Coraz więcej na rynku Toyot z logotypem innych marek. Najpierw pojawiły się Suzuki Across i Swace, które tak naprawdę są modelami RAV4 i Corollą Kombi, a teraz Toyota Yaris będzie sprzedawana ze znaczkiem Mazdy. Wsparcie Toyoty dla Mazdy nie jest zaskoczeniem. W listopadzie 2011 r. Mazda ogłosiła współpracę nad nowym małym samochodem, który ma pomóc we flotowej poprawie emisji dwutlenku węgla japońskiej marki na terenie Unii. Oddzielna platforma hybrydowa dla Mazdy 2 nie byłaby opłacalna dla tego projektu. Dlatego postanowiono pójść na skróty i nowa Mazda 2 Hybrid to tak naprawdę Toyota Yaris Hybrid. Co ciekawe dobrze znana Mazda 2 z czterocylindrowym silnikiem Skyactiv będzie nadal oferowana.

Mazda 2 Hybrid

Mazda 2 Hybrid

mat. prasowe

Kluczowe dane technicznej Mazdy 2 Hybrid odpowiadają tym z Toyoty Yaris Hybrid. Auto napędzane jest trzycylindrowym silnik benzynowy o mocy 93 KM o pojemności 1,5 litra i silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW. Moc systemowa wynosi 116 KM. Mazda 2 Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Według WLTP średnie spalanie wynosi od 3,8 do 4,0 l na 100/km, co odpowiada emisji CO2 od 87 do 93 g/km (zużycie NEDC: 3,2 l/100 km; emisja CO2 NEDC: 73 g/km). Wizualnie auta różnią się tylko logotypami i napisami na karoserii.

Mazda 2 Hybrid

Mazda 2 Hybrid

mat. prasowe

Nowa Mazda 2 Hybrid trafi do sprzedaży wiosną 2022 roku. Będzie oferowana w trzech wariantach wyposażenia Pure, Agile i Select. Mazda nie ogłosiła jeszcze cen. Toyota Yaris Hybrid jest obecnie dostępna od 82 900 zł.

Mazda 2 Hybrid

Mazda 2 Hybrid

mat. prasowe

Mazda 2 Hybrid

Mazda 2 Hybrid

mat. prasowe

Mazda 2 Hybrid

Mazda 2 Hybrid

mat. prasowe