Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów

Nazywa się Mazda EZ-6 i będzie sprzedawana w wersji elektrycznej i hybrydowej, ale na razie niestety tylko w Chinach. Z przyjemnością przywitalibyśmy w Europie taką Mazdę. EZ-6 to sportowo stylizowany, elegancki, sedan z podświetlaną atrapą chłodnicy i wysuwanymi klamkami.

Publikacja: 28.04.2024 10:04

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Foto: mat. prasowe

Gustowny sedan Mazdy z dobrymi silnikami byłby ciekawą alternatywą dla propozycji marek premium, takich jak choćby BMW 3 i Mercedes C. Oferowana na rynku chińskim Mazda EZ-6 w wersji elektrycznej ma napęd na tylne koła, doskonały rozkład masy 50:50 i tylne zawieszenie wielowahaczowe. Akumulator według chińskiego cyklu testowego (CLTC) zapewnia zasięg wynoszący 600 km. Hybryda typu plug-in może pokonać 1000 km.

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Foto: mat. prasowy

Na razie nie udostępniono kompletnych danych technicznych. Wiadomo, że nowa Mazda EZ-6 jest nieznacznie większa od odchodzącego modelu 6. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowa generacja sedana nie będzie korzystała z platformy RWD, która pozwala na stosowanie silników sześciocylindrowych oferowanych choćby w CX-80 i CX-90. EZ-6 trafi on do sprzedaży w Chinach po debiucie na Salonie Motoryzacyjnym w Pekinie.

Czytaj więcej

Mazda planuje zupełnie nowy model. Znamy jego nazwę
Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Foto: mat. prasowe

Nowa Mazda póki co trafi tylko do sprzedaży w Chinach

Samochód został opracowany przez chińską spółkę Mazdy we współpracy z chińską marką samochodową Changan. Póki co nie ma informacji o rozszerzeniu oferty EZ-6 o kolejne kraje, a szkoda. Z drugiej strony japońska marka zastrzegła nową nazwę w Unii Europejskiej i jest to skrót „6e”, co może wskazywać na opcję zaoferowania tego modelu również w Europie. Mazda to marka, która w ostatnich latach wykazała się bardzo rozsądną oceną sytuacji rynkowej. Być może w zalanej SUV-ami i crossoverami Europie jest miejsce na rynku na nowego eleganckiego sedana, który będzie musiał zmierzyć się ze znacznie mniejsza konkurencją niż jeszcze kilka lat temu.

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Foto: mat. prasowe

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Foto: mat. prasowe

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda CX-90: Topowy SUV z najmocniejszym silnikiem w historii marki

Gustowny sedan Mazdy z dobrymi silnikami byłby ciekawą alternatywą dla propozycji marek premium, takich jak choćby BMW 3 i Mercedes C. Oferowana na rynku chińskim Mazda EZ-6 w wersji elektrycznej ma napęd na tylne koła, doskonały rozkład masy 50:50 i tylne zawieszenie wielowahaczowe. Akumulator według chińskiego cyklu testowego (CLTC) zapewnia zasięg wynoszący 600 km. Hybryda typu plug-in może pokonać 1000 km.

Na razie nie udostępniono kompletnych danych technicznych. Wiadomo, że nowa Mazda EZ-6 jest nieznacznie większa od odchodzącego modelu 6. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowa generacja sedana nie będzie korzystała z platformy RWD, która pozwala na stosowanie silników sześciocylindrowych oferowanych choćby w CX-80 i CX-90. EZ-6 trafi on do sprzedaży w Chinach po debiucie na Salonie Motoryzacyjnym w Pekinie.

Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy