VW ID.5: Rodzina elektrycznych Volkswagenów powiększa się

Wraz z nowym modelem o nazwie ID.5, na rynku pojawia się kolejny crossover coupe, który w tym przypadku bazuje na Volkswagenie ID.4. Nowy elektryk technicznie prawie niczym nie różni się od swojego protoplasty.

Publikacja: 11.11.2021 12:45

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Oprócz zmodyfikowanego przedniego pasa nadwozia ID.5, karoseria o długości 4,60 m wizualnie stawia na własne akcenty jak np. opadająca linia dachu czy niewielki tylny spojler. Nowy model jest o około 2 cm niższy i niemal tyle samo dłuższy. Bagażnik jest nieco większy niż w ID.4 - ma 549 litrów pojemności (ID.4 - 543 l). Po złożeniu tylnego oparcie powierzchnia bagażowa jest w obydwu modelach identyczna - 1575 litrów schowków.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Początkowo oferowane będą dwie wersje napędu: z silnikiem o mocy 204 KM oraz topowy model GTX o mocy 299 KM i napędem na dwie osie. GTX osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, dwa słabsze modele rozpędzają się do 160 km/h. We wszystkich wersjach do magazynowania energii wykorzystywany jest akumulator o pojemności 77 kWh, który powinien zapewnić zasięg do 520 km. To wartości nieco wyższe niż w porównywalnych modelach ID4, co wynika głównie z minimalne mniejszych oporów powietrza stawianych przez nadwozie coupe.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Herbert Diess, prezes Grupy Volkswagena nadal pod obstrzałem

Ładować ID.5 można maksymalnie z mocą do 135 kW czyli moc jest nieco wyższa niż w przypadku innych modeli ID, które mogą przetwarzać maksymalnie 125 kW. Według producenta w ten sposób zasięg około 300 km można uzyskać w pół godziny. Jako jeden z pierwszych Volkswagenów, ID.5 jest przystosowany do ładowania dwukierunkowego, dzięki czemu w przyszłości może również oddawać energię do sieci domowej i tym samym pełnić funkcję np. bufora dla systemu fotowoltaicznego.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Polskich ceny ID.5 póki co nie ma. Na rynku niemieckim SUV coupe startuje od 47 400 euro i kosztuje nieco więcej niż porównywalny ID4. Zamówienia rozpoczną się w połowie listopada, a dostawy nowego elektryka odbędą się wiosną przyszłego roku.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen Caddy Life: Najlepszy polski samochód

Oprócz zmodyfikowanego przedniego pasa nadwozia ID.5, karoseria o długości 4,60 m wizualnie stawia na własne akcenty jak np. opadająca linia dachu czy niewielki tylny spojler. Nowy model jest o około 2 cm niższy i niemal tyle samo dłuższy. Bagażnik jest nieco większy niż w ID.4 - ma 549 litrów pojemności (ID.4 - 543 l). Po złożeniu tylnego oparcie powierzchnia bagażowa jest w obydwu modelach identyczna - 1575 litrów schowków.

Pozostało 80% artykułu
Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem