Mazda MX-50: Nowy model, ale nie dla Europy

Mazda wprowadza nowy model o nazwie CX-50 wyłącznie na rynek USA. To pierwszy krok w światowej ekspansji nowych modeli SUV.

Publikacja: 19.11.2021 21:29

Mazda MX-50

Mazda MX-50

Foto: mat. prasowe

Pod koniec 2019 roku Mazda zarejestrowała cały szereg nowych nazw - od CX-10 do CX-90, a dopiero niedawno ogłosiła, że ​​rozszerzy swoją gamę modeli w Europie i na świecie o nowe crossovery i SUV. W USA i niektórych krajach spoza EU zostaną wprowadzone na rynek modele CX-70 i CX-90. Od stycznia 2022 w USA pojawi się model CX-50, który będzie budowany w nowym zakładzie Mazda Toyota Manufacturing (MTM) wybudowanym wspólnie z Toyotą w Huntsville, w stanie Alabama.

Mazda MX-50

Mazda MX-50

Foto: mat. prasowe

MTM to przedsięwzięcie joint-venture Mazdy i Toyoty (50:50), z roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. sztuk samochodów (po 150 tys. sztuk dla każdego producenta). MTM jest częścią szerszej współpracy, która obejmuje wspólne opracowywanie technologii dla pojazdów elektrycznych, systemu usług połączonych i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Czytaj więcej

Mazda wierzy w silniki spalinowe
Mazda MX-50

Mazda MX-50

Foto: mat. prasowe

Nowa Mazda MX-50 jest oparta na małej platformie, na której już zbudowana jest Mazda 3 i CX-30. Z tych modeli SUV CX-50 zapożycza również technologię z tych modeli. Najmocniejsza wersja napędowa to turbodoładowany czterocylindrowy 2,5-litrowy silnik o mocy 253 KM i 433 Nm. Słabsza wersja to wolnossąca jednostka benzynowa, która rozwija 189 KM i 252 Nm. Zelektryfikowane modele pojawią się w późniejszym czasie. W przyszłości Mazda będzie oferować modele CX z napędem na wszystkie koła w standardzie, ale mniejsze serie będą również dostępne z napędem na przednie koła. Mazda CX-50 dołączy do amerykańskiej gamy modeli pozycjonowanych powyżej Mazdy CX-5.

Mazda MX-50

Mazda MX-50

Foto: mat. prasowe

Premiera całkowicie nowego modelu poprzedza prezentację dwóch większych modeli typu SUV, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w ciągu najbliższych dwóch lat. Mazda CX-60 z dwoma rzędami siedzeń oraz oferująca trzy rzędy, przestronna Mazda CX-80, zapowiadają wprowadzenie do Europy benzynowo-elektrycznych, hybrydowych układów napędowych typu plug-in. W ofercie znajdzie się także, łączący wysoką moc i niską emisję spalin, sześciocylindrowy rzędowy silnik o zapłonie samoczynnym nowej generacji – Skyactiv-X oraz silnik Diesla Skyactiv-D z 48-woltowym układem hybrydowym pod postacią miękkiej hybrydy (mild hybrid).

Mazda MX-50

Mazda MX-50

Foto: mat. prasowe

Mazda MX-50

Mazda MX-50

Foto: mat. prasowe

Mazda MX-50

Mazda MX-50

Foto: mat. prasowe

Pod koniec 2019 roku Mazda zarejestrowała cały szereg nowych nazw - od CX-10 do CX-90, a dopiero niedawno ogłosiła, że ​​rozszerzy swoją gamę modeli w Europie i na świecie o nowe crossovery i SUV. W USA i niektórych krajach spoza EU zostaną wprowadzone na rynek modele CX-70 i CX-90. Od stycznia 2022 w USA pojawi się model CX-50, który będzie budowany w nowym zakładzie Mazda Toyota Manufacturing (MTM) wybudowanym wspólnie z Toyotą w Huntsville, w stanie Alabama.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy