BYD (Build Your Dreams) wybrał Węgry jako lokalizację swojej pierwszej w Europie fabryki. Sfinalizowana została przedwstępna umowa. fabryka chińskich elektryków powstanie w położonym na południu Węgier mieście Szeged. To ważny krok dla Chińczyków z kilku powodów. Dzięki produkcji w Europie BYD zdoła ominąć szykowane przez EU sankcje, które mają dotyczyć chińskich marek samochodowych, a dokładniej modeli eksportowanych z Chin. Europa jest potrzebna marce BYD do pobicia wyników Tesli i zostania światowym liderem produkcji aut elektrycznych.

Czytaj więcej

Komisja Europejska sprawdzi, czy Chińskie marki otrzymują nieuczciwe dotacje

Chińska firma jest na europejskim rynku od 2020 roku. Wybór Węgier nie dziwi. BYD posiada już w tym kraju fabrykę autobusów. W nowej fabryce chce produkować rocznie 200 tys. samochodów elektrycznych. Produkcja ma zostać uruchomiona w ciągu trzech lat. Do zrobienia jest sporo, bo aktualnie BYD jest numerem trzy wśród chińskich producentów aut za Geely i MG. Na Starym Kontynencie najlepiej sprzedaje się model Atto 3 — elektryczny kompaktowy SUV.

Czytaj więcej

Chiński samochód po raz pierwszy zwyciężył w europejskim konkursie

Czytaj więcej

Chińczycy na dobrej drodze do objęcia władzy w świecie elektromobilności