Po ponad dwóch dekadach na rynku Volkswagen planuje wycofanie Touarega ze swojej oferty. Według wewnętrznych źródeł produkcja flagowego SUV‑a ma zakończyć się w 2026 r., a w planach nie ma bezpośredniego następcy. Touareg zadebiutował w 2002 r. jako owoc wspólnego projektu Volkswagena, Porsche i Audi, z którego wywodzą się także modele Cayenne i Q7. Celem ówczesnego szefa Ferdinanda Piëcha było wprowadzenie Volkswagena do segmentu premium. Obok limuzyny Phaeton to właśnie Touareg miał stać się wizytówką możliwości technicznych Volkswagena.
Pierwsza generacja Volkswagena Touareg (2002–2010)
Pierwsze dwie generacje Touarega trwały w produkcji po osiem lat, a obecna – trzecia – wersja pojawiła się w 2018 r. na platformie MLB Evo współdzielonej z Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentleyem Bentaygą i Lamborghini Urusem. Mimo aktualizacji modelu w 2023 r., z biegiem czasu sprzedaż drogiego SUV‑a spadała. Touareg zasłynął z szerokiej gamy jednostek napędowych i całkiem niezłych możliwości terenowych. W pamięci wielu entuzjastów zapisał się zwłaszcza 5‑litrowy silnik V10 TDI o mocy 313 PS i momencie 750 Nm. W 2006 r. seryjny Touareg, obciążony 4,3 tonami balastu, przeciągnął ważącego 155 ton Boeinga 747‑200 na lotnisku Dunsfold, udowadniając ogromną siłę pociągową. W kolejnych latach do gamy dołączyły m.in. jednostki V6 TDI, hybrydy plug‑in i konfiguracje z zawieszeniem pneumatycznym.
Czytaj więcej
To był ruch Volkswagena, który od początku budził sprzeciw i niezadowolenie klientów. Teraz Volks...
Druga generacja Volkswagena Touareg (2010-2018)