Nowe Audi Q7. Duży SUV ma już 9 lat, ale zostaje na rynku

Najdłuższy SUV w obecnej gamie Audi przeszedł kolejną modernizację. Zmiany na pozór nie są wielkie, ale da się zauważyć je już na pierwszy rzut oka.

Publikacja: 06.02.2024 05:14

Audi Q7 doczekało się kolejnej modernizacji

Audi Q7 doczekało się kolejnej modernizacji

Foto: mat. prasowe

To nie jest pierwszy lifting w historii tej generacji Audi Q7. Poprzednio przeprowadzono modernizację w 2019 roku – i ówczesne zmiany były naprawdę zaawansowane. Auto zmieniło się nie tylko z zewnątrz (zyskując np. inny grill i wzory lamp) i pod maską (silniki zyskały mocy), ale przede wszystkim kompletnie przeprojektowano jego środek. Fizyczne pokrętła ustąpiły wtedy miejsca ekranom dotykowym, znanym już min. z A6 czy A7. Obecny, drugi już lifting, nie jest aż tak zaawansowany. Q7 generacji 4M ma już aż dziewięć lat – wygląda jednak na to, że jeszcze nie szykuje się do rynkowej emerytury. Kolejna odsłona tego modelu będzie już zapewne elektryczna.

Audi Q7

Audi Q7

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Limitowane Audi. Tak wyjątkowej wersji elektrycznego SUV-a jeszcze nie było

Co się zmieniło? Z zewnątrz widać m.in. przeprojektowany grill. Ma inne wypełnienia, z chromowanymi, pionowymi żebrowaniami. Zmieniono zderzaki, dodano nowe wzory felg aluminiowych (od 19 do 22 cali), a w gamie pojawiły się nowe odcienie lakieru (m.in. Sakhir Gold i Ascari Blue). Ważną zmianą są także reflektory. Przednie HD Matrix LED z laserowymi światłami drogowymi (oferują doskonałe doświetlenie pobocza i większy zasięg) otrzymały cyfrowe diody do jazdy dziennej. Kierowca może teraz wybrać sygnaturę świetlną – czyli wzór, w jaki układają się LED-y. Podobny wybór jest także z tyłu – tamtejsze cyfrowe lampy OLED pozwalają na wybór jednej z czterech grafik, mogą także wyświetlać grafiki, np. ostrzegające kierowców z tyłu, że jadą zbyt blisko.

Audi Q7

Audi Q7

Foto: mat. prasowe

Pozostałe zmiany obejmują m.in. pojawienie się kontrastowych przeszyć we wnętrzu (seryjnych nawet w bazowej odmianie) oraz dodanie nowych funkcji do systemu multimedialnego. Teraz obsługuje on także aplikacje zewnętrzne, np. Spotify i Amazon Music. Ulepszono też wirtualny kokpit, który obecnie może m.in. prezentować ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu, a funkcja zdalnego parkowania działa przy użyciu smartfona z aplikacją myAudi.

Audi Q7

Audi Q7

Foto: mat. prasowe

Topową wersją pozostaje Audi SQ7 z benzynowym V8 i mocą 507 KM

Nie zmieniono za to gamy silników. Nadal składa się z sześcio- i ośmiocylindrowych jednostek napędowych. Otwiera ją diesel 3.0 TDI o mocy 231 KM. Mocniejsza wersja tego silnika rozwija 286 KM, a benzynowe 3.0 TFSI osiąga 340 KM. Każdy z tych motorów jest połączony z układem miękkiej hybrydy. Na szczycie gamy stoi wersja SQ7 ze swoim czterolitrowym, 507-konnym benzynowym V8. Po jeszcze więcej mocy i litery „RS” trzeba zwrócić się w stronę modelu Q8, ale wtedy nie dostanie się trzeciego rzędu siedzeń. Z kolei diesel V8 odjechał już do lamusa jakiś czas temu. Polskich cen Audi Q7 po liftingu jeszcze nie znamy. W Niemczech cennik zaczyna się od kwoty 79 300 euro za wersję 3.0 TDI o mocy 231 KM.

Audi Q7

Audi Q7

Foto: mat. prasowe

Audi Q7

Audi Q7

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Najlepiej sprzedający się Ford przeszedł modernizację

Czytaj więcej

Chińczycy ograją zakaz Unii Europejskiej. Kupują ziemię pod fabrykę elektryków

To nie jest pierwszy lifting w historii tej generacji Audi Q7. Poprzednio przeprowadzono modernizację w 2019 roku – i ówczesne zmiany były naprawdę zaawansowane. Auto zmieniło się nie tylko z zewnątrz (zyskując np. inny grill i wzory lamp) i pod maską (silniki zyskały mocy), ale przede wszystkim kompletnie przeprojektowano jego środek. Fizyczne pokrętła ustąpiły wtedy miejsca ekranom dotykowym, znanym już min. z A6 czy A7. Obecny, drugi już lifting, nie jest aż tak zaawansowany. Q7 generacji 4M ma już aż dziewięć lat – wygląda jednak na to, że jeszcze nie szykuje się do rynkowej emerytury. Kolejna odsłona tego modelu będzie już zapewne elektryczna.

Pozostało 83% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł