Reklama

GAC Hyptec HT: Chiński SUV z aspiracjami premium

GAC Group to jeden z największych producentów samochodów w Chinach. Teraz marka wchodzi na polski rynek, a na ulicach pojawi się pierwszy model z oferty – Hyptec HT.

Publikacja: 05.08.2025 23:53

Obła sylwetka nie zdradza, że karoseria GAC Hyptec HT ma niemal pięć metrów długości

Obła sylwetka nie zdradza, że karoseria GAC Hyptec HT ma niemal pięć metrów długości

Foto: Jan Guss-Gasiński

Ten model miał swoją oficjalną premierę w listopadzie 2023 r. To auto o miłym wyglądzie. SUV z sylwetką coupe niektórym przypominać będzie Teslę Y czy X, a innym jego detale mogą przywodzić na myśl Porsche Taycana. I dopiero kiedy spojrzymy w dane techniczne, widać, że jest to naprawdę duży samochód. Obła sylwetka nie zdradza, że karoseria ma niemal pięć metrów długości i rozstaw osi ponad 2,9 m. Pozostałe wymiary to szerokość ponad 1,9 m i wysokość 1,7 m. Hyptec HT to samochód o wielkości Audi Q8 e-tron, BMW iX czy Mercedesa EQE SUV. Mówimy więc o naprawdę dużych SUV-ach. W porównaniu do niego Tesla Y jest aż o 25 cm krótsza, to zupełnie inna liga. Zresztą na chińskim rynku Hyptec HT zalicza się do modeli segmentu premium. 

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

I to widać w środku. Kabina wykończona jest nad wyraz starannie. Znakomita skórzana tapicerka nappa, wykończenia z prawdziwego drewna, przytulna alcantara i  dzięki podwójnym szybom świetnie wyciszone wnętrze. No i możecie wybierać środek w kilku dostępnych jasnych kolorach, co już na starcie dodaje wnętrzu dodatkowe plusy. Mało tego, w Hyptecu nawet bagażnik nie jest ponuro czarny, a wyłożony (przy jasnej opcji środka) wykładziną o miękkiej tonacji. Zresztą sam bagażnik też jest duży. Pomieści aż 670 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy zmieści 1802 litry pakunków. Do tego płaska podłoga, proste boczne ściany, schowki po bokach, haczyki np. na siatki, schowki na gadżety. Przemyślano też inne detale, jak podświetlenie bagażnika, które jest po dwóch stronach bocznych ścianek bagażnika. Wiem, to detal, pierdoła, ale w tej formie dostępny jest naprawdę tylko w nielicznych samochodach. Jest jeszcze frunk, czyli przestrzeń bagażowa pod przednią maską o pojemności 55 litrów. O ładowność też nie trzeba się martwić, bo ta wynosi 500 kg.

Czytaj więcej

Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Reklama
Reklama

Do tego samochodu nie trzeba przykładać innej miary, w sensie nie musicie patrzeć na ten samochód jak na Chińczyka. To już ta klasa i generacja aut z Chin, która może zawstydzić niejednego renomowanego producenta z Europy czy Japonii. I tak wszystko, począwszy od spasowania poszczególnych elementów, a na jakości materiałów skończywszy, w GAC Hyptec HT jest wykończone na poziomie europejskich odpowiedników. Tak, ten SUV to pełnoprawna klasa premium, prawdziwe pięć gwiazdek. GAC może stać się jedną z firm, która rozpocznie zmianę procesu postrzegania przez polskiego klienta segmentu premium. Bo do tej pory ten przedział automatycznie zarezerwowany był dla niemieckiej trójcy lub ewentualnie takich marek, jak Volvo... no może jeszcze Mazda. Przy chińskich autach myślimy nadal raczej o prostych modelach. W Hyptecu wystarczy usiąść na tylnej kanapie, która oferuje nieszablonową ilość miejsca i wygodę. Kanapa ma szerokie siedziska z regulacją kąta odchylenia, rozkładane stoliki i wysuwany podnóżek po stronie pasażera, sugerujący, że auto mogłoby pełnić rolę luksusowego samochodu z kierowcą. Dlatego fotel pasażera ma na swoim oparciu dodatkową regulację siedzenia zabudowaną po to, żeby pasażer siedzący z tyłu mógł przesunąć go do przodu i delektować się miejscem. Jednak wiadomo, nikt nie zrobi z tego auta limuzyny w formacie long, ale obfitość miejsca i detale serio zaskakują.

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Za kierownicą jest już bardziej klasycznie. W centralnym miejscu deski rozdzielczej króluje 15-calowy ekran infotainmentu wspierany przez panel instrumentów o rozmiarze 8,1 cala. Sporo tu schowków i półek (pojemny w drzwiach, bardzo duży pod środkowym tunelem, zamykany w desce rozdzielczej). Drzwi od środka otwieramy elektrycznym przyciskiem, ale zachowano awaryjne otwieranie klasyczną klamką. Jest też nagłośnienie Dolby Atmos z 22 głośnikami, bezprzewodowy CarPlay, oświetlenie ambiente czy wybór jednego z trzech zapachów (lub rezygnacja z nich), jaki ma być nawiewany do kabiny. Gadżet, który np. stosuje w droższych modelach marki Mercedes. Przednie fotele są wygodne, rozłożyste, ich charakterystyczny wzór tapicerki nadaje więcej elegancji. Fotel kierowcy ma górną część wykończoną metalową listwą, w której na końcach wbudowane są dwa głośniki. Płynie z nich nie tylko muzyka, ale również wskazówki nawigacji czy rozmowa telefoniczna w taki sposób, żeby nie przeszkadzać innym pasażerom. 

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Na polski rynek na początek trafią modele oparte na platformie 400 V z silnikiem o mocy 224 KM (309 Nm), z napędem na tylną oś, które przyspieszają do 100 km/h w czasie 7 sekund i rozpędzają się do prędkości 183 km/h. Hyptec HT ma akumulator o pojemności 72,7 kWh i według chińskiej normy CLTC oferuje zasięg do 600 km. Jeżdżąc po polskich drogach osiąga się rather 450-500 km przy zużyciu na poziomie 15-17 kWh/100 km, a przemieszczając się wyłącznie w mieście można ten wynik jeszcze bardziej zwiększyć (zasięg) i zmniejszyć (zużycie prądu). Co równie ważne, maksymalna moc ładowania jest spora i wynosi 163 kW. Tym samym czas ładowania od 20 do 80 proc. ogarniemy w nieco ponad 20 min.

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Reklama
Reklama

Jak się jeździ? HT zaskakuje lekkością prowadzenia, swoim wyciszeniem i komfortem jazdy. Po przyspieszeniu i chęci nabierania prędkości dałbym Hyptecowi jakieś 100 KM więcej mocy. Auto ma masę własną 2080 kg, czyli całkiem nieźle jak na swoje wymiary. W zakrętach może nie jest baletnicą, ale całkiem nieźle sobie radzi. Jest też tryb jazdy jednym pedałem – coś, co bardzo lubię w elektrykach. Zawieszenie zestrojone jest w kierunku komfortu. Ogólnie to raczej auto do spokojnej niż agresywnej jazdy i to mimo potencjału w postaci dobrych osiągów.

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Polski importer póki co nie podał jeszcze oficjalnej ceny, ale...

GAC Hyptec HT to jeden z najbardziej obiecujących chińskich elektryków w segmencie premium. Auto, które zaskakuje swoją jakością wykończenia wnętrza, komfortem, ilością miejsca. Jeśli szukasz SUV-a elektrycznego, który ma tożsamość i styl, Hyptec HT może być ciekawą alternatywą dla Tesli, niemieckich SUV-ów premium lub takich chińskich marek, jak X-Peng czy BYD. Oficjalnej ceny jeszcze nie ma, ale można strzelać, że auto będzie kosztować około 230 tys. zł.

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Reklama
Reklama
GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Reklama
Reklama
GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

GAC Hyptec HT

GAC Hyptec HT

Foto: Jan Guss-Gasiński

Czytaj więcej

Tesla Cybertruck po Chińsku. Niesamowity pick-up pojawi się w sprzedaży w 2027 r.

Ten model miał swoją oficjalną premierę w listopadzie 2023 r. To auto o miłym wyglądzie. SUV z sylwetką coupe niektórym przypominać będzie Teslę Y czy X, a innym jego detale mogą przywodzić na myśl Porsche Taycana. I dopiero kiedy spojrzymy w dane techniczne, widać, że jest to naprawdę duży samochód. Obła sylwetka nie zdradza, że karoseria ma niemal pięć metrów długości i rozstaw osi ponad 2,9 m. Pozostałe wymiary to szerokość ponad 1,9 m i wysokość 1,7 m. Hyptec HT to samochód o wielkości Audi Q8 e-tron, BMW iX czy Mercedesa EQE SUV. Mówimy więc o naprawdę dużych SUV-ach. W porównaniu do niego Tesla Y jest aż o 25 cm krótsza, to zupełnie inna liga. Zresztą na chińskim rynku Hyptec HT zalicza się do modeli segmentu premium. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Za Kierownicą
Nie tylko asfalt. Porsche Cayenne GTS w Bieszczadach
Za Kierownicą
Audi RS e-tron GT Performance: Piorun z Ingolstadt. Audi z szaloną mocą
Za Kierownicą
To tam się wszystko zaczęło. Podróż Maybachem S580 do kolebki luksusu
Za Kierownicą
Maserati MC20 Cielo: W stronę nieba
Za Kierownicą
Aston Martin Vantage: Yes we can!
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama