Transporter to jeden z najważniejszych samochodów niemieckiej motoryzacji. Jego pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 1950 i od tego czasu sprzedano ponad 12 milionów egzemplarzy wersji użytkowej tego modelu. Patrząc na historię modelu California trzeba odnotować rok 1989 kiedy Westfalia zaprezentował zbudowany na bazie modelu T3 kamper. Model, który przetrwał do dziś. Volkswagen stara przywrócić tradycje i w aktualnej Californii wykorzystuje takie akcenty jak np. dwukolorowe nadwozie, aluminiowe obręcze w stylu retro czy oznaczenie Bulli. Mimo, że na rynku ukazała się właśnie zupełnie nowa generacja Multivana to wersja California pozostaje w ofercie bez zmian.
VW California 2.0 TDI 4Motion
Kempingowy Volkswagen jest duży. Prostokątna karoseria ma 490 cm długości i 199 centymetrów wysokości. To oznacza, że manewrowanie nim w mieście nie należy do najłatwiejszych zadań. Trzeba jednak przyznać, że auto jest całkiem zwrotne i zapewnia dobrą widoczność w każdym kierunku. W wyczuciu tylnego zderzaka pomaga kamera i czujniki. Gorzej z parkingami podziemnymi lub piętrowymi z ograniczoną wysokością. Tam trzeba mieć się na baczności, bowiem wystające z sufitu elementy mogą okazać się destrukcyjne dla poszycia dachu. Jeśli zamówicie markizę, trzeba mieć na uwadze jej wystającą poza obrys samochodu część. Poza tym, Californią jeździ się równie dobrze jak każdą Caravellą i Multivanem. Z adaptacyjnym zawieszeniem i 18-calowymi felgami skutecznie radzi sobie z ubytkami w asfalcie. Dobre noty zbiera też układ kierowniczy. Jest progresywny, więc jego siła wspomagania wzrasta wraz ze wzrostem prędkości.
Czytaj więcej
Wraz z nowym modelem o nazwie ID.5, na rynku pojawia się kolejny crossover coupe, który w tym przypadku bazuje na Volkswagenie ID.4. Nowy elektryk technicznie prawie niczym nie różni się od swojego protoplasty.
VW California 2.0 TDI 4Motion