Lancia chce wrócić na salony. Będą trzy nowe modele, wszystkie elektryczne

Trzy nowe samochody, nowy design, nowe logo. Tak chce wrócić do klientów zapomniana marka Lancia, która w grupie Stellantis ma stać się brandem premium i ściśle współpracować z Alfą Romeo i DS. Będzie nowy język stylistyczny i nowe logo, które mają również podkreślać strategię Lancii.

Publikacja: 03.12.2022 16:43

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Foto: mat. prasowe

Luca Napolitano, nowy dyrektor generalny Lancii już kilka miesięcy temu potwierdził , że włoska ​​marka przywróci model Delta. - Wszyscy chcą Delty i nie może jej zabraknąć w naszych planach. To będzie ekscytujący samochód, manifest postępu i technologii. I oczywiście będzie elektryczny – skomentował Napolitano. Odrodzenie Lancii ma zawierać nowy logotyp i jasną wizją stylistyczną. Jednak zamiast nowej wizji Ypsilona pokazano póki co Lancię Pu+Ra Zero, rzeźbę, trójwymiarowy model. „Pu+Ra Design” oznacza „Pure” i „Radical" - czysty i radykalny. Takie hasło ma dotyczyć wszystkich przyszłych modeli Lancii - Ypsilona, Delty i tego, co Lancia póki co nazywa „nowym okrętem flagowym”, która ma nosić nazwę Aurelia i będzie SUV-em.

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Lancia zaprezentowało nowy logotyp, który ma nawiązywać do pierwszego logo z 1911 roku. W przeciwieństwie do Alfy Romeo czy DS, Lancia nie ma zamiaru stać się marką globalną, zamiast tego koncentruje swoje plany na rynkach europejskich. Szczególnie na celowniku są rynki niemieckie i francuski, głównie dlatego, że elektryfikacja na tych krajach jest mocno zaawansowana. Inne rynki UE pojawią się później i, w zależności od sukcesu, można sobie wyobrazić ekspansję modeli z kierownicą po prawej stronie do Japonii, RPA i Australii. Aby obniżyć koszty i zwiększyć rentowność, Napolitano opiera się na niewielkiej sieci dealerów w obszarach miejskich - mówimy o 100 punktach sprzedaży w 60 miastach w Europie, z których niektóre oferują również inne marki Stellantis. Ponadto główną rolę powinien odgrywać uproszczony marketing online. - Moim celem jest umożliwienie zakupu samochodu za pomocą zaledwie trzech kliknięć – obiecuje Napolitano.

Nowy logotyp Lancii

Nowy logotyp Lancii

Foto: mat. prasowe

Nowa Delta ma pojawić się w 2028 roku, bazować na nowej platformie Stellantisa STLA Medium, która jest wykorzystywana np. przez modele DS4, Opel Astra czy Peugeot 308. Od 2024 roku wszystkie modele Lancii będą zelektryfikowane, a od 2026 roku na rynku pojawią się wyłącznie elektryczne Lancie. W związku z tym nowa Lancia Delta została zaprojektowana jako samochód elektryczny. Jeśli chodzi o jej stylistykę, to szef Lancii ujawnia, że ​​Delta została już naszkicowana przez zespół projektowy i jest „bardzo muskularna i geometryczna”. Jest też opcja przywrócenia do życia modelu HF.

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Wizja Lancii Pu+Ra Zero

Foto: mat. prasowe

Na początku 2026 roku Lancia planuje wprowadzić crossovera napędzanego wyłącznie elektrycznie w klasie kompaktowej, który ma nosić nazwę Aurelia. Model ma być produkowany w południowowłoskim zakładzie w Melfi. Najszybciej, bo w 2024 roku Lancia zaprezentuje nowego Ypsilona, który jest jednocześnie ostatnim modelem marki z silnikiem spalinowym i będzie pierwszym z napędem elektrycznym. Stylizacja nowego modelu została już sfinalizowana. Nowy Ypsilon ma około 4 metrów długości i ma być "bardziej męski i europejski" w porównaniu z obecnym modelem. Będzie to crossover w formacie Fiata 500X.

Czytaj więcej

Citroen C4 X: Sedan, który chce być crossoverem

Luca Napolitano, nowy dyrektor generalny Lancii już kilka miesięcy temu potwierdził , że włoska ​​marka przywróci model Delta. - Wszyscy chcą Delty i nie może jej zabraknąć w naszych planach. To będzie ekscytujący samochód, manifest postępu i technologii. I oczywiście będzie elektryczny – skomentował Napolitano. Odrodzenie Lancii ma zawierać nowy logotyp i jasną wizją stylistyczną. Jednak zamiast nowej wizji Ypsilona pokazano póki co Lancię Pu+Ra Zero, rzeźbę, trójwymiarowy model. „Pu+Ra Design” oznacza „Pure” i „Radical" - czysty i radykalny. Takie hasło ma dotyczyć wszystkich przyszłych modeli Lancii - Ypsilona, Delty i tego, co Lancia póki co nazywa „nowym okrętem flagowym”, która ma nosić nazwę Aurelia i będzie SUV-em.

Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem