Nowy model Lamborghini. W dniu premiery wyprzedany na dwa lata produkcji

Jeszcze w tym roku Lamborghini wprowadzi na rynek zupełnie nowy flagowy model - Revuelto. To następcę Aventadora, który jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in, podwozie z włókna węglowego i całe mnóstwo programów jazdy.

Publikacja: 30.03.2023 17:17

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Za sprawą następcy Aventadora, Revuelto Lamborghini rozciąga swoją chwalebną przeszłość V12 w przyszłość. Jak to zwykle w Lamborghini był jakiś walczący byk, którego imię przejęte zostało do nazwy kolejnego modelu. o tym samym imieniu, ale tym razem ten termin oznacza również „mieszany” po hiszpańsku. Tak więc Revuelto to mieszanka wysokooktanowego crescendo V12 i hybrydowego doładowania. Moc wyjściowa takiego systemu to 1015 KM. Nowe Revuelto to rewolucja dla Lamborghini pod wieloma względami: pierwszy seryjnie produkowany supersportowy samochód hybrydowy, po drugie to pierwsze drogowe Lambo o mocy ponad 1000 KM. Do tego cały napęd V12 jest całkowicie nowy, nowa jest też poprzeczna skrzynia biegów, podwozie wykonane w całości z włókna węglowego i nowa koncepcja obsługi.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Revuelto wygląda bardziej kompaktowo niż Aventador, chociaż jego rozstaw osi jest większy o 80 mm. Przednie i tylne zwisy zostały zmniejszone, dzięki czemu uzyskano bardziej harmonijne proporcje. Stylistyka została zmodernizowana i wygładzona bez poświęcania tradycyjnego dramatyzmu: kanciaste kształty dominują w Revuelto, ozdobione tradycyjnymi elementami w kształcie litery Y, takimi jak przednie i tylne światła, a także dobrze znanymi sześciokątnymi elementami jak kształt rur wydechowych. Przednia część, wycięta do przodu nad maską z reflektorami w kształcie litery Y i nosem rekina jest jak na Lamborghini przystało zwykle agresywna. Z tyłu nad silnikiem i skrzynia biegów rozciąga się długi grzbiet. Duże wloty w kształcie litery Y przed tylnymi kołami dostarczają powietrze do silnika, skrzyni biegów, hamulców i układu hybrydowego. Silnik V12 zabudowany bezpośrednio za kabiną pasażerską ta, że widać go z zewnątrz. Koła z przodu mają 20, a z tyłu 21 cali (opcjonalnie 21 lub 22 cale). Ogólnie rzecz biorąc, Revuelto wygląda muskularnie i atletycznie jak na prawdziwe Lamborghini przystało.

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Sterrato: Supersportowo i terenowo
Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Włosi połączyli dwunastocylindrowy wolnossący silnik z trzema silnikami elektrycznymi i dwusprzęgłową skrzynią biegów, tworząc zelektryfikowany napęd HPEV, który ma 1015 KM. Sercem tej hybrydy jest całkowicie nowo opracowany silnik V12 o pojemności 6,5 litra, który jest zabudowany wzdłużnie za pasażerami w karbonowym podwoziu. Jest też nowa, ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów z silnikiem elektrycznym, który służy również jako rozrusznik i alternator/generator. Waga tego zestawu wynosi 193 kilogramy. Pozostałe dwa silniki elektryczne, po jednym na koło, zapewniają napęd na przednią oś i umożliwiają napęd na wszystkie koła. Każdy silnik waży 18,5 kg i wytwarza moc 150 KM, która jest przekazywana na przednie koła. W trybie elektrycznym Revuelto wykorzystuje tylko napęd na przednie koła, aby zoptymalizować zużycie energii. Tylny silnik elektryczny włącza się w razie potrzeby i zamienia elektryczny pojazd z napędem na przednie koła w elektryczny pojazd z napędem na cztery koła. Wspiera również hamowanie. Bieg wsteczny pracuje wyłącznie w trybie elektryczny. Tam, gdzie kiedyś był wał kardana, w tunelu środkowym znajduje się akumulator litowo-jonowy o długości 1,55 m, który ma pojemności 3,8 kWh. Jest ładowany z gniazdka mocą 7 kW w 30 minut.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

12-cylindrowy silnik, nazwany L545, waży 218 kg, czyli o 17 kg mniej niż jego poprzednik i rozwija moc 825 KM przy 9250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 725 Nm przy 6750 obr./min. Ponieważ zgodnie z unijnym prawem Lamborghini, jako producent małych serii, od 2030 roku musi spełniać normę Euro 7. Revuelto ma masę własną 1772 kg, rozpędza się od zera do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 350 km/h. Nadwozie typu monocoque wykonane jest w całości z multitechnologicznego włókna węglowego, posiada przednią konstrukcję z kutych kompozytów i specjalnego materiału wykonanego z krótkich włókien węglowych nasączonych żywicą. Technologia ta została opatentowana i wykorzystana przez Lamborghini już w 2008 roku. Revuelto jest też pierwszym supersportowym samochodem wyposażonym w konstrukcję przednią wykonaną w 100 proc. z włókna węglowego. Dzięki temu jest o 10 proc. lżejszy niż podwozie Aventadora, a przednia rama jest o 20 proc. lżejsza niż jego aluminiowy poprzednik. Sztywność skrętna również została poprawiona o 25 proc. w porównaniu z Aventadorem. Nowe Lamborghini posiada standardowy układ skrętnych czterech kół i bardziej bezpośredni układ kierowniczy.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Lamborghini nie ogłosiło jeszcze oficjalnych cen Revuelto. - Pod względem ceny Revuelto będzie droższy od topowego Aventadora SVJ — wyjaśnia Stephan Winkelmann, dyrektor generalny Lambo. Czyli na pewno są to rejony powyżej 350 000 euro. Zła wiadomość dla zainteresowanych: nowy hybrydowy hipersamochód jest już wyprzedany na około dwa lata produkcji.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari przez 54 lata nie miało takiego modelu

Za sprawą następcy Aventadora, Revuelto Lamborghini rozciąga swoją chwalebną przeszłość V12 w przyszłość. Jak to zwykle w Lamborghini był jakiś walczący byk, którego imię przejęte zostało do nazwy kolejnego modelu. o tym samym imieniu, ale tym razem ten termin oznacza również „mieszany” po hiszpańsku. Tak więc Revuelto to mieszanka wysokooktanowego crescendo V12 i hybrydowego doładowania. Moc wyjściowa takiego systemu to 1015 KM. Nowe Revuelto to rewolucja dla Lamborghini pod wieloma względami: pierwszy seryjnie produkowany supersportowy samochód hybrydowy, po drugie to pierwsze drogowe Lambo o mocy ponad 1000 KM. Do tego cały napęd V12 jest całkowicie nowy, nowa jest też poprzeczna skrzynia biegów, podwozie wykonane w całości z włókna węglowego i nowa koncepcja obsługi.

Pozostało 85% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł