Dużo więcej nowego dzieje się we wnętrzu. Powodem jest zmiana deski rozdzielczej na nowszą, znaną już z innych modeli VW. Poprzedni T-Roc nadal używał klasycznych przycisków, kontrolek i przełączników, nowy ma teraz wszystko jak np. w najnowszym Golfie. Czyli szeroko posuniętą cyfryzację, która zastępuje instrumenty analogowe. Oprócz podstawowego ośmiocalowego wyświetlacza dla kierowcy, dostępny jest również Didgital Cockpit Pro o przekątnej 10,25 cala. Pokrowce z tkaniny na panelach drzwi są teraz standardem we wszystkich wariantach, podczas gdy w wyższych liniach Style i R-Line są one wykonane z imitacji skóry. Deska rozdzielcza została udoskonalona dzięki nowej wyściółce z pianki i kontrastowemu dekorowi. Panel dekoracyjny dostępny w czterech nowych opcjach.
Volkswagen T-Roc
Foto: mat. prasowe
Ekran informacyjno-rozrywkowy nie będzie już zintegrowany z deską rozdzielczą, ale montowany jest nad wlotami powietrza. Tutaj jako podstawę zastosowano najnowszy modułowy zestaw informacyjno-rozrywkowy (MIB3) z 6,5-calowym wyświetlaczem dotykowym. System „Ready to Discover” z 8-calowym wyświetlaczem jest montowany standardowo w liniach wyposażenia Style i R-Line. Topowym wariantem jest system Discover Pro z 9,2-calowym wyświetlaczem. Obejmuje szereg funkcji internetowych, takich jak sterowanie głosem lub strumieniowe przesyłanie muzyki - Apple Car Play i Android Auto umożliwiają bezprzewodowe parowanie smartfonów. Niestety obsługa klimatyzacja obsługiwana jest teraz, tak jak w innych aktualnych modelach Volkswagena, obsługiwana za pośrednictwem dotykowych powierzchni suwaków, lub na ekranie wyświetlacza. To mało poręczny system, który wymaga o wiele więcej skupienia i uwagi kierowcy niż przy klasycznej obsłudze z fizycznymi przyciskami i pokrętłami.
Volkswagen T-Roc R
Foto: mat. prasowe
Po stronie napędów wszystko pozostaje bez zmian. Podstawową wersją jest trzycylindrowy benzynowy TSI o pojemności jednego litra o mocy 110 KM. Kolejny na liście jest czterocylindrowy TSI (1,5 litra, moc 150 KM i 2,0 litry, moc 190 KM). Silnik diesla ma dwa litry pojemności i moc 150 KM. Wariant silnika wysokoprężnego o mocy 190 KM nie jest już dostępny. W palecie napędowej T-Roca nie ma również hybrydowej wersji PHEV, która jest dostępna np. w Golfie i Tiguanie. Napęd na wszystkie koła można zamówić jako opcję dla 150-konnego diesla, a seryjnie jest oferowany przy 190-konnym silniku benzynowym oraz T-Roc R, który nadal ma 300 KM mocy. Nowy T-Roc Life 110 KM startuje z ceną 101 900 zł. Topowa wersja R (300 KM) wyceniona została na 190 590 zł. Najtańszy diesel kosztuje 143 690 zł.