Reklama

Volkswagen kończy produkcję swojego flagowego modelu

Volkswagen kończy produkcję Touarega, który nie otrzyma następcy. Flagowy model Volkswagena zostanie wycofany z produkcji w 2026 roku.

Publikacja: 11.08.2025 13:13

Po ponad dwóch dekadach na rynku Volkswagen planuje wycofanie Touarega ze swojej oferty

Po ponad dwóch dekadach na rynku Volkswagen planuje wycofanie Touarega ze swojej oferty

Foto: mat. prasowe

Po ponad dwóch dekadach na rynku Volkswagen planuje wycofanie Touarega ze swojej oferty. Według wewnętrznych źródeł produkcja flagowego SUV‑a ma zakończyć się w 2026 r., a w planach nie ma bezpośredniego następcy. Touareg zadebiutował w 2002 r. jako owoc wspólnego projektu Volkswagena, Porsche i Audi, z którego wywodzą się także modele Cayenne i Q7. Celem ówczesnego szefa Ferdinanda Piëcha było wprowadzenie Volkswagena do segmentu premium. Obok limuzyny Phaeton to właśnie Touareg miał stać się wizytówką możliwości technicznych Volkswagena.

Pierwsza generacja Volkswagena Touareg (2002–2010)

Pierwsza generacja Volkswagena Touareg (2002–2010)

Foto: mat. prasowe

Pierwsze dwie generacje Touarega trwały w produkcji po osiem lat, a obecna – trzecia – wersja pojawiła się w 2018 r. na platformie MLB Evo współdzielonej z Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentleyem Bentaygą i Lamborghini Urusem. Mimo aktualizacji modelu w 2023 r., z biegiem czasu sprzedaż drogiego SUV‑a spadała. Touareg zasłynął z szerokiej gamy jednostek napędowych i całkiem niezłych możliwości terenowych. W pamięci wielu entuzjastów zapisał się zwłaszcza 5‑litrowy silnik V10 TDI o mocy 313 PS i momencie 750 Nm. W 2006 r. seryjny Touareg, obciążony 4,3 tonami balastu, przeciągnął ważącego 155 ton Boeinga 747‑200 na lotnisku Dunsfold, udowadniając ogromną siłę pociągową. W kolejnych latach do gamy dołączyły m.in. jednostki V6 TDI, hybrydy plug‑in i konfiguracje z zawieszeniem pneumatycznym.

Czytaj więcej

Klienci będą zadowoleni. Volkswagen wraca do przycisków i klawiszy
Druga generacja Volkswagena Touareg (2010-2018)

Druga generacja Volkswagena Touareg (2010-2018)

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Volkswagen Touareg doczekał się trzech generacji modelowych

W 2017 r. Touareg został wycofany z rynku amerykańskiego, gdzie jego miejsce zajął Volkswagen Atlas. Po zniknięciu Touarega w Europie największym SUV‑em Volkswagena będzie Tayron – siedmioosobowy model zbudowany na platformie MQB Evo, dłuższy od Tiguana i oferujący dwa lub trzy rzędy siedzeń. Tayron to jednak jedynie Tiguan Allspace z nową nazwą i na pewno nie zadowoli dotychczasowych klientów Touarega. Możliwą opcją, zwłaszcza w świetle ostatnich wydarzeń w sporze celnym z USA, jest włączenie dużego amerykańskiego SUV-a Atlas do oferty w Europie. Szef marki Thomas Schäfer określił w jednym z wywiadów takie rozważania jako „możliwe do zrealizowania”. Pozostaje jeszcze jedna alternatywa: Touareg mógłby otrzymać całkowicie elektrycznego następcę – siostrzany model Porsche Cayenne EV, oparty na platformie Premium Platform Electric z technologią 800 V.

Ostatnia, trzecia generacja Volkswagena Touareg

Ostatnia, trzecia generacja Volkswagena Touareg

Foto: mat. prasowe

Czy wiesz, że…
– Touareg ciągnął Jumbo Jeta. W 2006 r. standardowy Touareg V10 TDI, obciążony 4,3 t balastu, przeciągnął na lotnisku Dunsfold ważącego 155 ton Boeinga 747‑200. Samochód miał fabryczny silnik, zawieszenie i skrzynię biegów – jedyną modyfikacją był adapter do zaczepu lotniczego.
– Pierwsza generacja Touarega oferowała 5‑litrowy, podwójnie doładowany silnik V10 TDI o mocy 313 PS i momencie 750 Nm, co czyniło go jednym z najmocniejszych turbodiesli montowanych w samochodach osobowych.
– Obecna (trzecia) generacja Touarega korzysta z modułowej platformy MLB Evo, tej samej, na której powstają Audi Q7 i Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga oraz Lamborghini Urus.

Volkswagen Atlas

Volkswagen Atlas

Foto: mat. prasowe

Volkswagen Tayron

Volkswagen Tayron

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

To będzie pierwszy elektryk Volkswagena dla ludu. Ma kosztować ok. 80 tys. zł

Po ponad dwóch dekadach na rynku Volkswagen planuje wycofanie Touarega ze swojej oferty. Według wewnętrznych źródeł produkcja flagowego SUV‑a ma zakończyć się w 2026 r., a w planach nie ma bezpośredniego następcy. Touareg zadebiutował w 2002 r. jako owoc wspólnego projektu Volkswagena, Porsche i Audi, z którego wywodzą się także modele Cayenne i Q7. Celem ówczesnego szefa Ferdinanda Piëcha było wprowadzenie Volkswagena do segmentu premium. Obok limuzyny Phaeton to właśnie Touareg miał stać się wizytówką możliwości technicznych Volkswagena.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Po Drodze
Ta hybryda Lexusa znika z oferty. Klienci nie chcą sportowej ekologii
moto
Jak Mate Rimac przejął Bugatti. Historia geniusza z Chorwacji
Po Drodze
Luksusy na salonie samochodowym w Monako. Główny sponsor to firma z polskimi korzeniami
Po Drodze
Pożegnanie kultowej ciężarówki. Kenworth odchodzi na emeryturę
Po Drodze
Kultowe Porsche trafiło na aukcję. Ruf CTR Yellowbird powstał w 29 egz.
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama