Reklama

Audi RS 6 Avant GT: Kombi z piekła rodem. Hołd dla motorsportowej tradycji marki

Audi RS 6 Avant GT powstanie tylko w 660 egzemplarzach. Biorąc pod uwagę to, o jak „diabelskiej” konstrukcji mówimy, można narzekać, że będzie ich za mało. O sześć.

Publikacja: 16.02.2024 05:07

Audi RS 6 Avant GT będzie limitowane do 660 egz.

Audi RS 6 Avant GT będzie limitowane do 660 egz.

Foto: mat. prasowe

Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku. Oto model wyścigowy o szalonej mocy ponad 700 KM. Nie stał się może tak legendarny, jak niektórzy z herosów motorsportu, ale wciąż pobudza wyobraźnię. I inspiruje - czego dowodem jest Audi RS 6 Avant GT. Oto najbardziej sportowa i… spartańska odmiana dobrze znanego RS 6. Ulubiony model tych, którzy lubią spakować całą rodzinę i podbijać lewy pas autostrady zyskał lżejszą o 15 kg wersję. Jest jedyną, która… nie ma relingów dachowych.

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Jak powstała? Zaczęło się od prototypu RS6 GTO z 2020 roku zbudowanego przez grupę praktykantów zainspirowanych wspomnianym 90 quattro IMSA GTO. Uczyli się m.in. rzemiosła blacharskiego, przerabiając, budując i wymyślając. „Dobrze wyszło, robimy!” - niespodziewanie powiedziało szefostwo Audi. RS 6 GT ma więc m.in. opcjonalne naklejki w klasycznych barwach Audi Sport, karbonową maskę (po raz pierwszy w seryjnym modelu tej marki), zmienione zderzaki, karbonowe błotniki z otworami wentylacyjnymi nawiązującymi do GTO i spojler. Jak to wygląda? Jeszcze bardziej „bojowo” niż zwykłe RS6.

Czytaj więcej

Audi RS7 Sportback Performance/RS6 Avant Performance: Mount Everest
Reklama
Reklama
Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT limitowany do ilości 660 egzemplarzy

Pozostałe zmiany obejmują obniżenie zawieszenia o 10 mm w stosunku do dobrze znanego modelu, a także obecność kutych felg, ceramicznych hamulców i „dedykowanych” tej wersji opon Continental Sport Contact 7 o szerokości 285 mm. W środku pojawią się karbonowe fotele i tabliczka informująca, z którym egzemplarzem z limitowanej do 660 sztuk serii mamy do czynienia. Masa własna spadła o 15 kg. Moc nie zmieniła się w stosunku do wersji Performance. Silnik 4.0 V8 osiąga 630 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,3 s. Pakiet Dynamic Plus jest tu zawarty w standardzie - co oznacza, że prędkość maksymalna jest ograniczona do 305 km/h.

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Czy Audi RS 6 GT trafi do Polski? Tak, ponieważ informacje o tej wersji znalazły się już na polskiej stronie importera. Nie wiadomo jeszcze, o ilu sztukach mówimy i nie znamy cen. W Niemczech GT startuje od 220 000 euro. To niemal milion złotych, ale biorąc pod uwagę bogate wyposażenie i ekskluzywny charakter auta można mieć pewność, że chętnych nie zabraknie.

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama
Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

40 lat napędu Quattro. Jazda na cztery łapy
Premiery
Powstanie tylko 90 egz. Limitowane Porsche 911 GT3 za prawie 1,9 mln zł
Premiery
Ten chiński SUV kosztuje tylko 30 tys. zł. Nowe auto za cenę używanego
Premiery
Bentley Continental GT Supersports: Spartański, jak na tę markę
Premiery
Europa go straciła, na innych rynkach wypłynął w nowej wersji. Tak wygląda Ford Mondeo
Premiery
Amerykańska legenda wśród ciężarówek w nowym wydaniu. Oto Mack Pioneer
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama