Lancia chce wrócić na salony. Będą trzy nowe modele, wszystkie elektryczne

Trzy nowe samochody, nowy design, nowe logo. Tak chce wrócić do klientów zapomniana marka Lancia, która w grupie Stellantis ma stać się brandem premium i ściśle współpracować z Alfą Romeo i DS. Będzie nowy język stylistyczny i nowe logo, które mają również podkreślać strategię Lancii.

Publikacja: 03.12.2022 16:43

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Foto: mat. prasowe

Luca Napolitano, nowy dyrektor generalny Lancii już kilka miesięcy temu potwierdził , że włoska ​​marka przywróci model Delta. - Wszyscy chcą Delty i nie może jej zabraknąć w naszych planach. To będzie ekscytujący samochód, manifest postępu i technologii. I oczywiście będzie elektryczny – skomentował Napolitano. Odrodzenie Lancii ma zawierać nowy logotyp i jasną wizją stylistyczną. Jednak zamiast nowej wizji Ypsilona pokazano póki co Lancię Pu+Ra Zero, rzeźbę, trójwymiarowy model. „Pu+Ra Design” oznacza „Pure” i „Radical" - czysty i radykalny. Takie hasło ma dotyczyć wszystkich przyszłych modeli Lancii - Ypsilona, Delty i tego, co Lancia póki co nazywa „nowym okrętem flagowym”, która ma nosić nazwę Aurelia i będzie SUV-em.

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Lancia zaprezentowało nowy logotyp, który ma nawiązywać do pierwszego logo z 1911 roku. W przeciwieństwie do Alfy Romeo czy DS, Lancia nie ma zamiaru stać się marką globalną, zamiast tego koncentruje swoje plany na rynkach europejskich. Szczególnie na celowniku są rynki niemieckie i francuski, głównie dlatego, że elektryfikacja na tych krajach jest mocno zaawansowana. Inne rynki UE pojawią się później i, w zależności od sukcesu, można sobie wyobrazić ekspansję modeli z kierownicą po prawej stronie do Japonii, RPA i Australii. Aby obniżyć koszty i zwiększyć rentowność, Napolitano opiera się na niewielkiej sieci dealerów w obszarach miejskich - mówimy o 100 punktach sprzedaży w 60 miastach w Europie, z których niektóre oferują również inne marki Stellantis. Ponadto główną rolę powinien odgrywać uproszczony marketing online. - Moim celem jest umożliwienie zakupu samochodu za pomocą zaledwie trzech kliknięć – obiecuje Napolitano.

Nowy logotyp Lancii

Nowy logotyp Lancii

Foto: mat. prasowe

Nowa Delta ma pojawić się w 2028 roku, bazować na nowej platformie Stellantisa STLA Medium, która jest wykorzystywana np. przez modele DS4, Opel Astra czy Peugeot 308. Od 2024 roku wszystkie modele Lancii będą zelektryfikowane, a od 2026 roku na rynku pojawią się wyłącznie elektryczne Lancie. W związku z tym nowa Lancia Delta została zaprojektowana jako samochód elektryczny. Jeśli chodzi o jej stylistykę, to szef Lancii ujawnia, że ​​Delta została już naszkicowana przez zespół projektowy i jest „bardzo muskularna i geometryczna”. Jest też opcja przywrócenia do życia modelu HF.

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Foto: mat. prasowe

Na początku 2026 roku Lancia planuje wprowadzić crossovera napędzanego wyłącznie elektrycznie w klasie kompaktowej, który ma nosić nazwę Aurelia. Model ma być produkowany w południowowłoskim zakładzie w Melfi. Najszybciej, bo w 2024 roku Lancia zaprezentuje nowego Ypsilona, który jest jednocześnie ostatnim modelem marki z silnikiem spalinowym i będzie pierwszym z napędem elektrycznym. Stylizacja nowego modelu została już sfinalizowana. Nowy Ypsilon ma około 4 metrów długości i ma być "bardziej męski i europejski" w porównaniu z obecnym modelem. Będzie to crossover w formacie Fiata 500X.

Czytaj więcej

Citroen C4 X: Sedan, który chce być crossoverem

Luca Napolitano, nowy dyrektor generalny Lancii już kilka miesięcy temu potwierdził , że włoska ​​marka przywróci model Delta. - Wszyscy chcą Delty i nie może jej zabraknąć w naszych planach. To będzie ekscytujący samochód, manifest postępu i technologii. I oczywiście będzie elektryczny – skomentował Napolitano. Odrodzenie Lancii ma zawierać nowy logotyp i jasną wizją stylistyczną. Jednak zamiast nowej wizji Ypsilona pokazano póki co Lancię Pu+Ra Zero, rzeźbę, trójwymiarowy model. „Pu+Ra Design” oznacza „Pure” i „Radical" - czysty i radykalny. Takie hasło ma dotyczyć wszystkich przyszłych modeli Lancii - Ypsilona, Delty i tego, co Lancia póki co nazywa „nowym okrętem flagowym”, która ma nosić nazwę Aurelia i będzie SUV-em.

Premiery
Nowy model Kii w dwóch wersjach nadwozia. Zasięg ponad 600 km
Premiery
Auto dostawcze może mieć ciekawy wygląd. Kia zmienia zasady gry
Premiery
Hit segmentu premium doczekał się liftingu. Polscy klienci go kochają
Premiery
Rolls-Royce Spectre Black Badge: Dla kogoś kto ma już wszystko
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Premiery
Volvo EX30 Cross Country: Powrót do legendarnej nazwy. Znamy polskie ceny
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń