Insignia została opracowana gdy Opel należał jeszcze do General Motors. Produkcja pierwszej generacji samochodu rozpoczęła się w 2008 r., natomiast druga generacja zjeżdżała z taśmy od 2017 r. W katalogu marki stał się następcą modeli Vectra oraz Signum. Zdolności produkcyjne zakładów w Rüsselsheim – obok Astry przywróconej do fabryki w lutym tego roku – zostaną wykorzystane do produkcji jej siostrzanego modelu DS4. Stellantis do tej pory nie poinformował o ewentualnym następcy średniej klasy Opla, którego raczej nie będzie. Zarówno Ford zrezygnował z produkcji Mondeo jak i Volkswagen z Passata, Niemiecka marka będzie od 2024 r. oferować we wszystkich modelach warianty elektryczne. Wcześniej spekulowano, że właśnie to będzie data zakończenia produkcji Insigni.
Czytaj więcej
Opel staje się elektryczną marką. Od 2028 roku modele z Russelsheim mają posiadać wyłącznie napęd elektryczny.
Już w maju tego roku przeznaczona na rynek brytyjski wersja auta - Vauxhall Insignia - przestała być oferowana przez dealerów w Wielkiej Brytanii, a jej produkcja ma być zakończona jesienią, po zrealizowaniu wcześniejszych zamówień. Segment D właściwie przestaje istnieć. Jego miejsce zajęły SUV-y i crossovery.
Czytaj więcej
To wersja bazująca na klasycznym Enyaqu. Coupe ma mieć większe zacięcie, być bardziej odważne i przyciągnąć nowych klientów. Stąd nowe, wyróżniające się kolory i elektryczna wersja RS.