Reklama

Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Jakie samochody są szczególnie popularne na półwyspie Apenińskim? Oto bestsellery na włoskim rynku samochodowym w 2021 roku, który wzrósł o 5,5 proc. do 1 457 952 nowych rejestracji.

Publikacja: 06.03.2022 07:03

Król jest jeden. Jakie samochody kupują Włosi

Foto: mat. prasowe

Grupa Stellantis z dziewięcioma markami (Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot) miała trudności w 2021 roku pewne kłopoty we Włoszech. Ogólnie grupie udało się zwiększyć sprzedaż o 2,67 proc. (551.421 egz. aut), ale np. Alfa Romeo musiała zaakceptować spadek aż o 34,36 procent. Najlepiej pod względem wzrostów spisało się Maserati ze wzrostem o 21,12 procent, chociaż na niewiele się to zdaje, bi to pod względem liczby egzemplarzy zaledwie 1646 samochodów. Grupa Volkswagen (Audi, Cupra, Lamborghini, Seat, Skoda i VW) poradziła sobie lepiej i wygenerowała wzrost o 4,16 proc. Marki Volkswagen i Seat były na włoskim rybnku na minusie (-1,62 proc. i - 2,96 proc.), za to Audi miało wzrost o 11,8 proc (55 719 pojazdów). Do wygranych zaliczyć można należącą do Mercedesa markę Smart, która wypracowała plus w wysokości ponad 50 proc. Dobrze poradziło sobie BMW - Bawarczycy zdołali zwiększyć rejestracje o 11,15 procent. Do największych zwycięzców zaliczają się Hyundai (+34,78 proc.), Kia (+23,78 proc.), Mazda (+22,7 proc.) oraz Toyota (+19,05 proc.) i Suzuki (+17,51 proc.). Tesla z plusem 58,87 proc. i Great Wall (102,98 proc.) mają duże wzrosty, ale stosunkowo niewielkie ilości rejestracji.

Czytaj więcej

Najchętniej kupowane samochody w Rosji w 2021 roku

Jak na prawie wszystkich rynkach samochodowych, również włoscy nabywcy tracą zainteresowanie modelami z dieslem. Liczba nowych rejestracji aut z silnikami wysokoprężnymi w 2021 r. spadła aż o 27,7 proc. Za to liczba rejestracji modeli hybrydowych typu plug-in z silnikami wysokoprężnymi wzrosła o 225,1 procent, a hybryd typu plug-in z silnikami benzynowymi o 148,8 procent. Mimo to udziały w rynku wynoszące raptem 0,3 i 4,4 procent są marginalne. Włosi kochają limuzyny. Mają one udział w rynku na poziomie 44,6 procent, za nimi plasują się modele crossover z 38,8 procentami i SUV-y z 9,4 procentami.

Zaskoczenia na włoskim rynku są trzy. Pierwsze to znakomita pozycja Jeepa. Az dwa modele (Compass i Renegade) są w top 10. Drugą ciekawostką jest niezłomna popularność Lancii Ypsilon (trzecie miejsce), która oferowana jest tylko i wyłącznie na włoskim rynku. Punkt trzeci to Fiat Panda, model który po prostu dystansuje konkurencję o lata świetlne - pierwsze miejsce dzieli od drugiego (Fiat 500) ponad 67 tys. zarejestrowanych egzemplarzy.

Najchętniej kupowane samochody we Włoszech w 2021 roku:

Reklama
Reklama

20. Volkswagen Polo - 20 748 egz.

19. Peugeot 3008 - 20 878 egz.

18. Peugeot 208 - 23 581 egz.

17. Volkswagen T-Cross - 24 009 egz.

16. Opel Corsa - 25 024 egz.

15. Peugeot 2008 - 25 505 egz.

Reklama
Reklama

14. Renault Clio - 25 737 egz.

13. Dacia Duster - 27 077 egz.

12. Renault Captur - 28 225 egz.

11. Volkswagen T-Roc - 28 341 egz.

10. Ford Puma - 28 556 egz.

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

9. Jeep Compass - 28 570 egz.

Foto: mat. prasowe

8. Dacia Sandero - 29 094 egz.

Foto: mat. prasowe

7. Citroen C3 - 31 003 egz.

Reklama
Reklama

Foto: mat. prasowe

6. Fiat 500X - 31 982 egz.

Foto: mat. prasowe

5. Toyota Yaris - 32 634 egz.

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

4. Jeep Renegade - 35 334 egz.

Foto: mat. prasowe

3. Lancia-Ypsilon - 43 735 egz.

Foto: mat. prasowe

2. Fiat 500 - 44 819 egz.

Reklama
Reklama

Foto: mat. prasowe

1. Fiat Panda - 112 298 egz.

Foto: mat. prasowe

Grupa Stellantis z dziewięcioma markami (Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot) miała trudności w 2021 roku pewne kłopoty we Włoszech. Ogólnie grupie udało się zwiększyć sprzedaż o 2,67 proc. (551.421 egz. aut), ale np. Alfa Romeo musiała zaakceptować spadek aż o 34,36 procent. Najlepiej pod względem wzrostów spisało się Maserati ze wzrostem o 21,12 procent, chociaż na niewiele się to zdaje, bi to pod względem liczby egzemplarzy zaledwie 1646 samochodów. Grupa Volkswagen (Audi, Cupra, Lamborghini, Seat, Skoda i VW) poradziła sobie lepiej i wygenerowała wzrost o 4,16 proc. Marki Volkswagen i Seat były na włoskim rybnku na minusie (-1,62 proc. i - 2,96 proc.), za to Audi miało wzrost o 11,8 proc (55 719 pojazdów). Do wygranych zaliczyć można należącą do Mercedesa markę Smart, która wypracowała plus w wysokości ponad 50 proc. Dobrze poradziło sobie BMW - Bawarczycy zdołali zwiększyć rejestracje o 11,15 procent. Do największych zwycięzców zaliczają się Hyundai (+34,78 proc.), Kia (+23,78 proc.), Mazda (+22,7 proc.) oraz Toyota (+19,05 proc.) i Suzuki (+17,51 proc.). Tesla z plusem 58,87 proc. i Great Wall (102,98 proc.) mają duże wzrosty, ale stosunkowo niewielkie ilości rejestracji.

Reklama
Po Drodze
Te samochody i rozwiązania wyprzedziły przyszłość. 10 innowacji, które zmieniły motoryzację
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Po Drodze
Wynalazek, który ocalił silnik spalinowy. Turbodoładowanie ma już ponad 50 lat
Po Drodze
Kończy się era kolejnych fajnych modeli aut. Ostatni Ford opuścił fabrykę
Po Drodze
Koniec ery Godzilli. Nissan GT-R R35 odchodzi po 18 latach chwały
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Po Drodze
Szept luksusu unoszący się nad asfaltem. Rolls-Royce Phantom ma 100 lat
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama