Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe Renault Clio już z polskim cennikiem. Klienci będą zaskoczeni

W świecie, w którym coraz więcej marek porzuca najmniejsze auta, Renault nic sobie z tego nie robi i prezentuje nowe Clio. Model debiutuje w Polsce z ceną, która wielu klientom przypadnie do gustu. Jeśli europejskie marki szukają sposobu na konkurowanie z chińskimi autami — oto podpowiedź: spalinówka też może być tania.

Publikacja: 18.11.2025 21:12

Ceny nowego Renault Clio zaczynają się od 84 900 zł

Ceny nowego Renault Clio zaczynają się od 84 900 zł

Foto: mat. prasowe

Przypomnijmy: nowe Clio jest nieco większe od poprzednika i mierzy 4116 mm długości, 1768 mm szerokości oraz 1451 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2591 mm. To wartości, które zbliżają miejskiego hatchbacka do segmentu kompaktów. Przekłada się to na przestronniejszą kabinę niż w poprzedniku i praktyczny, 391-litrowy bagażnik. Wnętrze Clio nawiązuje teraz do stylistyki elektrycznych modeli Renault 5 i 4, z wyraźnie nowocześniejszą konsolą i ekranami o wysokiej rozdzielczości.

Czytaj więcej

Powrót miejskiej legendy. Nowy elektryk Renault ma stać się autem dla wszystkich

Ile to kosztuje? Bazowa wersja Evolution napędzana jest silnikiem benzynowym 1.2 TCe o mocy 115 KM i momencie obrotowym 190 Nm, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną. Ceny tej odmiany Clio zaczynają się od 84 900 zł. W standardzie znajdują się m.in. system multimedialny OpenR Link z 10,1-calowym ekranem dotykowym, cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali, bezprzewodowa integracja z Android Auto i Apple CarPlay, klimatyzacja manualna, adaptacyjny tempomat, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, tylne czujniki parkowania i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Nowe Renault Clio

Nowe Renault Clio

Foto: mat. prasowe

Wariant Renault Clio Techno, dostępny z tym samym silnikiem za 92 900 zł, oferuje m.in. system OpenR Link z wbudowanymi usługami Google (Mapy, Asystent, Sklep Play), kamerę cofania, klimatyzację automatyczną, kartę Renault Hands Free, 16-calowe felgi aluminiowe oraz ambientowe oświetlenie wnętrza. Auto jest korzystnie wycenione, ale należy pamiętać, że w porównaniu z „elektrykami” za podobne pieniądze, w Clio trzeba samemu zmieniać biegi.

Reklama
Reklama

Do oferty Clio trafił również napęd hybrydowy

Jest na to jednak sposób. Oprócz jednostki benzynowej Renault wprowadza do oferty zupełnie nowy napęd E-Tech full hybrid 160. To rozwinięcie dotychczasowego układu, który teraz bazuje na czterocylindrowym silniku benzynowym 1,8 litra i oferuje moc systemową 160 KM, czyli o 15 KM więcej niż wcześniej. Napęd współpracuje z automatyczną przekładnią multi-mode i korzysta z akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh. W codziennej jeździe pozwala on na częste korzystanie z trybu elektrycznego, a średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 3,9 – 4,1 litra na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 sekundy. To poprawa równo o sekundę względem poprzedniego, słabszego Clio E-Tech.

Nowe Renault Clio

Nowe Renault Clio

Foto: mat. prasowe

Ceny wersji hybrydowych Clio zaczynają się od 106 900 zł za odmianę Evolution, przez 114 900 zł za wersję Techno, aż po 123 900 zł w topowej Esprit Alpine. Ta ostatnia jest dostępna tylko jako hybryda i stawia na sportowy charakter. Charakterystyczne dla niej są 18-calowe obręcze, sportowe fotele z Alcantarą i przeszyciami w kolorach francuskiej flagi, podgrzewana kierownica i siedzenia, ładowarka indukcyjna, system monitorowania martwego pola oraz kompleksowy zestaw asystentów jazdy, w tym Active Drive Assist łączący inteligentny tempomat z funkcją centrowania na pasie ruchu.

Nowe Renault Clio

Nowe Renault Clio

Foto: mat. prasowe

W porównaniu z bazową jednostką benzynową różnica przy hybrydzie wynosi więc 22 tys. zł, ale w zamian otrzymujemy nie tylko większą moc i automatyczną skrzynię biegów, ale i niższe spalanie. W przyszłym roku gamę uzupełni jeszcze wariant z fabryczną instalacją LPG (ECO-G 120) i przekładnią EDC, który trafi do salonów w drugim kwartale 2026 r. To może być prawdziwy przebój i „złoty środek”, czyli wersja oszczędna, ale z automatem. Dostawy nowych Clio do Polski rozpoczną się na przełomie stycznia i lutego. Samochód można już zamawiać.

CZY WIESZ, ŻE…
- Renault Clio to jeden z najpopularniejszych modeli w historii Europy, z ponad 16 mln sprzedanych egzemplarzy od 1990 r.
- Clio aż dwukrotnie zdobyło tytuł „Car of the Year” — w 1991 i 2006 r. To jeden z nielicznych miejskich modeli, który sięgnął po tę nagrodę więcej niż raz.
- Segment B odpowiada za ok. 30–35 proc. wszystkich rejestracji aut w Europie, ale każda nowa norma emisji podnosi koszt produkcji małych spalinówek nawet o 1000–1500 euro — dlatego większość marek już go porzuciła.

Reklama
Reklama
Nowe Renault Clio

Nowe Renault Clio

Foto: mat. prasowe

Nowe Renault Clio

Nowe Renault Clio

Foto: mat. prasowe

Nowe Renault Clio

Nowe Renault Clio

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Renault Clio: Coś nowego i zaskakującego

Przypomnijmy: nowe Clio jest nieco większe od poprzednika i mierzy 4116 mm długości, 1768 mm szerokości oraz 1451 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2591 mm. To wartości, które zbliżają miejskiego hatchbacka do segmentu kompaktów. Przekłada się to na przestronniejszą kabinę niż w poprzedniku i praktyczny, 391-litrowy bagażnik. Wnętrze Clio nawiązuje teraz do stylistyki elektrycznych modeli Renault 5 i 4, z wyraźnie nowocześniejszą konsolą i ekranami o wysokiej rozdzielczości.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
W Salonach
Honda wskrzesiła legendę. Prelude powraca do salonów i ma już polskie ceny
W Salonach
To najważniejszy nowy model Mercedesa od lat. Teraz znamy jego ceny
W Salonach
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Elektryk w cenie modelu spalinowego
W Salonach
Tesla Model S i X po 10 latach zyskały modernizację. Polskie ceny zaskakują
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
W Salonach
Kia Stonic po modernizacji. Znamy polskie ceny odświeżonego crossovera z Korei
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama