Pod koniec 2019 roku Mazda zarejestrowała cały szereg nowych nazw - od CX-10 do CX-90, a dopiero niedawno ogłosiła, że ​​rozszerzy swoją gamę modeli w Europie i na świecie o nowe crossovery i SUV. W USA i niektórych krajach spoza EU zostaną wprowadzone na rynek modele CX-70 i CX-90. Od stycznia 2022 w USA pojawi się model CX-50, który będzie budowany w nowym zakładzie Mazda Toyota Manufacturing (MTM) wybudowanym wspólnie z Toyotą w Huntsville, w stanie Alabama.

Mazda MX-50

Mazda MX-50

mat. prasowe

MTM to przedsięwzięcie joint-venture Mazdy i Toyoty (50:50), z roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. sztuk samochodów (po 150 tys. sztuk dla każdego producenta). MTM jest częścią szerszej współpracy, która obejmuje wspólne opracowywanie technologii dla pojazdów elektrycznych, systemu usług połączonych i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Czytaj więcej

Mazda wierzy w silniki spalinowe
Mazda MX-50

Mazda MX-50

mat. prasowe

Nowa Mazda MX-50 jest oparta na małej platformie, na której już zbudowana jest Mazda 3 i CX-30. Z tych modeli SUV CX-50 zapożycza również technologię z tych modeli. Najmocniejsza wersja napędowa to turbodoładowany czterocylindrowy 2,5-litrowy silnik o mocy 253 KM i 433 Nm. Słabsza wersja to wolnossąca jednostka benzynowa, która rozwija 189 KM i 252 Nm. Zelektryfikowane modele pojawią się w późniejszym czasie. W przyszłości Mazda będzie oferować modele CX z napędem na wszystkie koła w standardzie, ale mniejsze serie będą również dostępne z napędem na przednie koła. Mazda CX-50 dołączy do amerykańskiej gamy modeli pozycjonowanych powyżej Mazdy CX-5.

Mazda MX-50

Mazda MX-50

mat. prasowe

Premiera całkowicie nowego modelu poprzedza prezentację dwóch większych modeli typu SUV, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w ciągu najbliższych dwóch lat. Mazda CX-60 z dwoma rzędami siedzeń oraz oferująca trzy rzędy, przestronna Mazda CX-80, zapowiadają wprowadzenie do Europy benzynowo-elektrycznych, hybrydowych układów napędowych typu plug-in. W ofercie znajdzie się także, łączący wysoką moc i niską emisję spalin, sześciocylindrowy rzędowy silnik o zapłonie samoczynnym nowej generacji – Skyactiv-X oraz silnik Diesla Skyactiv-D z 48-woltowym układem hybrydowym pod postacią miękkiej hybrydy (mild hybrid).

Mazda MX-50

Mazda MX-50

mat. prasowe

Mazda MX-50

Mazda MX-50

mat. prasowe

Mazda MX-50

Mazda MX-50

mat. prasowe