Pożegnanie kultowej ciężarówki. Kenworth odchodzi na emeryturę

Amerykańska firma Kenworth kończy produkcję serii W900. Jest to jedna z najdłużej produkowanych i najbardziej rozpoznawalnych ciężarówek na świecie. Jej historia trwa już od ponad 65 lat. Na koniec produkcji producent zaplanował unikalną wersję, która zostanie ograniczona do tysiąca egzemplarzy.

Publikacja: 14.04.2025 06:42

Kenworth W900 Legacy Edition zostanie wyprodukowany w lizcbie 1000 egzemplarzy

Kenworth W900 Legacy Edition zostanie wyprodukowany w lizcbie 1000 egzemplarzy

Foto: mat. prasowe

Specjalna wersja Kenworth W900 nosi nazywę „Legacy Edition” i ma reprezentować to co współcześni klienci cenili w tym modelu najbardziej. Chodzi przede wszystkim o klasyczny charakter oraz historyczne nawiązania. Wyposażenie w standardzie obejmie m.in. logo marki wykonane według starego wzoru, dzieloną szybę przednią, skrócony zderzak przedni oraz wykończenie wnętrza z czarnej, pikowanej skóry. Nie zabraknie też chromowanych dodatków. W przypadku W900 klienci w zdecydowanej większości wybierają odmianę z manualną, niezsynchronizowaną skrzynią biegów marki Eaton Fuller.

Kenworth W900 Legacy Edition

Kenworth W900 Legacy Edition

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Superciężarówka Kenworth. Wygląda kosmicznie, napędza ją silnik diesla

Kenworth dużą uwagę w przypadku limitowanego W900 przyłożył do lakieru. „Legacy Edition” będzie dostępne w jedenastu układach kolorystycznych, z których każdy będzie mógł pochwalić się swoją własną historią. Firma postanowiła wykorzystać malowania z ostatnich wersji limitowanych, które były wypuszczane na przestrzeni lat. Dla przykładu „VIT 200” został wprowadzony w 1976 roku z okazji 200-lecia niepodległości Stanów Zjednoczonych. Również do kolorystyka silnika nie jest przypadkowa. 15-litrowa jednostka napędowa Cummins X15 ma beżową barwę, co nawiązuje do odmian sprzed kilkunastu lat.

Kenworth W900 Legacy Edition

Kenworth W900 Legacy Edition

Foto: mat. prasowe

Klasyczny Kenworth odchodzi na emeryturę

Zainteresowani zakupem unikalnej serii W900 powinni się śpieszyć. Mimo wysokiej ceny, która przekraczać może 250 tys. USD (ok. 944 tys. zł), klasyczna seria rozchodzi się w mgnieniu oka. Zakończenie produkcji W900 stanowić będzie koniec pewnej epoki, spod znaku manualnej przekładni i klasycznego, znanego z wielu amerykańskich filmów stylu. Jednak wygrała nie tylko ekologia, ale również aerodynamika i większa efektywność nowocześniejszych ciągników siodłowych.

Kenworth W900 Legacy Edition

Kenworth W900 Legacy Edition

Foto: mat. prasowe

Kenworth W900 Legacy Edition

Kenworth W900 Legacy Edition

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Największe w historii Mercedesa zamówienie na elektryczne ciężarówki

Specjalna wersja Kenworth W900 nosi nazywę „Legacy Edition” i ma reprezentować to co współcześni klienci cenili w tym modelu najbardziej. Chodzi przede wszystkim o klasyczny charakter oraz historyczne nawiązania. Wyposażenie w standardzie obejmie m.in. logo marki wykonane według starego wzoru, dzieloną szybę przednią, skrócony zderzak przedni oraz wykończenie wnętrza z czarnej, pikowanej skóry. Nie zabraknie też chromowanych dodatków. W przypadku W900 klienci w zdecydowanej większości wybierają odmianę z manualną, niezsynchronizowaną skrzynią biegów marki Eaton Fuller.

Po Drodze
Kultowe Porsche trafiło na aukcję. Ruf CTR Yellowbird powstał w 29 egz.
Po Drodze
Bugatti trackday. Milionerzy musieli najpierw pójść do szkoły jazdy Porsche
Po Drodze
30 lat Mercedesa Sprintera. Rewolucyjny dostawczak świętuje swoje urodziny
Po Drodze
Auto, które pobiło rekord prędkości w 1965 r. po raz pierwszy wystawione na sprzedaż
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Po Drodze
Można było go zamawiać tylko przez cztery dni. 5-drzwiowe Suzuki Jimny stało się hitem