BYD (Build Your Dreams) wybrał Węgry jako lokalizację swojej pierwszej w Europie fabryki. Sfinalizowana została przedwstępna umowa. fabryka chińskich elektryków powstanie w położonym na południu Węgier mieście Szeged. To ważny krok dla Chińczyków z kilku powodów. Dzięki produkcji w Europie BYD zdoła ominąć szykowane przez EU sankcje, które mają dotyczyć chińskich marek samochodowych, a dokładniej modeli eksportowanych z Chin. Europa jest potrzebna marce BYD do pobicia wyników Tesli i zostania światowym liderem produkcji aut elektrycznych.
Czytaj więcej
Wszczęte przez Komisję Europejską dochodzenie ma na celu ustalenie, czy produkowane w Chinach pojazdy elektryczne otrzymują dotacje państwowe dające im nieuczciwą przewagę konkurencyjną na europejskim rynku.
Chińska firma jest na europejskim rynku od 2020 roku. Wybór Węgier nie dziwi. BYD posiada już w tym kraju fabrykę autobusów. W nowej fabryce chce produkować rocznie 200 tys. samochodów elektrycznych. Produkcja ma zostać uruchomiona w ciągu trzech lat. Do zrobienia jest sporo, bo aktualnie BYD jest numerem trzy wśród chińskich producentów aut za Geely i MG. Na Starym Kontynencie najlepiej sprzedaje się model Atto 3 — elektryczny kompaktowy SUV.
Czytaj więcej
Byd Dolphin został zwycięzcą europejskiego konkursu AutoBest i zdobył tytuł Best Buy Car of Europe 2024. Byd pokonał Hyundaia, Jeepa i Fiata.
Czytaj więcej
BYD, chiński producent aut elektrycznych osiągnął kolejny kamień milowy. Z taśm produkcyjnych od 2008 r. zjechało 6 mln samochodów o napędzie czysto elektrycznym, elektrycznym z rangę extenderem oraz hybrydowym typu plug-in.