Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku. Oto model wyścigowy o szalonej mocy ponad 700 KM. Nie stał się może tak legendarny, jak niektórzy z herosów motorsportu, ale wciąż pobudza wyobraźnię. I inspiruje - czego dowodem jest Audi RS 6 Avant GT. Oto najbardziej sportowa i… spartańska odmiana dobrze znanego RS 6. Ulubiony model tych, którzy lubią spakować całą rodzinę i podbijać lewy pas autostrady zyskał lżejszą o 15 kg wersję. Jest jedyną, która… nie ma relingów dachowych.
Audi RS 6 Avant GT
Audi RS 6 Avant GT
Jak powstała? Zaczęło się od prototypu RS6 GTO z 2020 roku zbudowanego przez grupę praktykantów zainspirowanych wspomnianym 90 quattro IMSA GTO. Uczyli się m.in. rzemiosła blacharskiego, przerabiając, budując i wymyślając. „Dobrze wyszło, robimy!” - niespodziewanie powiedziało szefostwo Audi. RS 6 GT ma więc m.in. opcjonalne naklejki w klasycznych barwach Audi Sport, karbonową maskę (po raz pierwszy w seryjnym modelu tej marki), zmienione zderzaki, karbonowe błotniki z otworami wentylacyjnymi nawiązującymi do GTO i spojler. Jak to wygląda? Jeszcze bardziej „bojowo” niż zwykłe RS6.
Czytaj więcej
Audi podnosi poprzeczkę. Topowe RS6 Avant i RS7 Sportback są teraz najmocniejszymi modelami w palecie. Wszystko za sprawą nowych wersji Performance.