Z tego artykułu się dowiesz:
- Dlaczego BYD Seal 06 DM-i Touring stanowi nową alternatywę dla SUV-ów i sedanów?
- W jaki sposób Seal 06 DM-i Touring wyróżnia się w dziedzinie efektywności paliwowej i zasięgu?
- Jak BYD Seal 06 DM-i Touring porównuje się do innych modeli kombi z napędem plug-in na rynk
Samochody z nadwoziem kombi w Europie nie zniknęły na dobre, ale na tle SUV-ów i crossoverów od lat schodzą na coraz dalszy plan. Szkoda, bo niższa sylwetka oznacza lepszą aerodynamikę, większą stabilność w zakrętach, a co za tym idzie, lepsze prowadzenie. Tymczasem chiński BYD postanowił przypomnieć, jak atrakcyjny może być ten format nadwozia. Seal 06 DM-i Touring to pełnowymiarowe kombi, które stawia na klasyczne proporcje, ale połączone z nowoczesną technologią - hybrydą plug-in z akumulatorem 19 kWh i zasięgiem do 1300 km.
BYD Seal 06 DM-i Touring
Na pierwszy rzut oka Seal 06 wygląda znajomo - brak krzykliwego blichtru, stonowane proporcje w stylu modeli Seal - ma klasyczną urodę bez dramatyzmu. BYD z długością 4,84 m, chociaż na to nie wygląda, jest znacznie dłuższy od Volkswagena Golfa (4,63 m) czy BMW serii 3 (4,70 m), ale krótszy od np. Skody Superb (4,90 m). Ciężko również dopasować bezpośredniego konkurenta po rozstawie osi. 2790 mm to mniej niż w Volvo V60 (2872 mm), ale więcej niż w Golfie kombi (2669 mm). To całkiem spore auto plasuje się pomiędzy klasą kompakt a klasą średnią. W praktyce oznacza to przestrzeń godną rodzinnego samochodu. Bagażnik jest spory i mieści od 675 do 1535 l. Deklasuje nawet takiego prymusa jak Skodę Superb, która w porównywalnej wersji plug-in pomieści 510 litrów (max. 1770 l).
Czytaj więcej
Pierwsza fabryka BYD powstaje na Węgrzech i ruszy pod koniec tego roku. Kolejnych lokalizacji nie...