Ranking: Najmniej i najbardziej awaryjne modele samochodów według ADAC

ADAC opublikowało ranking niezawodności aut w roku 2022. Lista składa się ze 155 modeli, w tym roku po raz pierwszy w 45-letniej historii statystyk w zestawieniu pojawiły się też elektryki.

Publikacja: 13.05.2023 16:43

Ranking: Najmniej i najbardziej awaryjne modele samochodów według ADAC

Foto: AdobeStock

Ranking ADAC jest nieco odmienny od tych publikowanych przez TUV, Dekrę czy GTU. Nie bazuje na danych dotyczących obowiązkowych badań technicznych pojazdów, a interwencji i napraw dokonywanych przez mobilnych mechaników ADAC. Będąc członkiem automobilklubu kierowcy mogą liczyć na darmową pomoc w razie awarii. Tak jak miało to już miejsce w poprzednich latach ponad 40 proc. interwencji związanych było z usterką akumulatora - aż 43,2 proc. skorzystało z takiej naprawy. Takiej usterce ulegają nie tylko auta starszych roczników, ale również coraz nowsze, głównie przez fakt montowania coraz mniejszego akumulatora. W tym punkcie ADAC wskazuje modele Toyoty, które często miały tego typu problemy, a w szczególności modele C-HR i RAV4. Usterki silnika lub elektroniki to 23,8 proc. interwencji. 10,4 proc. było wzywanych do usterki alternatora, rozrusznika, instalacji elektrycznej i oświetlenia. Na kolejnych miejscach ADAC wymienia problemy z oponami (8,4 proc. wyjazdów), problemy z zamkiem immobilizerem lub stacyjką (7,2 proc), zdarzenia zakwalifikowane jako "inne" (np. problemy z hamulcami, układem chłodzenia itd.).

Czytaj więcej

Co drugie używane auto w Polsce jest po wypadku lub kolizji

Po raz pierwszy w 45-letniej historii statystyk awarii ADAC uwzględniono samochody elektryczne. Cztery pojazdy zostały zakwalifikowane: BMW i3 i Renault Zoe, Volkswagen ID.3 i Tesla Model 3. Z wniosków wysuniętych przez ADAC wynika, że uśredniając samochody elektryczne psują się rzadziej niż auta z silnikiem spalinowym.

Najmniej awaryjne auta 2022 roku wg. ADAC

KLASA MINI:
1. Suzuki Ignis

2. Toyota Aygo
3. Opel Carl
4. Skoda CityGo
5. Volkswagen up

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

mat. prasowe

AUTA MIEJSKIE:
1. Suzuki Vitara
2. Audi A1
3. Mini
4. Skoda Fabia
5. Volkswagen Polo

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

mat. prasowe

KLASA NIŻSZA ŚREDNIA:
1. BMW serii 1
2. Audi Q3
3. Mini Countryman
4. Mercedes GLA
5. Mitsubishi ASX

BMW serii 1

BMW serii 1

mat. prasowe

KLASA ŚREDNIA:
1. BMW X3
2. Audi A4.
3. BMW serii 3
4. Audi Q5
5. Audi A5

BMW X3

BMW X3

mat. prasowe

KLASA WYŻSZA:
1. BMW X5
2. BMW serii 5
3. Audi A6
4. Volkswagen Touareg
5. Mercedes GLE

BMW X5

BMW X5

mat. prasowe

SAMOCHODY DOSTAWCZE:
1. Volkswagen Crafeter/ Grand California
2. Mercedes Sprinter

Volkswagen Grand California

Volkswagen Grand California

mat. prasowe

Najbardziej awaryjne auta 2022 roku wg. ADAC

KLASA MINI:
1. Smart Forfour
2. Smart Fortwo
3. Fiat 500
4. Hyundai i10
5. Kia Picanto

Smart Forfour

Smart Forfour

mat. prasowe

AUTA MIEJSKIE:
1. Renault Clio
2. Opel Meriva
3. Hyundai i20
4. Opel Mokka
5. Ford B-Max

mat. prasowe

KLASA NIŻSZA ŚREDNIA:
1. Renault Kangoo
2. Renault Scenic
3. Toyota C-HR
4. Mercedes Citan
5. Ford Kuga

Renault Kangoo

Renault Kangoo

mat. prasowe

KLASA ŚREDNIA:
1. Opel Insignia
2. Ford Mondeo
3. Toyota Rav4
4. Seat Alhambra
5. Ford S-Max

Opel Insignia

Opel Insignia

mat. prasowe

KLASA WYŻSZA:
1. Opel Zafira
2. Ford Ranger
3. Mercedes klasy E

Opel Zafira

Opel Zafira

mat. prasowe

SAMOCHODY DOSTAWCZE:
1. Ford Transit
2. Renault Master

Ford Transit

Ford Transit

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lexus wygrał w konkursie na największy grill i wyświetlacz

Ranking ADAC jest nieco odmienny od tych publikowanych przez TUV, Dekrę czy GTU. Nie bazuje na danych dotyczących obowiązkowych badań technicznych pojazdów, a interwencji i napraw dokonywanych przez mobilnych mechaników ADAC. Będąc członkiem automobilklubu kierowcy mogą liczyć na darmową pomoc w razie awarii. Tak jak miało to już miejsce w poprzednich latach ponad 40 proc. interwencji związanych było z usterką akumulatora - aż 43,2 proc. skorzystało z takiej naprawy. Takiej usterce ulegają nie tylko auta starszych roczników, ale również coraz nowsze, głównie przez fakt montowania coraz mniejszego akumulatora. W tym punkcie ADAC wskazuje modele Toyoty, które często miały tego typu problemy, a w szczególności modele C-HR i RAV4. Usterki silnika lub elektroniki to 23,8 proc. interwencji. 10,4 proc. było wzywanych do usterki alternatora, rozrusznika, instalacji elektrycznej i oświetlenia. Na kolejnych miejscach ADAC wymienia problemy z oponami (8,4 proc. wyjazdów), problemy z zamkiem immobilizerem lub stacyjką (7,2 proc), zdarzenia zakwalifikowane jako "inne" (np. problemy z hamulcami, układem chłodzenia itd.).

Czym jeździć
Rekordowa podaż samochodów, ale auta sprzedają się wolniej
Materiał Promocyjny
Suzuki S-Cross SP – zalety kompaktowego SUV-a
Czym jeździć
Najszybciej rdzewiejące auta świata. Włoska marka na czele. Zgadniecie która?
Materiał Promocyjny
Toyoty Plug-in Hybrid podbijają świat
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć