Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Jakie samochody są szczególnie popularne na półwyspie Apenińskim? Oto bestsellery na włoskim rynku samochodowym w 2021 roku, który wzrósł o 5,5 proc. do 1 457 952 nowych rejestracji.

Publikacja: 06.03.2022 07:03

Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Foto: mat. prasowe

Grupa Stellantis z dziewięcioma markami (Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot) miała trudności w 2021 roku pewne kłopoty we Włoszech. Ogólnie grupie udało się zwiększyć sprzedaż o 2,67 proc. (551.421 egz. aut), ale np. Alfa Romeo musiała zaakceptować spadek aż o 34,36 procent. Najlepiej pod względem wzrostów spisało się Maserati ze wzrostem o 21,12 procent, chociaż na niewiele się to zdaje, bi to pod względem liczby egzemplarzy zaledwie 1646 samochodów. Grupa Volkswagen (Audi, Cupra, Lamborghini, Seat, Skoda i VW) poradziła sobie lepiej i wygenerowała wzrost o 4,16 proc. Marki Volkswagen i Seat były na włoskim rybnku na minusie (-1,62 proc. i - 2,96 proc.), za to Audi miało wzrost o 11,8 proc (55 719 pojazdów). Do wygranych zaliczyć można należącą do Mercedesa markę Smart, która wypracowała plus w wysokości ponad 50 proc. Dobrze poradziło sobie BMW - Bawarczycy zdołali zwiększyć rejestracje o 11,15 procent. Do największych zwycięzców zaliczają się Hyundai (+34,78 proc.), Kia (+23,78 proc.), Mazda (+22,7 proc.) oraz Toyota (+19,05 proc.) i Suzuki (+17,51 proc.). Tesla z plusem 58,87 proc. i Great Wall (102,98 proc.) mają duże wzrosty, ale stosunkowo niewielkie ilości rejestracji.

Czytaj więcej

Najchętniej kupowane samochody w Rosji w 2021 roku

Jak na prawie wszystkich rynkach samochodowych, również włoscy nabywcy tracą zainteresowanie modelami z dieslem. Liczba nowych rejestracji aut z silnikami wysokoprężnymi w 2021 r. spadła aż o 27,7 proc. Za to liczba rejestracji modeli hybrydowych typu plug-in z silnikami wysokoprężnymi wzrosła o 225,1 procent, a hybryd typu plug-in z silnikami benzynowymi o 148,8 procent. Mimo to udziały w rynku wynoszące raptem 0,3 i 4,4 procent są marginalne. Włosi kochają limuzyny. Mają one udział w rynku na poziomie 44,6 procent, za nimi plasują się modele crossover z 38,8 procentami i SUV-y z 9,4 procentami.

Zaskoczenia na włoskim rynku są trzy. Pierwsze to znakomita pozycja Jeepa. Az dwa modele (Compass i Renegade) są w top 10. Drugą ciekawostką jest niezłomna popularność Lancii Ypsilon (trzecie miejsce), która oferowana jest tylko i wyłącznie na włoskim rynku. Punkt trzeci to Fiat Panda, model który po prostu dystansuje konkurencję o lata świetlne - pierwsze miejsce dzieli od drugiego (Fiat 500) ponad 67 tys. zarejestrowanych egzemplarzy.

Najchętniej kupowane samochody we Włoszech w 2021 roku:

20. Volkswagen Polo - 20 748 egz.

19. Peugeot 3008 - 20 878 egz.

18. Peugeot 208 - 23 581 egz.

17. Volkswagen T-Cross - 24 009 egz.

16. Opel Corsa - 25 024 egz.

15. Peugeot 2008 - 25 505 egz.

14. Renault Clio - 25 737 egz.

13. Dacia Duster - 27 077 egz.

12. Renault Captur - 28 225 egz.

11. Volkswagen T-Roc - 28 341 egz.

10. Ford Puma - 28 556 egz.

mat. prasowe

9. Jeep Compass - 28 570 egz.

mat. prasowe

8. Dacia Sandero - 29 094 egz.

mat. prasowe

7. Citroen C3 - 31 003 egz.

mat. prasowe

6. Fiat 500X - 31 982 egz.

mat. prasowe

5. Toyota Yaris - 32 634 egz.

mat. prasowe

4. Jeep Renegade - 35 334 egz.

mat. prasowe

3. Lancia-Ypsilon - 43 735 egz.

mat. prasowe

2. Fiat 500 - 44 819 egz.

Grupa Stellantis z dziewięcioma markami (Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot) miała trudności w 2021 roku pewne kłopoty we Włoszech. Ogólnie grupie udało się zwiększyć sprzedaż o 2,67 proc. (551.421 egz. aut), ale np. Alfa Romeo musiała zaakceptować spadek aż o 34,36 procent. Najlepiej pod względem wzrostów spisało się Maserati ze wzrostem o 21,12 procent, chociaż na niewiele się to zdaje, bi to pod względem liczby egzemplarzy zaledwie 1646 samochodów. Grupa Volkswagen (Audi, Cupra, Lamborghini, Seat, Skoda i VW) poradziła sobie lepiej i wygenerowała wzrost o 4,16 proc. Marki Volkswagen i Seat były na włoskim rybnku na minusie (-1,62 proc. i - 2,96 proc.), za to Audi miało wzrost o 11,8 proc (55 719 pojazdów). Do wygranych zaliczyć można należącą do Mercedesa markę Smart, która wypracowała plus w wysokości ponad 50 proc. Dobrze poradziło sobie BMW - Bawarczycy zdołali zwiększyć rejestracje o 11,15 procent. Do największych zwycięzców zaliczają się Hyundai (+34,78 proc.), Kia (+23,78 proc.), Mazda (+22,7 proc.) oraz Toyota (+19,05 proc.) i Suzuki (+17,51 proc.). Tesla z plusem 58,87 proc. i Great Wall (102,98 proc.) mają duże wzrosty, ale stosunkowo niewielkie ilości rejestracji.

Po Drodze
Miał zostać wycofany z oferty, a zostaje na kolejne lata. SUV Volvo po modernizacji
Po Drodze
Mercedes pokazał w Warszawie swoją wizję przyszłości
Po Drodze
Garaż Taylor Swift robi wrażenie. Sprawdzamy, jakimi samochodami jeździ supergwiazda
Po Drodze
Popularny model BMW odchodzi do lamusa. Ale jeszcze zdążycie go kupić
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Po Drodze
Luftgekühlt: Kultowa impreza Porsche po raz pierwszy w Polsce
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki