Nowy model Lamborghini. W dniu premiery wyprzedany na dwa lata produkcji

Jeszcze w tym roku Lamborghini wprowadzi na rynek zupełnie nowy flagowy model - Revuelto. To następcę Aventadora, który jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in, podwozie z włókna węglowego i całe mnóstwo programów jazdy.

Publikacja: 30.03.2023 17:17

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Za sprawą następcy Aventadora, Revuelto Lamborghini rozciąga swoją chwalebną przeszłość V12 w przyszłość. Jak to zwykle w Lamborghini był jakiś walczący byk, którego imię przejęte zostało do nazwy kolejnego modelu. o tym samym imieniu, ale tym razem ten termin oznacza również „mieszany” po hiszpańsku. Tak więc Revuelto to mieszanka wysokooktanowego crescendo V12 i hybrydowego doładowania. Moc wyjściowa takiego systemu to 1015 KM. Nowe Revuelto to rewolucja dla Lamborghini pod wieloma względami: pierwszy seryjnie produkowany supersportowy samochód hybrydowy, po drugie to pierwsze drogowe Lambo o mocy ponad 1000 KM. Do tego cały napęd V12 jest całkowicie nowy, nowa jest też poprzeczna skrzynia biegów, podwozie wykonane w całości z włókna węglowego i nowa koncepcja obsługi.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Revuelto wygląda bardziej kompaktowo niż Aventador, chociaż jego rozstaw osi jest większy o 80 mm. Przednie i tylne zwisy zostały zmniejszone, dzięki czemu uzyskano bardziej harmonijne proporcje. Stylistyka została zmodernizowana i wygładzona bez poświęcania tradycyjnego dramatyzmu: kanciaste kształty dominują w Revuelto, ozdobione tradycyjnymi elementami w kształcie litery Y, takimi jak przednie i tylne światła, a także dobrze znanymi sześciokątnymi elementami jak kształt rur wydechowych. Przednia część, wycięta do przodu nad maską z reflektorami w kształcie litery Y i nosem rekina jest jak na Lamborghini przystało zwykle agresywna. Z tyłu nad silnikiem i skrzynia biegów rozciąga się długi grzbiet. Duże wloty w kształcie litery Y przed tylnymi kołami dostarczają powietrze do silnika, skrzyni biegów, hamulców i układu hybrydowego. Silnik V12 zabudowany bezpośrednio za kabiną pasażerską ta, że widać go z zewnątrz. Koła z przodu mają 20, a z tyłu 21 cali (opcjonalnie 21 lub 22 cale). Ogólnie rzecz biorąc, Revuelto wygląda muskularnie i atletycznie jak na prawdziwe Lamborghini przystało.

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Sterrato: Supersportowo i terenowo
Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Włosi połączyli dwunastocylindrowy wolnossący silnik z trzema silnikami elektrycznymi i dwusprzęgłową skrzynią biegów, tworząc zelektryfikowany napęd HPEV, który ma 1015 KM. Sercem tej hybrydy jest całkowicie nowo opracowany silnik V12 o pojemności 6,5 litra, który jest zabudowany wzdłużnie za pasażerami w karbonowym podwoziu. Jest też nowa, ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów z silnikiem elektrycznym, który służy również jako rozrusznik i alternator/generator. Waga tego zestawu wynosi 193 kilogramy. Pozostałe dwa silniki elektryczne, po jednym na koło, zapewniają napęd na przednią oś i umożliwiają napęd na wszystkie koła. Każdy silnik waży 18,5 kg i wytwarza moc 150 KM, która jest przekazywana na przednie koła. W trybie elektrycznym Revuelto wykorzystuje tylko napęd na przednie koła, aby zoptymalizować zużycie energii. Tylny silnik elektryczny włącza się w razie potrzeby i zamienia elektryczny pojazd z napędem na przednie koła w elektryczny pojazd z napędem na cztery koła. Wspiera również hamowanie. Bieg wsteczny pracuje wyłącznie w trybie elektryczny. Tam, gdzie kiedyś był wał kardana, w tunelu środkowym znajduje się akumulator litowo-jonowy o długości 1,55 m, który ma pojemności 3,8 kWh. Jest ładowany z gniazdka mocą 7 kW w 30 minut.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

12-cylindrowy silnik, nazwany L545, waży 218 kg, czyli o 17 kg mniej niż jego poprzednik i rozwija moc 825 KM przy 9250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 725 Nm przy 6750 obr./min. Ponieważ zgodnie z unijnym prawem Lamborghini, jako producent małych serii, od 2030 roku musi spełniać normę Euro 7. Revuelto ma masę własną 1772 kg, rozpędza się od zera do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 350 km/h. Nadwozie typu monocoque wykonane jest w całości z multitechnologicznego włókna węglowego, posiada przednią konstrukcję z kutych kompozytów i specjalnego materiału wykonanego z krótkich włókien węglowych nasączonych żywicą. Technologia ta została opatentowana i wykorzystana przez Lamborghini już w 2008 roku. Revuelto jest też pierwszym supersportowym samochodem wyposażonym w konstrukcję przednią wykonaną w 100 proc. z włókna węglowego. Dzięki temu jest o 10 proc. lżejszy niż podwozie Aventadora, a przednia rama jest o 20 proc. lżejsza niż jego aluminiowy poprzednik. Sztywność skrętna również została poprawiona o 25 proc. w porównaniu z Aventadorem. Nowe Lamborghini posiada standardowy układ skrętnych czterech kół i bardziej bezpośredni układ kierowniczy.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Lamborghini nie ogłosiło jeszcze oficjalnych cen Revuelto. - Pod względem ceny Revuelto będzie droższy od topowego Aventadora SVJ — wyjaśnia Stephan Winkelmann, dyrektor generalny Lambo. Czyli na pewno są to rejony powyżej 350 000 euro. Zła wiadomość dla zainteresowanych: nowy hybrydowy hipersamochód jest już wyprzedany na około dwa lata produkcji.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari przez 54 lata nie miało takiego modelu

Za sprawą następcy Aventadora, Revuelto Lamborghini rozciąga swoją chwalebną przeszłość V12 w przyszłość. Jak to zwykle w Lamborghini był jakiś walczący byk, którego imię przejęte zostało do nazwy kolejnego modelu. o tym samym imieniu, ale tym razem ten termin oznacza również „mieszany” po hiszpańsku. Tak więc Revuelto to mieszanka wysokooktanowego crescendo V12 i hybrydowego doładowania. Moc wyjściowa takiego systemu to 1015 KM. Nowe Revuelto to rewolucja dla Lamborghini pod wieloma względami: pierwszy seryjnie produkowany supersportowy samochód hybrydowy, po drugie to pierwsze drogowe Lambo o mocy ponad 1000 KM. Do tego cały napęd V12 jest całkowicie nowy, nowa jest też poprzeczna skrzynia biegów, podwozie wykonane w całości z włókna węglowego i nowa koncepcja obsługi.

Pozostało 85% artykułu
Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata