Nie dziwi więc fakt, że Toyota i firma DRIVR wprowadziły na ulice Kopenhagi 100 wodorowych taksówek. Oparty na aplikacji serwis taksówkowy DRIVR jest jednym z liderów zielonej transformacji w branży. Klienci już od dawna mają możliwość wyboru między hybrydami oraz autami elektrycznymi na baterie i na wodór. Teraz firma znacząco zwiększa liczbę wodorowych taksówek w swojej flocie. Wszystkie 100 nowych samochodów to Toyoty Mirai z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe (FCEV), które podczas jazdy emitują jedynie czystą wodę.
Czytaj więcej
Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) uruchomiła w fabryce w Kolinie produkcję Yarisa – zwycięzcy konkursu Car of the Year 2021.
- Branża taksówkowa jest kluczowa dla zielonej transformacji. Taksówki są w ciągłym ruchu i pokonują codziennie ogromne dystanse w zatłoczonych miastach. Przejście z silników spalinowych, w szczególności diesli, na bezemisyjne auta, których tankowanie trwa tylko kilka minut, sprawi, że pozbędziemy się z miast szkodliwych zanieczyszczeń powietrza przy zachowaniu tej samej praktyczności i elastyczności parku samochodów – podkreśla Tejs Laustsen Jensen, CEO stowarzyszenia Hydrogen Denmark. Zakup 100 sztuk modelu Mirai dla Kopenhagi to efekt jednego z największych przetargów publicznych w Danii na usługi taksówkarskie. Władze stolicy wybrały DRIVR na obsługę całego systemu społecznych usług taksówkarskich na terenie miasta. System ten służy do przewozu dzieci z niepełnosprawnościami, osób z upośledzeniem umysłowym czy pacjentów potrzebujących transportu do szpitala. Mogą z niego korzystać także urzędnicy miejscy oraz przedstawiciele władz publicznych do przejazdów służbowych. Wszyscy uprawnieni będą teraz poruszać się całkowicie bezemisyjnymi wodorowymi samochodami Toyoty.
Czytaj więcej
Toyoty założyła nowa, globalną markę oferującą usługi mobilności i finansowania samochodów o nazwie Kinto. Teraz Kinto Share w Szwecji wprowadza do swojej oferty wodorowe modele.
Toyota Mirai drugiej generacji zadebiutowała na europejskich rynkach na początku tego roku. Auto jest też dostępne w Polsce. Duży sedan klasy premium został zaprojektowany w architekturze TNGA i wyposażony w najnowszy elektryczny napęd zasilany technologią ogniw paliwowych. Pod maską pracuje silnik elektryczny o mocy 182 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Jednostka ta jest zasilana ogniwami paliwowymi, które produkują prąd na bieżąco w reakcji wodoru z tlenem. Samochód zużywa średnio 0,84 kg/100 km wodoru, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9 s. Wodorowa Toyota nie emituje podczas jazdy żadnych spalin, a jedynym produktem ubocznym pracy ogniw paliwowych jest para wodna.