Wyścigi długodystansowe, rajdy, Formuła 2, Formuła 1, Formuła E. Porsche ścigało się już wszędzie. Tam, gdzie jest motosport, tam też znaleźć można modele z Zuffenhausen. Zimą 1948/49 roku zbudowano 52 egzemplarze Porsche 356/2 z aluminiowym nadwoziem. Powstały 44 egzemplarze modelu 356/2 Gmünd Coupe oraz osiem 356/2 Gmünd Cabriolet. W 1951 roku niektóre z tych aluminiowych coupé stały się podstawą wejścia Porsche do międzynarodowych wyścigów samochodowych. Miały ręcznie kutą aluminiową karoserię i były około 120 kg lżejsze od klasycznego modelu 356, który był produkowany w Stuttgarcie od kwietnia 1950 roku. Z mocą 46 KM, zbiornikami paliwa powiększonymi do 78 litrów, aerodynamicznymi kołpakami i specjalnymi przełożeniami Porsche odważyło się po raz pierwszy wystartować w Le Mans w 1951 roku. Był to pierwszy fabryczny start. Z trzech przywiezionych aut wystartowało tylko jedno i zajęło 20. miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze miejsce w wysoce konkurencyjnej klasie 1100 cm. Dwóch Francuzów, którzy tego dokonali przejechało 2842,65 km przy średniej prędkości 118,4 km/h, osiągają imponującą średnią prędkość okrążenia do 140 km/h.
Porsche 356 SL w wyścigu 24h Le Mans w 1951 roku
Czytaj więcej
Paliwa syntetyczne, mają takie same parametry, jak dzisiaj wlewane do baków. W tej sytuacji zakaz sprzedaży aut z silnikami spalinowymi nie ma sensu - dowodzą jednym głosem Porsche i Ferrari.
Kilka lat później, w 1957 roku Porsche, zadebiutowało w Formule 1. Jednak na pierwsze zwycięstwo marka musiała czekać aż pięć lat, kiedy to w 1962 roku w Porsche 804 podczas GP Francji amerykański kierowca wyścigowy Dan Gurney przejechał linię mety jako pierwszy. Bolid miał 8 cylindrowy silnik boxer o pojemności 1,5 litra, moc 180 KM, masę własną 461 kg i rozpędzał się do 270 km/h. Porsche jednak wycofało się z aktywnego ścigania, zostając w F1 jako dostawca silników dla McLarena. I to był strzał w dziesiątkę. Mimo że Porsche konstruowało i budowało silniki, które nosiły oznaczenie TAG, to ugruntowało to pozycję marki ze Stuttgartu. Najbardziej słynna jednostka napędowa miała 1,5 litra pojemności i 960 KM mocy. Z silnikami Porsche McLaren wygrał 25 wyścigów i zdobył pięć tytułów mistrza świata.
Porsche 356 SL w wyścigu 24h Le Mans w 1951 roku