Gustowny sedan Mazdy z dobrymi silnikami byłby ciekawą alternatywą dla propozycji marek premium, takich jak choćby BMW 3 i Mercedes C. Oferowana na rynku chińskim Mazda EZ-6 w wersji elektrycznej ma napęd na tylne koła, doskonały rozkład masy 50:50 i tylne zawieszenie wielowahaczowe. Akumulator według chińskiego cyklu testowego (CLTC) zapewnia zasięg wynoszący 600 km. Hybryda typu plug-in może pokonać 1000 km.
Mazda EZ-6
Na razie nie udostępniono kompletnych danych technicznych. Wiadomo, że nowa Mazda EZ-6 jest nieznacznie większa od odchodzącego modelu 6. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowa generacja sedana nie będzie korzystała z platformy RWD, która pozwala na stosowanie silników sześciocylindrowych oferowanych choćby w CX-80 i CX-90. EZ-6 trafi on do sprzedaży w Chinach po debiucie na Salonie Motoryzacyjnym w Pekinie.
Czytaj więcej
Mazda zastrzegła nową nazwę w Unii Europejskiej. Skrót „6e” sugeruje elektrycznego następcę Mazdy 6. Jakie są szanse na powrót lubianej limuzyny, ale tym razem z napędem elektrycznym?
Mazda EZ-6