Jest to pierwsze w historii Lancii auto elektryczne. Już na wstępie uspokajamy. Dziś Lancia Ypsilon debiutuje w wersji na prąd, ale w przyszłości pojawią się odmiany z łagodną hybrydą i silnikami benzynowymi. Crossover klasy B jakim jest nowy Ypsilon wykorzystuje niezwykle udaną platformę, z której skorzystały już Opel Mokka, Peugeot 2008, Fiat 600, Jeep Avenger oraz debiutująca za kilka tygodni Alfa Romeo Milano. Na szczęście spokrewnione modele mimo wspólnej mechaniki zachowują oryginalny, odważny styl i różnią się nieznacznie w prowadzeniu. Lancia podkreśla, że stylizacja nowego Ypsilona nawiązuje kształtem świateł do kultowego Stratosa. Mamy jednak wrażenie, ze obydwa modele zbyt wiele dzieli i lepiej zostawić Stratosa jako inspirację dla bardziej rasowych Lancii. Ypsilon reprezentuje obecnie niezwykle popularną klasę miejskich crossoverów klasy B, które ze względu na ogólnie wysokie ceny samochodów mają szansę zyskiwać coraz większe rzeszę klientów. Dla wyjaśnienia w Tychach wciąż produkowana jest Lancia Ypsilon, ale ten relikt czasu oferowany był już wyłącznie na na rynku włoskim.
Czytaj więcej
Odwiedziliśmy fabrykę w Tychach, skąd wyjeżdżają najważniejsze modele koncernu Stellantis i wskoczyliśmy za kierownicę najnowszego Fiata 600.
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon to miejski crossover klasy B
Debiutująca Lancia Ypsilon pokazana została w limitowanej edycji opracowanej wspólnie z Cassiną, włoskim producentem wysokiej klasy mebli, więc można się spodziewać, że reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia. Wnętrze jest oryginalnie stylizowane i sądząc po spokrewnionych modelach będzie ergonomiczne. Na szczęście Lancia połączyła zalety dotykowych ekranów z fizycznymi przyciskami. Podwójne wyświetlacze mają przekątną 10,25 cala, na środku pojawił się port ładowania bezprzewodowego, a telefon można integrować z pomocą Android Auto i Apple CarPlay.