Nowa Alfa Romeo 33 Stradale: Piękno tylko dla wybranych

Powstanie tylko 33 sztuki Alfy Romeo Stradale i wszystkie zostały już sprzedane. Można wybierać pomiędzy silnikiem V6 lub napędem elektrycznym. Ciekawe, co zwycięży?

Publikacja: 31.08.2023 08:13

Nowa Alfa Romeo 33 Stradale: Piękno tylko dla wybranych

Foto: mat. prasowe

Niewiele marek samochodowych na świecie ma tak emocjonalną historię jak Alfa Romeo. Może dlatego tak wiele osób mocno kibicuje tej marce, która zasługuje na więcej uwagi niż ma obecnie. Z tym większą przyjemnością informujemy, że na rynku pojawi się nowy supersamochód z logotypem Alfy. To Alfa Romeo 33 Stradale, która nawiązuje do modelu z lat 60. Mamy małe szanse, że zobaczymy nową Alfę na żywo mimo, że współczesne wcielenie 33 Stradale jest mniej ekskluzywne niż jego przodek, który opuścił fabryki w liczbie 18 egzemplarzy. Alfa Romeo zamierza wyprodukować 33 samochody nowego wcielenia 33 Stradale. Wszystkie egzemplarze zostały sprzedane zaraz po Grand Prix Włoch Formuły 1, które odbyło się 11 września 2022 roku.

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Nowa Alfa 33 Stradale ma centralnie umieszczony silnik V6 oraz nadwozie w stylu retro wykonane ręcznie przez Carrozzeria Touring Superleggera. To druga Alfa w ostatnim czasie, po zeszłorocznej Giulii SWB Zagato, która otrzymała nadwozie zbudowane na zamówienie. Nie będzie dwóch tak samo wyglądających egzemplarzy Alfy 33 Stradale. Ciekawostką jest niestandardowy i wyświetlany na tunelu środkowym numer VIN składający się z ośmiu cyfr wybieranych przez właściciela. Nadwozie typu monocoque wykonane jest z włókna węglowego, a wnętrze może być wykończone na dwa sposoby, sportowo (Alfa Corse) lub klasycznie (Tributo). W kabinie zastosowano połączenie skóry, włókna węglowego, aluminium i alcantary.

Czytaj więcej

Alfa Romeo podwoiła swoją sprzedaż w Europie. Do gigantów wciąż daleko
Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Sercem nowego flagowego modelu Alfy Romeo jest 3,0-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 620 KM, który napędza tylne koła. Jest to ewolucja 2,9-litrowego silnika V6 Giulii Quadrifoglio. Do dyspozycji jest ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynią biegów firmy ZF. Alternatywnie moża wybrać Alfę 33 Stradale w wersji elektrycznej o mocy ponad 750 KM, co może oznaczać, że ten napęd pochodzi z Maserati GranTurismo Folgore. Niezależnie od typu napędu Alfa Romeo 33 Stradale rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż trzy sekundy i osiąga 333 km/h. Dyrektor generalny Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, obiecuje, że 33 Stradale nie będzie ostatnim samochodem specjalnym marki.

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale z1967 roku

Alfa Romeo 33 Stradale z1967 roku

mat. prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale z1967 roku

Alfa Romeo 33 Stradale z1967 roku

mat. prasowe

Czytaj więcej

W Tychach ruszyła produkcja nowego Fiata Seicento
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw
Premiery
Renault Captur przeszedł modernizację. Zmiany są naprawdę widoczne
Premiery
Audi Q6 e-tron nareszcie zadebiutowało. To bardzo ważny model w gamie marki
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.