Reklama

Lancia wraca do gry. Po 13 latach przerwy tak wygląda nowy model włoskiej marki

Stellantis po fuzji FCA-PSA zobowiązał się do utrzymania wszystkich 14. marek w portfolio. W tej grupie była też Lancia. Dlatego dziś jesteśmy świadkami odrodzenia włoskiej marki z tradycjami, którego pierwszym elementem jest nowy Ypsilon.

Publikacja: 23.02.2024 05:38

Lancia wraca na rynek europejski. Pierwszy model to Ypsilon

Lancia wraca na rynek europejski. Pierwszy model to Ypsilon

Foto: mat. prasowe

Jest to pierwsze w historii Lancii auto elektryczne. Już na wstępie uspokajamy. Dziś Lancia Ypsilon debiutuje w wersji na prąd, ale w przyszłości pojawią się odmiany z łagodną hybrydą i silnikami benzynowymi. Crossover klasy B jakim jest nowy Ypsilon wykorzystuje niezwykle udaną platformę, z której skorzystały już Opel Mokka, Peugeot 2008, Fiat 600, Jeep Avenger oraz debiutująca za kilka tygodni Alfa Romeo Milano. Na szczęście spokrewnione modele mimo wspólnej mechaniki zachowują oryginalny, odważny styl i różnią się nieznacznie w prowadzeniu. Lancia podkreśla, że stylizacja nowego Ypsilona nawiązuje kształtem świateł do kultowego Stratosa. Mamy jednak wrażenie, ze obydwa modele zbyt wiele dzieli i lepiej zostawić Stratosa jako inspirację dla bardziej rasowych Lancii. Ypsilon reprezentuje obecnie niezwykle popularną klasę miejskich crossoverów klasy B, które ze względu na ogólnie wysokie ceny samochodów mają szansę zyskiwać coraz większe rzeszę klientów. Dla wyjaśnienia w Tychach wciąż produkowana jest Lancia Ypsilon, ale ten relikt czasu oferowany był już wyłącznie na na rynku włoskim.

Czytaj więcej

Jeździliśmy nowym Fiatem Seicento. Teraz to crossover i następca modelu Punto
Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Foto: mat. prasowe

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Foto: mat. prasowe

Nowa Lancia Ypsilon to miejski crossover klasy B

Debiutująca Lancia Ypsilon pokazana została w limitowanej edycji opracowanej wspólnie z Cassiną, włoskim producentem wysokiej klasy mebli, więc można się spodziewać, że reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia. Wnętrze jest oryginalnie stylizowane i sądząc po spokrewnionych modelach będzie ergonomiczne. Na szczęście Lancia połączyła zalety dotykowych ekranów z fizycznymi przyciskami. Podwójne wyświetlacze mają przekątną 10,25 cala, na środku pojawił się port ładowania bezprzewodowego, a telefon można integrować z pomocą Android Auto i Apple CarPlay.

Reklama
Reklama
Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Foto: mat. prasowe

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Foto: mat. prasowe

Sercem Lancii Ypsilon 2024 w wersji elektrycznej jest montowany z przodu silnik o mocy 154 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Taki sam jak choćby w produkowanych w Polsce Fiacie 600, czy Jeepie Avengerze. Wykorzystuje akumulator o pojemności 51 kWh, który wystarcza na pokonanie ok. 400 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. Kolejnymi elementami odrodzenia Lancii mają być modele Gamma oraz Delta. Gamma ma się pojawić z 2026 roku i będzie flagowym fastbackiem o długości 4,7 m, a Delta przewidziana na rok 2028 ma pozostać kompaktowym hatchbackiem.

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Foto: mat. prasowe

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Na tych autostradach zamontowane są odcinkowe pomiary prędkości
Premiery
Nowa fala pickupów. Toyota będzie elektryczna, a Nissan technicznym bratem Mitsubishi
Premiery
To koniec pewnej epoki. BMW żegna swojego ostatniego roadstera
Premiery
Koreańczycy w natarciu. Takich modeli nikt się nie spodziewał
Premiery
Strategiczny zwrot Porsche. Cayenne Electric staje się punktem odniesienia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Premiery
Amerykański styl, brazylijska dusza i europejski debiut. Nowy pick-up Stellantisa
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama