Audi Q6 e-tron nareszcie zadebiutowało. To bardzo ważny model w gamie marki

Audi Q6 e-tron to wyjątkowo istotny model w gamie marki z Ingolstadt. Oparto go na nowej platformie, debiutuje w nim świeży język stylistyczny, wyróżnia się też szybkością ładowania.

Publikacja: 16.04.2024 05:32

Audi Q6 e-tron strartuje z ceną 355 300 zł

Audi Q6 e-tron strartuje z ceną 355 300 zł

Foto: mat. prasowe

Na Q6 e-tron musieliśmy trochę poczekać. Debiut modelu był opóźniany, oglądaliśmy kolejne rendery i zdjęcia zamaskowanych egzemplarzy, a oczekiwania rosły. Czy nowe Audi — teraz już zaprezentowane oficjalnie — je spełni? Zerknijmy, co to za samochód. Po pierwsze, Q6 e-tron powstało na nowej platformie PPE, czyli Premium Platform Electric. Zbudowano ją wyłącznie z myślą o modelach elektrycznych. Q6 dzieli ją np. z zaprezentowanym niedawno, nowym Porsche Macan E. Nowy SUV ma 4771 mm długości, 1993 mm szerokości i 1648 mm wysokości. Rozstaw osi to 2899 mm. Jeśli jesteśmy już przy wymiarach — bagażnik mieści od 526 do 1529 litrów bagażu, przy czym ta druga wartość jest uzyskiwania po złożeniu drugiego rzędu foteli. Praktyczny jest także 64-litrowy schowek pod maską z przodu. Można tam zmieścić np. kable do ładowania.

Audi Q6 e-tronAudi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tronAudi Q6 e-tron

mat. prasowe

Jak prezentuje się gama silników? PPE to platforma wyjściowo tylnonapędowa. Obecność takich odmian to pewna rewolucja w świecie Audi. Owszem, pojawią się i w Q6, ale jak na razie mówimy tylko o wersjach z napędem Quattro. „Zwykły” wariant silnikowy osiąga 388 KM i rozwija 100 km/h w 5,9 s. Maksymalnie może jechać 210 km/h. Z kolei mocniejsze Q6 nosi już nazwę ze „sportową” literką. Mowa o SQ6 e-tron. Ma 517 KM, osiąga 100 km/h w 4,3, a rozpędzanie kończy przy 230 km/h. W obydwu wersjach akumulator ma 100 kWh brutto (czyli 94,9 kWh netto). Zestaw ogniw jest lekki, a zasięg sięga nawet 625 km. Do gamy dołączy jeszcze wersja z baterią 83 kWh brutto.

Czytaj więcej

Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia
Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

mat. prasowe

Dzięki architekturze 800V Audi ładuje się nawet z mocą do 270 kW. Od 5 do 80 proc. można więc uzupełnić akumulatory w dokładnie 21 minut. Gdy ładowarka nie jest odpowiednio szybka, można przestawić auto w trybie ładowania 400V, a akumulator podzieli się na dwa magazyny energii. Pisząc o ładowaniu warto wspomnieć też o rekuperacji - Q6 odzyskuje energię z mocą do 220 kW. To ma oznaczać, że aż 95 proc. codziennych potrzeb w zakresie wytracania prędkości można realizować bez dotykania pedału hamulca.

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

mat. prasowe

Nowe Audi A6 e-tron startuje z ceną od 355 300 zł

O czym jeszcze warto wspomnieć? Na pewno o stylistyce z charakterystycznymi „dwupiętrowymi” reflektorami LED-owymi. Górna część to wąski pas, a główna lampa znajduje się poniżej. W połączeniu z szerokim, sześciokątnym grillem tworzy się „twarz”, która będzie znakiem rozpoznawczym nowych modeli Audi przez najbliższe lata. Prezentuje się na prawdę dobrze. W środku można mieć za to aż trzy ekrany — jeden za kierownicą, drugi na środku, a trzeci przed pasażerem. System multimedialny po raz pierwszy wykorzystuje system operacyjny Android Automotive, może też pobierać aktualizacje „z chmury”, a niektóre funkcje da się dokupić po odbiorze auta i tylko na pewien czas. Ceny niemieckiego SUV-a rozpoczynają się od 355 300 zł (388 KM). Za wersję SQ6 o mocy 517 KM musimy zapłacić minimum 419 900 zł.

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

mat. prasowe

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

mat. prasowe

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe Audi S3: Hot hatch jak za starych dobrych czasów

Czytaj więcej

Bateria z zasięgiem 2 tys. km. To może być rewolucja w elektromobilności

Na Q6 e-tron musieliśmy trochę poczekać. Debiut modelu był opóźniany, oglądaliśmy kolejne rendery i zdjęcia zamaskowanych egzemplarzy, a oczekiwania rosły. Czy nowe Audi — teraz już zaprezentowane oficjalnie — je spełni? Zerknijmy, co to za samochód. Po pierwsze, Q6 e-tron powstało na nowej platformie PPE, czyli Premium Platform Electric. Zbudowano ją wyłącznie z myślą o modelach elektrycznych. Q6 dzieli ją np. z zaprezentowanym niedawno, nowym Porsche Macan E. Nowy SUV ma 4771 mm długości, 1993 mm szerokości i 1648 mm wysokości. Rozstaw osi to 2899 mm. Jeśli jesteśmy już przy wymiarach — bagażnik mieści od 526 do 1529 litrów bagażu, przy czym ta druga wartość jest uzyskiwania po złożeniu drugiego rzędu foteli. Praktyczny jest także 64-litrowy schowek pod maską z przodu. Można tam zmieścić np. kable do ładowania.

Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO