Do 2028 roku Lancia wprowadzi na rynek trzy nowe modele. Wraz z nowym Ypsilonem, który pojawi się w 2024 roku Lancia wprowadzi swoją nową strategię. Początkowo miejski model otrzyma napęd hybrydowy. Silnik, akumulator, zawieszenie i hamulce nowego Ypsilona zastosowano już w koncepcyjnym modelu Pu+Ra HPE. Auto zbudowane jest na platformie CMP/eCMP (Common Modular Platform), na której bazują już takie modele jak Peugeot 208, Opel Mokka czy DS3 Crossback.
Czytaj więcej
Jeszcze w tym roku Lamborghini wprowadzi na rynek zupełnie nowy flagowy model - Revuelto. To następcę Aventadora, który jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in, podwozie z włókna węglowego i całe mnóstwo programów jazdy.
Kolejnym krokiem rozwoju jest budowa sieci dilerskiej. Włosi podpisali umowy z 40 salonami w 6 europejskich państwach - Hiszpania, Francja, Niemcy, Holandia, Belgia i Portugalia. To jednak dopiero pierwszy etap rozwoju infrastruktury dealerskiej. Plany są ambitne bo zakładają stworzenie 70 nowych salonów w 70 europejskich miastach. Wtedy też jest szansa, że Lancia powróci na polski rynek.
Czytaj więcej
To pierwsze w historii czterodrzwiowe Ferrari i pierwszy model tej marki z podniesionym zawieszeniem. Purosangue jest nie tylko najmocniejszym i najlepiej prowadzącym się „SUV-em” na świecie, ale również najdroższym.
Od 2026 roku Lancia chce sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne. Wtedy Włosi planują zaprezentować Lancię Aurelię - crossover oparty na średniej platformie STLA. Od 2028 roku sprzedawane będą wyłącznie modele elektryczne i właśnie wtedy Lancia wprowadzi Deltę – również opartą na modelu STLA, który ma oferować zasięg do 700 km. Auto ma mieć moc od 170 do 245 KM. Na Pu+Ra HPE można też zobaczyć nowy logotyp marki. Zostało zaprojektowane w formie herbu, ale jest znacznie mniej trójwymiarowe niż aktualnie używane. Pozostało wypełnienie w kolorze niebieskim oraz elementy chromowane. Napis w prostokącie i pionowa rozpórka są nowe i nawiązują do pierwszego logotypu z 1911 roku.