Reklama

VW ID.5: Rodzina elektrycznych Volkswagenów powiększa się

Wraz z nowym modelem o nazwie ID.5, na rynku pojawia się kolejny crossover coupe, który w tym przypadku bazuje na Volkswagenie ID.4. Nowy elektryk technicznie prawie niczym nie różni się od swojego protoplasty.

Publikacja: 11.11.2021 12:45

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Oprócz zmodyfikowanego przedniego pasa nadwozia ID.5, karoseria o długości 4,60 m wizualnie stawia na własne akcenty jak np. opadająca linia dachu czy niewielki tylny spojler. Nowy model jest o około 2 cm niższy i niemal tyle samo dłuższy. Bagażnik jest nieco większy niż w ID.4 - ma 549 litrów pojemności (ID.4 - 543 l). Po złożeniu tylnego oparcie powierzchnia bagażowa jest w obydwu modelach identyczna - 1575 litrów schowków.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Początkowo oferowane będą dwie wersje napędu: z silnikiem o mocy 204 KM oraz topowy model GTX o mocy 299 KM i napędem na dwie osie. GTX osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, dwa słabsze modele rozpędzają się do 160 km/h. We wszystkich wersjach do magazynowania energii wykorzystywany jest akumulator o pojemności 77 kWh, który powinien zapewnić zasięg do 520 km. To wartości nieco wyższe niż w porównywalnych modelach ID4, co wynika głównie z minimalne mniejszych oporów powietrza stawianych przez nadwozie coupe.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Herbert Diess, prezes Grupy Volkswagena nadal pod obstrzałem
Reklama
Reklama

Ładować ID.5 można maksymalnie z mocą do 135 kW czyli moc jest nieco wyższa niż w przypadku innych modeli ID, które mogą przetwarzać maksymalnie 125 kW. Według producenta w ten sposób zasięg około 300 km można uzyskać w pół godziny. Jako jeden z pierwszych Volkswagenów, ID.5 jest przystosowany do ładowania dwukierunkowego, dzięki czemu w przyszłości może również oddawać energię do sieci domowej i tym samym pełnić funkcję np. bufora dla systemu fotowoltaicznego.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Polskich ceny ID.5 póki co nie ma. Na rynku niemieckim SUV coupe startuje od 47 400 euro i kosztuje nieco więcej niż porównywalny ID4. Zamówienia rozpoczną się w połowie listopada, a dostawy nowego elektryka odbędą się wiosną przyszłego roku.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen Caddy Life: Najlepszy polski samochód

Oprócz zmodyfikowanego przedniego pasa nadwozia ID.5, karoseria o długości 4,60 m wizualnie stawia na własne akcenty jak np. opadająca linia dachu czy niewielki tylny spojler. Nowy model jest o około 2 cm niższy i niemal tyle samo dłuższy. Bagażnik jest nieco większy niż w ID.4 - ma 549 litrów pojemności (ID.4 - 543 l). Po złożeniu tylnego oparcie powierzchnia bagażowa jest w obydwu modelach identyczna - 1575 litrów schowków.

Reklama
Premiery
Tesla zapowiada nowy model. Premiera już jesienią. Mamy pierwsze zdjęcia
Premiery
Pierwsze elektryczne kombi Mercedesa przejedzie Polskę na jednym ładowaniu
Premiery
Coś więcej niż zmiana nazwy. Już nie Maserati MC20, tylko MCPura
Premiery
Nowa wizja Bentleya zaskakuje. Zobacz jak wygląda jego wnętrze
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Premiery
Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Reklama
Reklama