Mazda CX-60: Japończyk, który mógłby być Włochem

Jeszcze w tym roku Mazda wprowadzi nowy model SUV o nazwie CX-60. To pierwsza hybryda typu plug-in oferowana przez Japończyków.

Publikacja: 14.03.2022 07:57

Mazda CX-60

Mazda CX-60

Foto: mat. prasowe

Wygląda znakomicie. Mocno ścięty przód, dynamiczny tył. To Mazda, która mogłaby być Alfą Romeo czy Maserati. To duży samochód (długość 4745 mm, szerokość 1890 mm, wysokość 1680 mm), o prawie 20 cm dłuższy od Mazdy CX-5, większy od Alfy Romeo Stelvio, a podobny wymiarami do np. Jaguar F-Pace czy Hyundaia Santa Fe. Wnętrze można zamówić w jasnym kolorze tapicerki i z jasną deską rozdzielczą, a to w japońskich samochodach duża rzadkość. CX-60 to pierwsza Mazda z napędem typu plug-in. Nowości możemy spodziewać się w najbliższych latach więcej. Pod koniec 2019 roku w Europejskim Urzędzie Patentowym Mazda zarejestrowała nazwy od CX-10 do CX-90 . W 2021 roku Japończycy ogłosili, że na rynku europejskim poza CX-60 pojawi się model CX-80. Obydwa modele są oparte na dużej płycie podłogowej przeznaczonej do modeli z napędem na tylne i wszystkie koła. Mazda CX-60 ma dwa rzędy siedzeń i pięć miejsc i jest nieco węższa od CX-50, która będzie oferowany wyłącznie w USA.

Mazda CX-60

Mazda CX-60

mat. prasowe

Flagowy SUV Mazdy napędzany jest 4-cyl. silnikiem o pojemności 2,5 litra i łącznej mocy 327 KM (maksymalny moment obrotowy na 500 Nm). Silnik spalinowy ma 191 KM , a jednostka elektryczna 136 KM. To obecnie najmocniejszy model Mazdy. W podłodze pomiędzy osiami zabudowano akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,8 kWh (netto 14,5 kWh). Ładowarka pokładowa w Mazdzie CX-60 umożliwia dwufazowe ładowanie prądem przemiennym o maksymalnej mocy 7,2 kW. Czas ładowania z wallboxa Mazda określa na około dwie godziny. Według wstępnych danych zasięg w trybie elektrycznym wynosi około 63 km, w którym można maksymalnie rozpędzić się do 140 km/h. V-max CX-60 wynosi 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,8 s. Napęd na cztery koła jest oferowany seryjnie.

Czytaj więcej

Mazda MX-50: Nowy model, ale nie dla Europy
Mazda CX-60

Mazda CX-60

mat. prasowe

We wnętrzu dużo fajnych detali. Można zamówić siedzenia pokryte białą skórą nappa. Na panelach drzwi, konsoli środkowej i na desce rozdzielczej rozciąga się tkanina, której misterny wzór ma być inspirowany kimonem. Jest też jasna drewniana okleina, która bardziej przywodzi na myśl Volvo niż Mazdę. Materiały użyte w CX-60 nie tylko wyglądają elegancko, ale też są miłe w dotyku. Jeśli chodzi o aranżację deski rozdzielczej Mazda pozostaje wierna swoim zasadom - są przyciski i pokrętła, a ekran (12,3 cala) nie jest dominującym elementem deski rozdzielczej, a tylko dodatkiem. Bagażnik ma 570 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy zapakujemy do 1726 litrów.

Cennik Mazdy CX-60 rozpoczyna się od 229 900 zł (Prime Line). Najbogatsza wersja wersja wyposażenia Takumi to wydatek 258 900 zł. Pomiędzy nimi jest do wyboru jeszcze Exclusive Line (od 239 900 zł) i Homura (od 250 900 zł). Mazda po raz kolejny zaskakuje. Tym razem znakomitym designem, jakością materiałów i przełamaniem pewnych tabu np. jasna aranżacja wnętrza. CX-60 to plug-in, który konkurować będzie z Volvo, Jaguarem, Alfą, ale kto wie czy również nie z Mercedesem i BMW. 

Mazda CX-60

Mazda CX-60

mat. prasowe

Mazda CX-60

Mazda CX-60

mat. prasowe

Mazda CX-60

Mazda CX-60

mat. prasowe

Mazda CX-60

Mazda CX-60

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda, która jest Toyotą

Wygląda znakomicie. Mocno ścięty przód, dynamiczny tył. To Mazda, która mogłaby być Alfą Romeo czy Maserati. To duży samochód (długość 4745 mm, szerokość 1890 mm, wysokość 1680 mm), o prawie 20 cm dłuższy od Mazdy CX-5, większy od Alfy Romeo Stelvio, a podobny wymiarami do np. Jaguar F-Pace czy Hyundaia Santa Fe. Wnętrze można zamówić w jasnym kolorze tapicerki i z jasną deską rozdzielczą, a to w japońskich samochodach duża rzadkość. CX-60 to pierwsza Mazda z napędem typu plug-in. Nowości możemy spodziewać się w najbliższych latach więcej. Pod koniec 2019 roku w Europejskim Urzędzie Patentowym Mazda zarejestrowała nazwy od CX-10 do CX-90 . W 2021 roku Japończycy ogłosili, że na rynku europejskim poza CX-60 pojawi się model CX-80. Obydwa modele są oparte na dużej płycie podłogowej przeznaczonej do modeli z napędem na tylne i wszystkie koła. Mazda CX-60 ma dwa rzędy siedzeń i pięć miejsc i jest nieco węższa od CX-50, która będzie oferowany wyłącznie w USA.

Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata
Premiery
Nowy Bentley Continental GT Speed: Najpotężniejszy w dziejach
Premiery
SUV z paralizatorem. Amerykańska przeróbka Cadillaca na specjalne okazje
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Premiery
Bugatti Tourbillon nawiązuje do luksusowych zegarków. V16, 1800 KM i 445 km/h
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą