Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Jakie samochody są szczególnie popularne na półwyspie Apenińskim? Oto bestsellery na włoskim rynku samochodowym w 2021 roku, który wzrósł o 5,5 proc. do 1 457 952 nowych rejestracji.

Publikacja: 06.03.2022 07:03

Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Foto: mat. prasowe

Grupa Stellantis z dziewięcioma markami (Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot) miała trudności w 2021 roku pewne kłopoty we Włoszech. Ogólnie grupie udało się zwiększyć sprzedaż o 2,67 proc. (551.421 egz. aut), ale np. Alfa Romeo musiała zaakceptować spadek aż o 34,36 procent. Najlepiej pod względem wzrostów spisało się Maserati ze wzrostem o 21,12 procent, chociaż na niewiele się to zdaje, bi to pod względem liczby egzemplarzy zaledwie 1646 samochodów. Grupa Volkswagen (Audi, Cupra, Lamborghini, Seat, Skoda i VW) poradziła sobie lepiej i wygenerowała wzrost o 4,16 proc. Marki Volkswagen i Seat były na włoskim rybnku na minusie (-1,62 proc. i - 2,96 proc.), za to Audi miało wzrost o 11,8 proc (55 719 pojazdów). Do wygranych zaliczyć można należącą do Mercedesa markę Smart, która wypracowała plus w wysokości ponad 50 proc. Dobrze poradziło sobie BMW - Bawarczycy zdołali zwiększyć rejestracje o 11,15 procent. Do największych zwycięzców zaliczają się Hyundai (+34,78 proc.), Kia (+23,78 proc.), Mazda (+22,7 proc.) oraz Toyota (+19,05 proc.) i Suzuki (+17,51 proc.). Tesla z plusem 58,87 proc. i Great Wall (102,98 proc.) mają duże wzrosty, ale stosunkowo niewielkie ilości rejestracji.

Czytaj więcej

Najchętniej kupowane samochody w Rosji w 2021 roku

Jak na prawie wszystkich rynkach samochodowych, również włoscy nabywcy tracą zainteresowanie modelami z dieslem. Liczba nowych rejestracji aut z silnikami wysokoprężnymi w 2021 r. spadła aż o 27,7 proc. Za to liczba rejestracji modeli hybrydowych typu plug-in z silnikami wysokoprężnymi wzrosła o 225,1 procent, a hybryd typu plug-in z silnikami benzynowymi o 148,8 procent. Mimo to udziały w rynku wynoszące raptem 0,3 i 4,4 procent są marginalne. Włosi kochają limuzyny. Mają one udział w rynku na poziomie 44,6 procent, za nimi plasują się modele crossover z 38,8 procentami i SUV-y z 9,4 procentami.

Zaskoczenia na włoskim rynku są trzy. Pierwsze to znakomita pozycja Jeepa. Az dwa modele (Compass i Renegade) są w top 10. Drugą ciekawostką jest niezłomna popularność Lancii Ypsilon (trzecie miejsce), która oferowana jest tylko i wyłącznie na włoskim rynku. Punkt trzeci to Fiat Panda, model który po prostu dystansuje konkurencję o lata świetlne - pierwsze miejsce dzieli od drugiego (Fiat 500) ponad 67 tys. zarejestrowanych egzemplarzy.

Najchętniej kupowane samochody we Włoszech w 2021 roku:

20. Volkswagen Polo - 20 748 egz.

19. Peugeot 3008 - 20 878 egz.

18. Peugeot 208 - 23 581 egz.

17. Volkswagen T-Cross - 24 009 egz.

16. Opel Corsa - 25 024 egz.

15. Peugeot 2008 - 25 505 egz.

14. Renault Clio - 25 737 egz.

13. Dacia Duster - 27 077 egz.

12. Renault Captur - 28 225 egz.

11. Volkswagen T-Roc - 28 341 egz.

10. Ford Puma - 28 556 egz.

mat. prasowe

9. Jeep Compass - 28 570 egz.

mat. prasowe

8. Dacia Sandero - 29 094 egz.

mat. prasowe

7. Citroen C3 - 31 003 egz.

mat. prasowe

6. Fiat 500X - 31 982 egz.

mat. prasowe

5. Toyota Yaris - 32 634 egz.

mat. prasowe

4. Jeep Renegade - 35 334 egz.

mat. prasowe

3. Lancia-Ypsilon - 43 735 egz.

mat. prasowe

2. Fiat 500 - 44 819 egz.

Grupa Stellantis z dziewięcioma markami (Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot) miała trudności w 2021 roku pewne kłopoty we Włoszech. Ogólnie grupie udało się zwiększyć sprzedaż o 2,67 proc. (551.421 egz. aut), ale np. Alfa Romeo musiała zaakceptować spadek aż o 34,36 procent. Najlepiej pod względem wzrostów spisało się Maserati ze wzrostem o 21,12 procent, chociaż na niewiele się to zdaje, bi to pod względem liczby egzemplarzy zaledwie 1646 samochodów. Grupa Volkswagen (Audi, Cupra, Lamborghini, Seat, Skoda i VW) poradziła sobie lepiej i wygenerowała wzrost o 4,16 proc. Marki Volkswagen i Seat były na włoskim rybnku na minusie (-1,62 proc. i - 2,96 proc.), za to Audi miało wzrost o 11,8 proc (55 719 pojazdów). Do wygranych zaliczyć można należącą do Mercedesa markę Smart, która wypracowała plus w wysokości ponad 50 proc. Dobrze poradziło sobie BMW - Bawarczycy zdołali zwiększyć rejestracje o 11,15 procent. Do największych zwycięzców zaliczają się Hyundai (+34,78 proc.), Kia (+23,78 proc.), Mazda (+22,7 proc.) oraz Toyota (+19,05 proc.) i Suzuki (+17,51 proc.). Tesla z plusem 58,87 proc. i Great Wall (102,98 proc.) mają duże wzrosty, ale stosunkowo niewielkie ilości rejestracji.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024