Następca Opla Insignii będzie pochodził z Włoch. Reuters oraz magazyny branżowe „Automotive News Europe” i „Automobilwoche” są właśnie takiego zdania. Stellantis również pośrednio potwierdził te doniesienia. Auto ma być produkowane w fabryce we włoskim Melfi. Produkcja następcy Insignii ma rozpocząć się w 2026 roku – podobnie jak pochodnego modelu Lancii, który może nazwać się Aurelia. Jeśli utrzymany zostanie harmonogram to następca Opla Insignii pojawił by się cztery lata po zakończeniu jego budowy w 2022 r. Insignia została wprowadzona na rynek w 2017 r. na platformie opracowanej przez Opla, która nie była przewidziana do elektryfikacji.
Czytaj więcej
Lancia nie tylko zapowiada nowe modele aut, ale zaczyna również budować na nowo swoją infrastrukturę w Europie. Na początek ma być 40 salonów w sześciu państwach Starego Kontynentu.
Obecnie nie wiadomo czy „przyszły okręt flagowy” Opla nadal będzie nosił nazwę Insignia. Raczej nie będzie limuzyną, a bardziej SUV-em lub crossoverem z akumulatorem o pojemności od 87 do 104 kWh z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Użyta platforma może pomieścić także silniki spalinowe.
Czytaj więcej
Opel zmienia nazwę Mokki-e na Mokka Electric. Poza nową nazwą elektryczny model otrzyma również zoptymalizowany napęd. Oprócz e-wersji w ofercie są również silniki benzynowe (110 i 130 KM) oraz diesel (110 KM).