Mate Rimac to postać, która zmienia reguły gry w świecie supersamochodów. Urodził się w 1988 roku w Bośni i Hercegowinie, ale jako trzylatek wyemigrował z rodziną do Niemiec, uciekając przed wojną. Po jej zakończeniu powrócił do Chorwacji, gdzie zaczął rozwijać swoją pasję do technologii i motoryzacji. Już jako nastolatek projektował innowacyjne rozwiązania – m.in. system eliminujący martwy punkt w lusterkach – za który otrzymał międzynarodowe wyróżnienia. Zamiast studiować inżynierię na renomowanej uczelni, postawił na własne eksperymenty.
Rimac Concept One
Czytaj więcej
Supersportowy Rimac Nevera miał być sukcesem rynkowym i nowym rozdaniem wśród samochodów sportowy...
W 2008 roku, w swoim garażu, rozpoczął budowę elektrycznego samochodu na bazie starego BMW E30. Auto szybko zyskało sławę jako jeden z najszybszych elektryków na świecie, bijąc rekordy Guinnessa. W 2009 roku powstała firma Rimac Automobili. Początkowo wielu wątpiło, czy chorwacka firma bez doświadczenia może konkurować z gigantami branży, ale Mate Rimac nie zamierzał odpuszczać. Jego pierwszy hiperauto, Concept One, zrobił furorę na targach w Genewie. Zbudowano osiem egzemplarzy. Elektryczny supercar miał 1224 KM i moment obrotowy wynoszący 1600 Nm. Od 0–100 km/h samochód przyspieszał w ok. 2,5 sekundy i rozpędzał się do 355 km/h. Był to ten model, który Richard Hammond rozbił w Szwajcarii podczas kręcenia The Grand Tour.
Rimac Concept One