To model, który wpasowuje się pomiędzy modele Citroena C4 i C 5X. Nowy C4 X jest dłuższy o 24 cm (4,60 m), ale do słupka B, łącznie z tylnymi drzwiami, jest identyczny z C4. Dopiero tył schodzi mocno w dół i tworzy coś w rodzaju limuzyny coupe, albo bardziej sedana z doklejonym bagażnikiem, którego klapa jest otwierana bez tylnej szyby. Zwiększony prześwit ma skusić fanów modeli SUV, lub też ma być alternatywną propozycją dla klasycznych sedanów oraz kompaktowych hatchbacków. Przynajmniej na to liczy Citroen. Strategia przewiduje, że na wybrane rynki europejskie (Austria, Belgia, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Portugalia, rynki skandynawskie i Wielka Brytania) do sprzedaży trafi wyłącznie wersja elektryczna. Jednak Francuzi dużo bardziej liczą na Afrykę, Bliski Wschód i wschodnią Europę (w tym w Polskę) czy Turcję. Wszędzie tam C4 X będzie dostępny również z silnikami benzynowymi i diesela.

Citroen C4 X

Citroen C4 X

mat. prasowe

Stratedzy rynkowi Citroena widzą potencjał dla C4 X również wśród klientów komercyjnych np. taksówkarzy. Powody są dwa. Pierwszy to duży bagażnik, który pomieści 510 litrów (Citroen C4 - 380 l), a drugi to dostęp do wersji elektrycznej, bo właśnie ten napęd pozwala na eksploatację auta w miastach takich jak Londyn czy Paryż, które mają ograniczenia wjazdu i wyznaczone strefy dla bezemisyjnych pojazdów.

Czytaj więcej

Ten Citroen został wyprzedany w niewiele ponad kwadrans
Citroen C4 X

Citroen C4 X

mat. prasowe

Citroen C4 X nie ma żadnych nowinek technicznych. W wersji elektrycznej osiąga moc 136 KM, przyspieszenie od zera do 100 km/h w 9,7 sekundy i prędkość maksymalną 150 km/h. Zabudowana w podłodze bateria ma pojemność 50 kWh, co ma pozwolić na przejechanie na jednym ładowaniu 360 km. Przez złącze CCS można przyłączyć prąd stały o mocy ładowania do 100 kW, bateria powinna ładować się do 80 procent w około pół godziny. Prąd zmienny może płynąć z maksymalną mocą 11 kW, jeśli zamówiona zostanie opcjonalna ładowarka trójfazowa. Wtedy ładowanie potrwa około pięciu godzin. Poza elektrykiem C4 X oferowany będzie z silnikami spalinowymi o mocy 100 i 136 KM, a na niektórych rynkach również z dieslem o mocy 130 KM.

Citroen C4 X

Citroen C4 X

mat. prasowe

Wnętrze C4 X pochodzi z modelu C4. Jedynie nowy, 10-calowy monitor zaczerpnięty został z C5 X. Zawieszenie ma być komfortowe. Ma rozwiązanie, które Citroen nazywa progresywnym ogranicznikiem hydraulicznym. Jest to unikatowy układ zawieszenia, który składa się z dwóch hydraulicznych ograniczników, współpracujących z amortyzatorem i sprężyną, zastosowanych w miejsce ograniczników mechanicznych.

Citroen C4 X

Citroen C4 X

mat. prasowe

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Nowy Citroen C4 X pojawi się prawdopodobnie pod koniec tego roku. Ceny nie są jeszcze znane. Trochę dziwny to samochód, który raczej nie stanie się numerem jeden na listach sprzedaży Citroena. Jeśli już to w gamie francuskiej marki bardziej przydałby się drugi prawdziwy SUV, a nie sedan w postaci crossovera. To auto, które jak na razie najlepiej wygląda w opisie pochodzącym z komunikatu prasowego: "łączy elegancję fastbacka, wyrafinowanie przestronnego sedana z atrakcyjnym wyglądem SUV-a".

Citroen C4 X

Citroen C4 X

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda CX-60: Droga w kierunku premium