Z tego artykułu się dowiesz:
- Jaki jest zasięg Kia EV5 na jednym ładowaniu i jakie ma osiągi?
- Co wyróżnia wyposażenie podstawowej wersji Kia EV5 względem konkurencji?
- Jak Kia EV5 pozycjonuje się wśród innych elektrycznych SUV-ów na rynku?
Kia Sportage to bardzo popularny, kompaktowy SUV, który właśnie doczekał się nowej generacji. Wielu klientów na taki model przy okazji wizyty w salonie może się jednak zastanawiać: czy to już nie pora na kolejny krok, czyli samochód elektryczny? Zwłaszcza mieszkańcy domów z garażem i instalacją fotowoltaiczną mogą mieć takie rozterki: wtedy koszty miejskiej jazdy tego typu autem są naprawdę nieduże. Kia nie oferuje jednak elektrycznej wersji Sportage’a… co nie oznacza, że nie ma propozycji dla klientów szukających SUV-a tej wielkości na prąd. To EV5.
Kia EV5
EV5 od podstaw opracowano jako samochód elektryczny. Ma 4610 mm długości i 2750 mm rozstawu osi. To oznacza, że EV5 jest o 70 mm dłuższy od Sportage’a, ma także większy rozstaw osi, powinno więc oferować więcej przestrzeni z tyłu. Jego bagażnik mieści od 566 litrów do 1650 litrów przy rozłożonej tylnej kanapie. Jeśli chodzi o napęd: jednostka o mocy 217 KM i momencie 295 Nm napędza przednie koła. Samochód osiąga 100 km/h w 8,4 s, a jego prędkość maksymalna to 165 km/h. Energia magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 81,4 kWh, co przekłada się na zasięg do 530 km w cyklu WLTP. Maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi 140 kW, co oznacza, że w około pół godziny można uzupełnić energię na 70–80 proc. pojemności. Auto korzysta z architektury 400V. Po 800V trzeba zwrócić się do droższych modeli marki, czyli EV6 i EV9.
Czytaj więcej
Po modelu EV6 pojawia się EV9. Elektryczny SUV o długości ponad 5 m i zasięgu około 500 km. Auto,...