Reklama
Rozwiń
Reklama

Najgorętsza impreza Porsche na świecie. Dubaj przejmuje scenę

Dubaj znowu stał się globalną stolicą Porsche. Piąta edycja Icons of Porsche przyciągnęła ponad 30 tysięcy fanów, setki unikatowych aut i najgorętsze premiery roku, a wśród nich elektrycznego Cayenne Turbo Electric o mocy 1156 KM.

Publikacja: 01.12.2025 06:30

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Icons of Porsche w Dubaju zdążyło urosnąć do rangi najważniejszych imprez Porsche. To już piąta edycja wydarzenia, które zaczynało jako lokalny zlot właścicieli Porsche z Zatoki, a dziś jest międzynarodowym magnetem dla fanów motoryzacji, designu i motorsportu. W dubajskiej dzielnicy d3 pojawiło się ponad 30 tys. osób, przedstawiciele 50 klubów z całego świata oraz ponad tysiąc samochodów – od legend sprzed dekad po premierowe elektryczne modele.

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Wydarzenie rosło z roku na rok, ale edycja 2025 pobiła wszystkie dotychczasowe rekordy. Bilety na oba dni wyprzedano, zanim otwarto bramy. Rozległa przestrzeń Dubai Design District zamieniła się w pełnoprawny festiwal motoryzacyjny, artystyczny i lifestyle’owy, w którym każdy z obszarów Porsche – Heritage, Motorsport, Exclusive Manufaktur, Technologie – miał własną, perfekcyjnie zaaranżowaną przestrzeń.

Czytaj więcej

Strategiczny zwrot Porsche. Cayenne Electric staje się punktem odniesienia
Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Reklama
Reklama

25. urodziny Porsche Carrera GT

Jednym z najbardziej spektakularnych motywów tegorocznej edycji były 25. urodziny modelu Carrera GT. Porsche złożyło hołd jednemu z najbardziej kultowych supersamochodów w historii w formie widowiskowej wystawy 16 egzemplarzy ustawionych w jednym rzędzie. Zestawienie kolorów, konfiguracji i rzadkich elementów Sonderwunsch pokazało, dlaczego Carrera GT do dziś ma status motoryzacyjnej ikony. Ogromne wrażenie zrobiła także strefa Cayenne. Z jednej strony debiutowało w niej nowe Cayenne Turbo Electric, pierwszy raz pokazane publicznie kilka dni po premierze online. To właśnie tam widzowie mogli zobaczyć, jak na ekranie elektryczny SUV wygrywa w sprincie z 918 Spyder. Zdecydowanie wiadomość, która poruszyła społeczność Porsche – w końcu mówimy o samochodzie rodzinnym szybszym od jednego z najbardziej kultowych hypercarów XXI wieku.

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Z drugiej strony uwagę przyciągał zupełnie inny Cayenne – pierwszy w historii egzemplarz po pełnej rekonfiguracji w ramach programu Factory Re-Commission. Właściciel 2009 Cayenne GTS odrestaurował i spersonalizował auto w duchu lat siedemdziesiątych. Lakier Black Olive, Pasha w odcieniach oliwkowych i angielska skóra stworzyły wyjątkową reinterpretację modelu, który zyskał status klasyka. Wśród historii, które elektryzowały publiczność, znalazła się także wyprawa 22-letniego Mateo Moussaoui, który pokonał 34 tysiące km przez 28 krajów w swoim Cayenne pierwszej generacji. Samochód miał już przebieg ponad 276 tysięcy kilometrów, a mimo to bez problemu przejechał pustynie, irańskie i tureckie góry, śniegi Szwajcarii, brytyjskie bezdroża, a nawet tor Nürburgring. Po powrocie auto wjechało na teren festiwalu jako dowód trwałości pierwszego Cayenne.

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Premiera elektrycznego Cayenne

Jak co roku, niezwykle ważną rolę odegrał dział Heritage and Museum. W Dubaju można było zobaczyć między innymi 917/30 Spyder w malowaniu Vaillant, 959 Paris-Dakar po świeżej renowacji i 911 GT1 Strassenversion – jeden z najbardziej niezwykłych Porsche drogowych, wymaganych niegdyś do homologacji w wyścigach długodystansowych. Porsche przywiozło także Taycana Turbo GT w klasycznych barwach Vaillant jako część programu Future Heritage, łączącego historię z przyszłością. Motorsportowa strefa Raceborn tętniła życiem. Obok 911 GT3 Cup i 911 GT3 R Rennsport stała także wyścigowa 963 RSP. Nowością były pokazy kitów Manthey Racing – najnowszy zestaw dla 911 GT3 (992.2) pozwolił skrócić czas okrążenia Nordschleife o prawie trzy sekundy.

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Reklama
Reklama

Icons of Porsche to jednak nie tylko samochody. W tym roku silniej niż kiedykolwiek do głosu doszła sztuka. Międzynarodowi artyści tworzyli na żywo, prezentowali swoje prace i sprzedawali limitowane serie inspirowane historią Porsche. Hitem były instalacje i figurki „The Monsters” autorstwa Kasinga Lunga, przygotowane specjalnie na 10-lecie serii i 60-lecie 911 Targa.

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Festiwal znów udowodnił, że Porsche ma wyjątkową społeczność – od właścicieli egzotycznych konfiguracji PTS, przez kolekcjonerów motorsportowych legend, po fanów klasycznych 996. W Dubaju każdy znalazł coś dla siebie: sztukę, kulturę, motorsport, premiery i historie ludzi, którzy z marką wiążą swoje życie.

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Reklama
Reklama
Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Icon of Porsche Dubaj 2025

Icon of Porsche Dubaj 2025

Foto: Albert Warner

Czytaj więcej

Pierwsze takie Porsche w historii. Elektryczny Macan GTS ma kusić mocą

Icons of Porsche w Dubaju zdążyło urosnąć do rangi najważniejszych imprez Porsche. To już piąta edycja wydarzenia, które zaczynało jako lokalny zlot właścicieli Porsche z Zatoki, a dziś jest międzynarodowym magnetem dla fanów motoryzacji, designu i motorsportu. W dubajskiej dzielnicy d3 pojawiło się ponad 30 tys. osób, przedstawiciele 50 klubów z całego świata oraz ponad tysiąc samochodów – od legend sprzed dekad po premierowe elektryczne modele.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Tu i Teraz
Ford tnie miejsca pracy w niemieckiej fabryce. 3,5 tys. osób straci zatrudnienie
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Tu i Teraz
Chiny zmieniają strategię motoryzacyjną. Era oszczędzania paliwa i brutalnej selekcji
Tu i Teraz
To będzie jedna z największych inwestycji przemysłowych ostatnich lat w Polsce
Tu i Teraz
Lamborghini stawia na supersilnik. Benzynowe V8 ma przetrwać do 2040 roku
Tu i Teraz
Nawet 3000 zł za lód na szybie. Policja nie odpuszcza w sezonie przymrozków
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama