Niemiecki klub ADAC krytykuje jakość wykonania i zawyżone ceny nowych samochodów

Niemiecki automobilklub ADAC jest największym automobilklubem w Europie, ma ponad 21 mln członków. Klub udziela m.in. pomocy drogowej z naprawą lub holowaniem aut, prowadzi rankingi awaryjności, prowadzi kursy doskonalenia jazdy. Tym razem ADAC zbadało jakość nowych samochodów.

Publikacja: 22.08.2022 10:14

Volvo XC40

Volvo XC40

Foto: mat. prasowe

Wyniki nie są zadowalające dla branży automotiv. Mimo sporego wzrostu cen jakość samochodów wyraźnie spada. ADAC oceniło jakość materiałów i wykonania nowych aut. W końcowym raporcie podkreślona, że jakość w wielu modelach jest gorsza niż wcześniej, a tylko w niektórych modelach poprawiła się. Porównano ze sobą 580 różnych modeli samochodów oraz porównano je z poprzednikami.

Czytaj więcej

Nowe logo Astona Martina. Dla następnej generacji aut sportowych

ADAC podkreśliło duży rozwój technologiczny aut. Poczynając od miejskich modelu samochody automatycznie hamują, są online i mają szereg montowanych seryjnie asystentów jazdy. Ta technologia jest również jednym z głównych przyczyn wzrostu cen aut. Test ADAC zawierał kontrolę 300 punktów - uszczelnienia krawędzi blach, wymiary szczelin, wykończenie elementów takich jak zawiasy czy progi, podatność na zarysowania elementów wnętrza, działanie przełączników itd. Jednym z wniosków testu jest fakt, że producenci mają skłonność do oferowania nowych modeli z gorszymi materiałami i słabszą jakością wykonania. Po fali krytyki mediów i klientów model po modernizacji może pochwalić się poprawionymi materiałami i jakością spasowania elementów. Taki cykl zauważono np. w modelach BMW serii 1, 3 oraz w X1.

Raport jakości ADAC – samochody małe i miejskie (ocena 1 – najlepiej, 5 - najsłabiej):

BMW i3 – 2,1

Mini Cooper 5d – 2,2

Honda e – 2,5

Skoda Kamiq – 2,6

Volkswagen Polo – 2,6

Modele, które oceniono najsłabiej:

SsangYong Tivoli – 4,2

Hyundai Bayon – 4,2

Volkswagen Up! – 4,0

Hyundai i10 – 4,0

Raport jakości ADAC – niższa klasa średnia (ocena 1 – najlepiej, 5 - najsłabiej):

Volvo XC40 – 1,7

BMW Serii 1 – 2,0

Audi Q3 – 2,0

Mazda CX-5 – 2,1

Mercedes EQA – 2,1

Modele, które oceniono najsłabiej:

MG ZS EV – 3,7 (niedostępny na polskim rynku)

SsangYong Korando – 3,7

Jeep Compass – 3,7

Dacia Duster – 3,6

Nissan Leaf – 3,4

Mazda 3

Mazda 3

Foto: mat. prasowe

Modele z największą poprawą jakości materiałów:

Renault Zoe, Mazda 3, Nissan Leaf, BMW Serii 3, Volkswagen T-Roc

Modeli z największą utratą jakości materiałów:

Mercedes Klasy C, Audi A3 Sportback, Hyundai i20, Opel Mokka, Peugeot 308

ADAC skrytykowało jakość wykonania modeli z Grupy Volkswagena., których jakość jakość była przez wiele lat ponadprzeciętna. Ale to się zmieniło, bo zarząd zwraca większą uwagę na koszty niż na jakość - pisze ADAC. Wytknięto pogorszenie jakości wykonania VW Golfa wraz ze zmianą modelu z Golfa 7 na Golfa 8. Zauważono też poprawę np. modelu T-Roc, gdzie wymieniono górną powierzchnię deski rozdzielczej, która już nie jest wykonana z twardego tworzywa sztucznego, ale z miękkiego plastiku.

Czytaj więcej

Toyota Corolla GR 2.0 Hybrid: Przewaga hybrydy

Wyniki nie są zadowalające dla branży automotiv. Mimo sporego wzrostu cen jakość samochodów wyraźnie spada. ADAC oceniło jakość materiałów i wykonania nowych aut. W końcowym raporcie podkreślona, że jakość w wielu modelach jest gorsza niż wcześniej, a tylko w niektórych modelach poprawiła się. Porównano ze sobą 580 różnych modeli samochodów oraz porównano je z poprzednikami.

ADAC podkreśliło duży rozwój technologiczny aut. Poczynając od miejskich modelu samochody automatycznie hamują, są online i mają szereg montowanych seryjnie asystentów jazdy. Ta technologia jest również jednym z głównych przyczyn wzrostu cen aut. Test ADAC zawierał kontrolę 300 punktów - uszczelnienia krawędzi blach, wymiary szczelin, wykończenie elementów takich jak zawiasy czy progi, podatność na zarysowania elementów wnętrza, działanie przełączników itd. Jednym z wniosków testu jest fakt, że producenci mają skłonność do oferowania nowych modeli z gorszymi materiałami i słabszą jakością wykonania. Po fali krytyki mediów i klientów model po modernizacji może pochwalić się poprawionymi materiałami i jakością spasowania elementów. Taki cykl zauważono np. w modelach BMW serii 1, 3 oraz w X1.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem