Chińskie koncerny motoryzacyjne nie traktują Europy jak rynku pobocznego

Chiński gigant motoryzacyjny BYD rozpoczyna ofensywę w Europie, która wiąże się nie tylko ze sprzedażą, ale również produkcją i rozwojem na naszym kontynencie. Bestsellerem koncernu ma być hybryda typu plug-in.

Publikacja: 31.05.2025 08:42

Chińskie koncerny kontynuują ekspansję na europejskie rynki

Chińskie koncerny kontynuują ekspansję na europejskie rynki

Foto: mat. prasowe

W czasie, gdy europejscy producenci samochodów mierzą się z konsekwencjami transformacji na elektromobilność, chiński koncern BYD, rozpoczyna potężną inwestycję w Europie. Podczas premiery modelu Dolphin Surf w Rzymie Stella Li, wiceprezes BYD, zdradziła kluczowe elementy ambitnego planu ekspansji. – Chcemy być jednym z głównych graczy w Europie – zadeklarowała Li. Koncern ogłosił niedawno, że utworzy europejskie centrum rozwoju na Węgrzech, gdzie w drugiej połowie roku 2025 rozpocznie produkcję w nowo powstałej fabryce. Do końca 2025 roku zamierza otworzyć swoje przedstawicielstwa we większości europejskich krajów. Taka determinacja pokazuje, że dla tej chińskiej marki Europa jest niezwykle ważna.

Czytaj więcej

Ładowanie szybsze od tankowania. Rewolucyjne baterie z Chin
BYD Dolphin Surf

BYD Dolphin Surf

Foto: mat. prasowe

W 2024 roku w Europie sprzedano ponad 13 milionów nowych samochodów osobowych, co stanowi około 15 proc. globalnej sprzedaży wynoszącej ok. 89 milionów pojazdów. W tym czasie Chiny sprzedały 26 milionów samochodów (prawie 30 proc. udziału), a USA – 16 milionów (18 proc. udziału). Na pierwszą linię europejskiego frontu trafiają modele Dolphin Surf oraz Atto 2. Ten pierwszy to miejski hatchback, drugi – kompaktowy SUV. „To dwa kluczowe modele, które mają pokryć największe wolumenowo segmenty rynku” – podkreśliła Stella Li. Wiele wskazuje na to, że produkcja obu modeli zostanie ulokowana właśnie na Węgrzech. Również gwarancja ma być argumentem przemawiającym za zakupem dla europejskich klientów – 6 lat na samochód i 8 lat (lub 150 tys. km) na akumulator.

BYD Dolphin Surf

BYD Dolphin Surf

Foto: mat. prasowe

Chińczycy stawiają na napędy plug-in 

Jednym z największych wyzwań dla elektromobilności w Europie jest wciąż niewystarczająca infrastruktura ładowania. BYD zamierza wypełnić tę lukę technologią DMI – zaawansowanym systemem hybrydowym plug-in. – W samych Włoszech 65 proc. naszej sprzedaży to modele plug-in – ujawniła Li. Chińczycy planują również wdrożenie w Europie stacji ładowania o mocy 1 MW, które zdolne są w zaledwie 5 minut dostarczyć energię umożliwiającą przejechanie 400 km, co odpowiada przyrostowi 2 km zasięgu na sekundę. Chcą również wprowadzić modele z segmentu premium. Marka Denza – także należąca do koncernu – zadebiutowała w Mediolanie. – Rozpoczynamy działalność w ośmiu krajach jeszcze w tym roku – zapowiedziała Stella Li. Denza będzie oferowana w osobnych salonach i przez dealerów wyspecjalizowanych w markach premium.

BYD Denza Z9 GT

BYD Denza Z9 GT

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Już nie tylko elektryki. Największy producent na świecie zmienia strategię na Europę

W czasie, gdy europejscy producenci samochodów mierzą się z konsekwencjami transformacji na elektromobilność, chiński koncern BYD, rozpoczyna potężną inwestycję w Europie. Podczas premiery modelu Dolphin Surf w Rzymie Stella Li, wiceprezes BYD, zdradziła kluczowe elementy ambitnego planu ekspansji. – Chcemy być jednym z głównych graczy w Europie – zadeklarowała Li. Koncern ogłosił niedawno, że utworzy europejskie centrum rozwoju na Węgrzech, gdzie w drugiej połowie roku 2025 rozpocznie produkcję w nowo powstałej fabryce. Do końca 2025 roku zamierza otworzyć swoje przedstawicielstwa we większości europejskich krajów. Taka determinacja pokazuje, że dla tej chińskiej marki Europa jest niezwykle ważna.

Tu i Teraz
Tesla wstrzyma produkcję Modeli Y i Cybertruck. Taśmy będą wyłączone przez tydzień
Tu i Teraz
Ceny paliw w górę. To efekt konfliktu na Bliskim Wschodzie
Tu i Teraz
Ferrari zdyskwalifikowane z 24h Le Mans. Odebrano miejsce jednej załodze
Tu i Teraz
Szef Renault opuszcza przemysł motoryzacyjny. Przenosi się do Gucci
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Tu i Teraz
Mercedes zgarnął dwa ogromne wojskowe zamówienia