Luca Napolitano, nowy dyrektor generalny Lancii już kilka miesięcy temu potwierdził , że włoska ​​marka przywróci model Delta. - Wszyscy chcą Delty i nie może jej zabraknąć w naszych planach. To będzie ekscytujący samochód, manifest postępu i technologii. I oczywiście będzie elektryczny – skomentował Napolitano. Odrodzenie Lancii ma zawierać nowy logotyp i jasną wizją stylistyczną. Jednak zamiast nowej wizji Ypsilona pokazano póki co Lancię Pu+Ra Zero, rzeźbę, trójwymiarowy model. „Pu+Ra Design” oznacza „Pure” i „Radical" - czysty i radykalny. Takie hasło ma dotyczyć wszystkich przyszłych modeli Lancii - Ypsilona, Delty i tego, co Lancia póki co nazywa „nowym okrętem flagowym”, która ma nosić nazwę Aurelia i będzie SUV-em.

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

mat. prasowe

Czytaj więcej

Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Lancia zaprezentowało nowy logotyp, który ma nawiązywać do pierwszego logo z 1911 roku. W przeciwieństwie do Alfy Romeo czy DS, Lancia nie ma zamiaru stać się marką globalną, zamiast tego koncentruje swoje plany na rynkach europejskich. Szczególnie na celowniku są rynki niemieckie i francuski, głównie dlatego, że elektryfikacja na tych krajach jest mocno zaawansowana. Inne rynki UE pojawią się później i, w zależności od sukcesu, można sobie wyobrazić ekspansję modeli z kierownicą po prawej stronie do Japonii, RPA i Australii. Aby obniżyć koszty i zwiększyć rentowność, Napolitano opiera się na niewielkiej sieci dealerów w obszarach miejskich - mówimy o 100 punktach sprzedaży w 60 miastach w Europie, z których niektóre oferują również inne marki Stellantis. Ponadto główną rolę powinien odgrywać uproszczony marketing online. - Moim celem jest umożliwienie zakupu samochodu za pomocą zaledwie trzech kliknięć – obiecuje Napolitano.

Nowy logotyp Lancii

Nowy logotyp Lancii

mat. prasowe

Nowa Delta ma pojawić się w 2028 roku, bazować na nowej platformie Stellantisa STLA Medium, która jest wykorzystywana np. przez modele DS4, Opel Astra czy Peugeot 308. Od 2024 roku wszystkie modele Lancii będą zelektryfikowane, a od 2026 roku na rynku pojawią się wyłącznie elektryczne Lancie. W związku z tym nowa Lancia Delta została zaprojektowana jako samochód elektryczny. Jeśli chodzi o jej stylistykę, to szef Lancii ujawnia, że ​​Delta została już naszkicowana przez zespół projektowy i jest „bardzo muskularna i geometryczna”. Jest też opcja przywrócenia do życia modelu HF.

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

mat. prasowe

Na początku 2026 roku Lancia planuje wprowadzić crossovera napędzanego wyłącznie elektrycznie w klasie kompaktowej, który ma nosić nazwę Aurelia. Model ma być produkowany w południowowłoskim zakładzie w Melfi. Najszybciej, bo w 2024 roku Lancia zaprezentuje nowego Ypsilona, który jest jednocześnie ostatnim modelem marki z silnikiem spalinowym i będzie pierwszym z napędem elektrycznym. Stylizacja nowego modelu została już sfinalizowana. Nowy Ypsilon ma około 4 metrów długości i ma być "bardziej męski i europejski" w porównaniu z obecnym modelem. Będzie to crossover w formacie Fiata 500X.

Czytaj więcej

Citroen C4 X: Sedan, który chce być crossoverem