Audi Q6 e-tron nareszcie zadebiutowało. To bardzo ważny model w gamie marki

Audi Q6 e-tron to wyjątkowo istotny model w gamie marki z Ingolstadt. Oparto go na nowej platformie, debiutuje w nim świeży język stylistyczny, wyróżnia się też szybkością ładowania.

Publikacja: 16.04.2024 05:32

Audi Q6 e-tron strartuje z ceną 355 300 zł

Audi Q6 e-tron strartuje z ceną 355 300 zł

Foto: mat. prasowe

Na Q6 e-tron musieliśmy trochę poczekać. Debiut modelu był opóźniany, oglądaliśmy kolejne rendery i zdjęcia zamaskowanych egzemplarzy, a oczekiwania rosły. Czy nowe Audi — teraz już zaprezentowane oficjalnie — je spełni? Zerknijmy, co to za samochód. Po pierwsze, Q6 e-tron powstało na nowej platformie PPE, czyli Premium Platform Electric. Zbudowano ją wyłącznie z myślą o modelach elektrycznych. Q6 dzieli ją np. z zaprezentowanym niedawno, nowym Porsche Macan E. Nowy SUV ma 4771 mm długości, 1993 mm szerokości i 1648 mm wysokości. Rozstaw osi to 2899 mm. Jeśli jesteśmy już przy wymiarach — bagażnik mieści od 526 do 1529 litrów bagażu, przy czym ta druga wartość jest uzyskiwania po złożeniu drugiego rzędu foteli. Praktyczny jest także 64-litrowy schowek pod maską z przodu. Można tam zmieścić np. kable do ładowania.

Audi Q6 e-tronAudi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tronAudi Q6 e-tron

Foto: mat. prasowe

Jak prezentuje się gama silników? PPE to platforma wyjściowo tylnonapędowa. Obecność takich odmian to pewna rewolucja w świecie Audi. Owszem, pojawią się i w Q6, ale jak na razie mówimy tylko o wersjach z napędem Quattro. „Zwykły” wariant silnikowy osiąga 388 KM i rozwija 100 km/h w 5,9 s. Maksymalnie może jechać 210 km/h. Z kolei mocniejsze Q6 nosi już nazwę ze „sportową” literką. Mowa o SQ6 e-tron. Ma 517 KM, osiąga 100 km/h w 4,3, a rozpędzanie kończy przy 230 km/h. W obydwu wersjach akumulator ma 100 kWh brutto (czyli 94,9 kWh netto). Zestaw ogniw jest lekki, a zasięg sięga nawet 625 km. Do gamy dołączy jeszcze wersja z baterią 83 kWh brutto.

Czytaj więcej

Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia
Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

Foto: mat. prasowe

Dzięki architekturze 800V Audi ładuje się nawet z mocą do 270 kW. Od 5 do 80 proc. można więc uzupełnić akumulatory w dokładnie 21 minut. Gdy ładowarka nie jest odpowiednio szybka, można przestawić auto w trybie ładowania 400V, a akumulator podzieli się na dwa magazyny energii. Pisząc o ładowaniu warto wspomnieć też o rekuperacji - Q6 odzyskuje energię z mocą do 220 kW. To ma oznaczać, że aż 95 proc. codziennych potrzeb w zakresie wytracania prędkości można realizować bez dotykania pedału hamulca.

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

Foto: mat. prasowe

Nowe Audi A6 e-tron startuje z ceną od 355 300 zł

O czym jeszcze warto wspomnieć? Na pewno o stylistyce z charakterystycznymi „dwupiętrowymi” reflektorami LED-owymi. Górna część to wąski pas, a główna lampa znajduje się poniżej. W połączeniu z szerokim, sześciokątnym grillem tworzy się „twarz”, która będzie znakiem rozpoznawczym nowych modeli Audi przez najbliższe lata. Prezentuje się na prawdę dobrze. W środku można mieć za to aż trzy ekrany — jeden za kierownicą, drugi na środku, a trzeci przed pasażerem. System multimedialny po raz pierwszy wykorzystuje system operacyjny Android Automotive, może też pobierać aktualizacje „z chmury”, a niektóre funkcje da się dokupić po odbiorze auta i tylko na pewien czas. Ceny niemieckiego SUV-a rozpoczynają się od 355 300 zł (388 KM). Za wersję SQ6 o mocy 517 KM musimy zapłacić minimum 419 900 zł.

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

Foto: mat. prasowe

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

Foto: mat. prasowe

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe Audi S3: Hot hatch jak za starych dobrych czasów

Czytaj więcej

Bateria z zasięgiem 2 tys. km. To może być rewolucja w elektromobilności

Na Q6 e-tron musieliśmy trochę poczekać. Debiut modelu był opóźniany, oglądaliśmy kolejne rendery i zdjęcia zamaskowanych egzemplarzy, a oczekiwania rosły. Czy nowe Audi — teraz już zaprezentowane oficjalnie — je spełni? Zerknijmy, co to za samochód. Po pierwsze, Q6 e-tron powstało na nowej platformie PPE, czyli Premium Platform Electric. Zbudowano ją wyłącznie z myślą o modelach elektrycznych. Q6 dzieli ją np. z zaprezentowanym niedawno, nowym Porsche Macan E. Nowy SUV ma 4771 mm długości, 1993 mm szerokości i 1648 mm wysokości. Rozstaw osi to 2899 mm. Jeśli jesteśmy już przy wymiarach — bagażnik mieści od 526 do 1529 litrów bagażu, przy czym ta druga wartość jest uzyskiwania po złożeniu drugiego rzędu foteli. Praktyczny jest także 64-litrowy schowek pod maską z przodu. Można tam zmieścić np. kable do ładowania.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy