MG Motor szykuje się do wejścia na polski rynek. To kolejna chińska marka, która będzie szukać nowych klientów nad Wisłą. Marka, która całkiem nieźle radzi sobie na kilku europejskich rynkach. Nowy gracz ma pojawić się w Polsce jeszcze w tym roku. Według JATO Dynamics chińska marka w pierwszej połowie roku sprzedała w Europie 104 293 samochody. W swojej ofercie ma zarówno auta spalinowe, hybrydy PHEV i elektryki. Głównym rynkiem na starym kontynencie jest Wielka Brytania gdzie sprzedano 40 proc. samochodów. MG w Europie odnotowało ponad 107 proc. wzrostu sprzedaży.
Czytaj więcej
W polskich zakładach Stellantis w Tychach rozpoczęła się próbna produkcja nowego modelu Fiata 600 (po włosku Seicento). Będzie on wytwarzany na tej samej platformie co Jeep Avenger oraz zapowiadany SUV z segmentu B Alfy Romeo.
Oferta MG składa się obecnie z pięciu modeli. Portfolio otwiera elektryczny kompakt MG4. Auto, które na sąsiednich rynkach startuje z ceną około 33 tys. euro. Marka z tym modelem nieźle radzi sobie na rynku w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i krajach Skandynawskich. Kolejnym modelem jest SUV z napędem plug-in - MG EHS oraz modele HS i ZS. Można liczyć na to, że MG będzie próbowało podbić serca polskich klientów niską ceną.
Czytaj więcej
„Sedan”, „elektryczny” i „z fabryki w Chinach”. Te hasła jeszcze niedawno nie kojarzyły się z marką Lotus. Teraz wszystko się zmienia.