Insignia została opracowana gdy Opel należał jeszcze do General Motors. Produkcja pierwszej generacji samochodu rozpoczęła się w 2008 r., natomiast druga generacja zjeżdżała z taśmy od 2017 r. W katalogu marki stał się następcą modeli Vectra oraz Signum. Zdolności produkcyjne zakładów w Rüsselsheim – obok Astry przywróconej do fabryki w lutym tego roku – zostaną wykorzystane do produkcji jej siostrzanego modelu DS4. Stellantis do tej pory nie poinformował o ewentualnym następcy średniej klasy Opla, którego raczej nie będzie. Zarówno Ford zrezygnował z produkcji Mondeo jak i Volkswagen z Passata, Niemiecka marka będzie od 2024 r. oferować we wszystkich modelach warianty elektryczne. Wcześniej spekulowano, że właśnie to będzie data zakończenia produkcji Insigni.

Czytaj więcej

Opel idzie w prąd. Od 2028 tylko elektryczne modele

Już w maju tego roku przeznaczona na rynek brytyjski wersja auta - Vauxhall Insignia - przestała być oferowana przez dealerów w Wielkiej Brytanii, a jej produkcja ma być zakończona jesienią, po zrealizowaniu wcześniejszych zamówień. Segment D właściwie przestaje istnieć. Jego miejsce zajęły SUV-y i crossovery.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Skoda Enyaq iV Coupe RS: Mamba Green rządzi