Skoda Superb Combi: Praktycznie bez wad

Skoda prezentuje nową generację Superba. Początkowo z nadwoziem kombi, które oferuje ogrom miejsca. To auto zbudowane wg starych dobrych wartości.

Publikacja: 04.04.2024 05:38

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Wsiadasz do środka i myślisz sobie – komu to przeszkadzało, patrząc na wskaźnik pokazujący 1100 km zasięgu. No tak, pod maską diesel, ale cichy, oszczędny i dynamiczny. W porównaniu z postępem, który obecnie serwuje nam elektromobilność, i zasięgami, które obserwujemy tak często jak poziom akcji, w które zainwestowaliśmy nasze oszczędności, w tym aucie czujesz się jak spełniony rentier. Do tego miejsca jak w pałacu (690 l/1920 l), wykończenie jak w klasie premium (np. deska obszyta skórą), znakomita pozycja za kierownicą i pokrętła na desce rozdzielczej. Tak wygląda auto idealne. Idealne dla kogoś, kto chce sprawnego, wygodnego środka lokomocji. Panie i panowie, oto nowa Skoda Superb.

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Dużo miejsca

Nowy Superb jest jeszcze większy od swojego poprzednika. Trochę dłuższy, prawie tak samo szeroki, ale nieco wyższy (4902/1849/1481 mm) przy zachowaniu identycznego wymiaru rozstawu osi (2841 mm). Rozpoznacie go nie tylko po nowym przednim zderzaku, ale przede wszystkim po zmienionym, sześciokątnym grillu. Poprzedni był trapezowy, czteroboczny. Z tyłu bardziej smukłe światła i również nowy kształt zderzaka. Ogólnie auto wygląda nowocześniej, ma poprawioną aerodynamikę m.in. przez bardziej pochyloną przednią szybę (Cx 0,25), ale prezentuje się jak klasyczne kombi, wypełniając niszę czy raczej krater, który pozostał po tych modelach, od kiedy modne stały się SUV-y. Do palety lakierów dołączyło sześć nowych kolorów nadwozia, a w sumie jest ich osiem. Do wyboru są felgi o średnicy od 16 cali (tak, w tym aucie można mieć tak małe koła!) do 19 cali. I nie wiem, czy chcę wiedzieć, jak Superb wygląda na tak małej feldze.

Czytaj więcej

Skoda Scala i Kamiq: auta dla ludu stały się dziś wygodne, nowoczesne i... drogie
Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Przepastnie obszerne wnętrze Superba niezmiennie imponuje. W porównaniu z poprzednikiem przybyło go nad głowami. Siedząc z tyłu, mogę sobie założyć nogę na nogę, wyciągnąć się, mając przed sobą, po bokach i nad sobą cały czas ogrom miejsca. Macie dwumetrowego kumpla, to spokojnie posadźcie go z tyłu, bo nawet on nie będzie narzekać na brak miejsca. Kto chce, może sobie zamówić opcję na tylnej kanapie komfortowego snu (w pakiecie Family&Business), która ma swego rodzaju dodatkowy zagłówek z bocznymi uszami podtrzymujący po bokach głowę. W zestawie jest również koc. Inną nowością jest przesuwany podłokietnik z podstawką na tablet i dwoma cupholderami. Do tego jest tu całe mnóstwo drobiazgów, które ułatwiają życie jak np. mały pojemnik, który pełni rolę kosza na śmieci czy z tyłu specjalne kieszenie na telefony komórkowe. Bagażnik jest bardzo pojemny – ma aż 690 l (+30 względem poprzednika), płaską podłogę po złożeniu tylnej kanapy (1920 l) i liczne funkcjonalne rozwiązania, które pomagają w efektywnym wykorzystaniu tej przestrzeni. Z przodu siedzi się wygodnie, nisko, ze znakomitą pozycją za kierownicą, a fotele mogą mieć funkcję masażu.

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Dwa diesle i benzyna

Dla kierowcy główną nowością będzie lewarek skrzyni biegów, który powędrował na kolumnę kierownicy. Na pewno ciepło zostaną przyjęte trzy klasyczne pokrętła nazwane Smart Dials. Za ich pomocą sterujemy klimatyzacją, podgrzewaniem i wentylacją foteli, a także wybranymi przez nas funkcjami, np. zmiana trybu jazdy czy siły nawiewu. Ten element należy do wyposażenia seryjnego każdej Skody Superb. Środkowy ekran (od 10 cali do 13 cali) ma przejrzysty interfejs i daje możliwość tworzenia skrótów do wybranych funkcji. Gorzej prezentuje się kratka na desce rozdzielczej przed pasażerem. Wygląda dobrze, ale obawiam się, że w wąskich wgłębieniach zbierać się będzie kurz i brud, którego łatwo nie da się usunąć.

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Jak na razie w ofercie są trzy wersje silnikowe. Benzyna o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM, 2,0 TDI o mocy 150 KM i 2,0 TDI 192 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła. Mocniejszy dwulitrowy diesel to naprawdę świetny silnik. Jest cichy, równo pracuje, wystarczająco mocny (230 km/h, 0–100 km/h w 7,6 s), no i jest oszczędny – około 6–7 l/100 km. Przy 66-litrowym zbiorniku paliwa nie zdobędziecie zbyt dużo punktów na stacjach paliw. Spokojnie pokonać można na jednym ładowaniu dystans 1100 i więcej kilometrów.

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

To znakomity, bardzo dopracowany samochód. Można powiedzieć, że praktycznie bez wad. Jest pojemny, komfortowy, dobrze jeździ, zapewnia ogromny zasięg na jednym tankowaniu i przede wszystkim jest przemyślany, co w dzisiejszym świecie motoryzacji rzadko się zdarza. Skoda Superb Combi startuje z ceną 156 900 zł (benzyna 150 KM). Najtańszy diesel (2,0 l, 150 KM) to koszt 173 950 zł. Topowy diesel jest dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła i kosztuje minimum 190 950 zł. W późniejszym czasie do oferty dołączy m.in. hybryda plug-in.

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: mat. prasowe

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: mat. prasowe

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Foto: Albert Warner

Czytaj więcej

Zostało 11 lat, czyli wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat elektromobilności

Wsiadasz do środka i myślisz sobie – komu to przeszkadzało, patrząc na wskaźnik pokazujący 1100 km zasięgu. No tak, pod maską diesel, ale cichy, oszczędny i dynamiczny. W porównaniu z postępem, który obecnie serwuje nam elektromobilność, i zasięgami, które obserwujemy tak często jak poziom akcji, w które zainwestowaliśmy nasze oszczędności, w tym aucie czujesz się jak spełniony rentier. Do tego miejsca jak w pałacu (690 l/1920 l), wykończenie jak w klasie premium (np. deska obszyta skórą), znakomita pozycja za kierownicą i pokrętła na desce rozdzielczej. Tak wygląda auto idealne. Idealne dla kogoś, kto chce sprawnego, wygodnego środka lokomocji. Panie i panowie, oto nowa Skoda Superb.

Pozostało 87% artykułu
Ten pierwszy raz
BMW M5: Wyśmiewane w sieci, zachwycające na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ten pierwszy raz
Porsche 911 GTS: Serce czy rozum
Ten pierwszy raz
Volvo EX90: Odważ się być mądrym
Ten pierwszy raz
Nowa Skoda Octavia: Auto, które (po)lubisz
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ten pierwszy raz
Jeździliśmy rekordowym Mercedesem. Na jednym ładowaniu przejedzie 1200 km