Ranking: Najmniej i najbardziej awaryjne modele samochodów według ADAC

ADAC opublikowało ranking niezawodności aut w roku 2022. Lista składa się ze 155 modeli, w tym roku po raz pierwszy w 45-letniej historii statystyk w zestawieniu pojawiły się też elektryki.

Publikacja: 13.05.2023 16:43

Ranking: Najmniej i najbardziej awaryjne modele samochodów według ADAC

Foto: AdobeStock

Ranking ADAC jest nieco odmienny od tych publikowanych przez TUV, Dekrę czy GTU. Nie bazuje na danych dotyczących obowiązkowych badań technicznych pojazdów, a interwencji i napraw dokonywanych przez mobilnych mechaników ADAC. Będąc członkiem automobilklubu kierowcy mogą liczyć na darmową pomoc w razie awarii. Tak jak miało to już miejsce w poprzednich latach ponad 40 proc. interwencji związanych było z usterką akumulatora - aż 43,2 proc. skorzystało z takiej naprawy. Takiej usterce ulegają nie tylko auta starszych roczników, ale również coraz nowsze, głównie przez fakt montowania coraz mniejszego akumulatora. W tym punkcie ADAC wskazuje modele Toyoty, które często miały tego typu problemy, a w szczególności modele C-HR i RAV4. Usterki silnika lub elektroniki to 23,8 proc. interwencji. 10,4 proc. było wzywanych do usterki alternatora, rozrusznika, instalacji elektrycznej i oświetlenia. Na kolejnych miejscach ADAC wymienia problemy z oponami (8,4 proc. wyjazdów), problemy z zamkiem immobilizerem lub stacyjką (7,2 proc), zdarzenia zakwalifikowane jako "inne" (np. problemy z hamulcami, układem chłodzenia itd.).

Czytaj więcej

Co drugie używane auto w Polsce jest po wypadku lub kolizji

Po raz pierwszy w 45-letniej historii statystyk awarii ADAC uwzględniono samochody elektryczne. Cztery pojazdy zostały zakwalifikowane: BMW i3 i Renault Zoe, Volkswagen ID.3 i Tesla Model 3. Z wniosków wysuniętych przez ADAC wynika, że uśredniając samochody elektryczne psują się rzadziej niż auta z silnikiem spalinowym.

Najmniej awaryjne auta 2022 roku wg. ADAC

KLASA MINI:
1. Suzuki Ignis

2. Toyota Aygo
3. Opel Carl
4. Skoda CityGo
5. Volkswagen up

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

mat. prasowe

AUTA MIEJSKIE:
1. Suzuki Vitara
2. Audi A1
3. Mini
4. Skoda Fabia
5. Volkswagen Polo

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

mat. prasowe

KLASA NIŻSZA ŚREDNIA:
1. BMW serii 1
2. Audi Q3
3. Mini Countryman
4. Mercedes GLA
5. Mitsubishi ASX

BMW serii 1

BMW serii 1

mat. prasowe

KLASA ŚREDNIA:
1. BMW X3
2. Audi A4.
3. BMW serii 3
4. Audi Q5
5. Audi A5

BMW X3

BMW X3

mat. prasowe

KLASA WYŻSZA:
1. BMW X5
2. BMW serii 5
3. Audi A6
4. Volkswagen Touareg
5. Mercedes GLE

BMW X5

BMW X5

mat. prasowe

SAMOCHODY DOSTAWCZE:
1. Volkswagen Crafeter/ Grand California
2. Mercedes Sprinter

Volkswagen Grand California

Volkswagen Grand California

mat. prasowe

Najbardziej awaryjne auta 2022 roku wg. ADAC

KLASA MINI:
1. Smart Forfour
2. Smart Fortwo
3. Fiat 500
4. Hyundai i10
5. Kia Picanto

Smart Forfour

Smart Forfour

mat. prasowe

AUTA MIEJSKIE:
1. Renault Clio
2. Opel Meriva
3. Hyundai i20
4. Opel Mokka
5. Ford B-Max

mat. prasowe

KLASA NIŻSZA ŚREDNIA:
1. Renault Kangoo
2. Renault Scenic
3. Toyota C-HR
4. Mercedes Citan
5. Ford Kuga

Renault Kangoo

Renault Kangoo

mat. prasowe

KLASA ŚREDNIA:
1. Opel Insignia
2. Ford Mondeo
3. Toyota Rav4
4. Seat Alhambra
5. Ford S-Max

Opel Insignia

Opel Insignia

mat. prasowe

KLASA WYŻSZA:
1. Opel Zafira
2. Ford Ranger
3. Mercedes klasy E

Opel Zafira

Opel Zafira

mat. prasowe

SAMOCHODY DOSTAWCZE:
1. Ford Transit
2. Renault Master

Ford Transit

Ford Transit

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lexus wygrał w konkursie na największy grill i wyświetlacz

Ranking ADAC jest nieco odmienny od tych publikowanych przez TUV, Dekrę czy GTU. Nie bazuje na danych dotyczących obowiązkowych badań technicznych pojazdów, a interwencji i napraw dokonywanych przez mobilnych mechaników ADAC. Będąc członkiem automobilklubu kierowcy mogą liczyć na darmową pomoc w razie awarii. Tak jak miało to już miejsce w poprzednich latach ponad 40 proc. interwencji związanych było z usterką akumulatora - aż 43,2 proc. skorzystało z takiej naprawy. Takiej usterce ulegają nie tylko auta starszych roczników, ale również coraz nowsze, głównie przez fakt montowania coraz mniejszego akumulatora. W tym punkcie ADAC wskazuje modele Toyoty, które często miały tego typu problemy, a w szczególności modele C-HR i RAV4. Usterki silnika lub elektroniki to 23,8 proc. interwencji. 10,4 proc. było wzywanych do usterki alternatora, rozrusznika, instalacji elektrycznej i oświetlenia. Na kolejnych miejscach ADAC wymienia problemy z oponami (8,4 proc. wyjazdów), problemy z zamkiem immobilizerem lub stacyjką (7,2 proc), zdarzenia zakwalifikowane jako "inne" (np. problemy z hamulcami, układem chłodzenia itd.).

Czym jeździć
4 na 10 kierowców rozważy zakup chińskiego auta. Warunkiem jest niższa cena
Czym jeździć
Polacy jeżdżą coraz starszymi autami. Przeciętny wiek samochodu to już prawie 15 lat
Czym jeździć
Mikroprzedsiębiorcy kupują głównie jeden typ samochodu
Czym jeździć
Najszybciej i najdłużej sprzedające się używane samochody
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Czym jeździć
Drożeją auta spalinowe, elektryki z obniżkami cen. Volvo i Mercedes ze wzrostami