedykowanych” tej wersji opon Continental Sport Contact 7 o szerokości 285 mm. W środku pojawią się karbonowe fotele i tabliczka informująca, z którym egzemplarzem z limitowanej do 660 sztuk serii mamy do czynienia. Masa własna spadła o 15 kg. Moc nie zmieniła się w stosunku do wersji Performance. Silnik 4.0 V8 osiąga 630 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,3 s. Pakiet Dynamic Plus jest tu zawarty w standardzie - co oznacza, że prędkość maksymalna jest ograniczona do 305 km/h.

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Czy Audi RS 6 GT trafi do Polski? Tak, ponieważ informacje o tej wersji znalazły się już na polskiej stronie importera. Nie wiadomo jeszcze, o ilu sztukach mówimy i nie znamy cen. W Niemczech GT startuje od 220 000 euro. To niemal milion złotych, ale biorąc pod uwagę bogate wyposażenie i ekskluzywny charakter auta można mieć pewność, że chętnych nie zabraknie.

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

40 lat napędu Quattro. Jazda na cztery łapy

Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku. Oto model wyścigowy o szalonej mocy ponad 700 KM. Nie stał się może tak legendarny, jak niektórzy z herosów motorsportu, ale wciąż pobudza wyobraźnię. I inspiruje - czego dowodem jest Audi RS 6 Avant GT. Oto najbardziej sportowa i… spartańska odmiana dobrze znanego RS 6. Ulubiony model tych, którzy lubią spakować całą rodzinę i podbijać lewy pas autostrady zyskał lżejszą o 15 kg wersję. Jest jedyną, która… nie ma relingów dachowych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy