W Mercedesie odciskiem palca zapłacisz za zakupy

Od wiosny 2022 r. technologia Visa pozwoli klientom Mercedes-Benz w Europie płacić za towary i usługi za pomocą czytnika linii papilarnych w ich samochodzie. Transakcje dokonywane w ten sposób mają być łatwe, ale i bezpieczne.

Publikacja: 12.11.2021 12:50

W Mercedesie odciskiem palca zapłacisz za zakupy

Foto: mat. producenta

Docelowo Daimler chce, by samochód stał się urządzeniem płatniczym do dwuetapowego uwierzytelniania płatności. Będzie to możliwe dzięki globalnemu partnerstwu technologicznemu pomiędzy Daimler Mobility i emitentem kart płatniczych Visa. Dzięki niemu użytkownicy aut Mercedesa przy płatnościach nie będą już musieli wpisywać haseł, ani odczytywać kodu autoryzacji w telefonach. To Daimler zaoferuje w swoich samochodach natywne płatności (program korzystający z zasobów telefonu) 
w technologii uwierzytelniania Visa więc sam samochód stanie się biometrycznym urządzeniem płatniczym.

Czytaj więcej

Mercedes-AMG SL: Poprawić, ale nic nie popsuć

W samochodach Mercedesa od wiosny 2022 zostaną zainstalowane czytniki linii papilarnych. Takie auta pojawią się początkowo na rynkach Wielkiej Brytanii i Niemiec; później dołączą kolejne europejskie rynki. Płatności można będzie dokonywać bezpośrednio za pośrednictwem MBUX, czyli systemu medialnego instalowanego w autach Mercedesa. Na późniejszym etapie rozwiązanie będzie dostępne nie tylko w Europie, ale również na innych rynkach na świecie. W Mercedesach sprzedawanych w Polsce czytniki linii papilarnych są już zainstalowane w modelach EQS, oraz nowych autach klasy S oraz C. Antony Cahill, zastępca dyrektora generalnego i dyrektor Visy na rynki europejskie nie ukrywa satysfakcji, że to właśnie w Europie, jako na pierwszym rynku zostanie wprowadzone nowe rozwiązanie. Dzięki temu Visa stworzy nową generację inteligentnych rozwiązań dla motoryzacji.

Foto: mat. prasowe

Franz Reiner, dyrektor generalny Daimler Mobility podkreśla, że we współpracy z Visą, Daimler dąży do wprowadzenia w samochodzie płatności, które w bezpieczny i przyjazny dla użytkownika sposób spełniają wymagania dwuetapowego uwierzytelniania. - Nie ma nic wygodniejszego niż autoryzacja płatności odciskiem palca - uważa Franz Reiner. Mercedes pay, jest kolejnym produktem, jaki Daimler wprowadza w ramach strategii mobilności i cyfryzacji. Przy tym niemiecki koncern będzie pierwszym na świecie wśród firm motoryzacyjnych oferującą zaoferuje w swoich samochodach Visa Cloud Token Framework. To bazująca na chmurze technologia zabezpieczeń, zapewniająca większą elastyczność na wielu urządzeniach. Tokeny chmurowe chronią i usuwają poufne informacje dotyczące płatności poprzez konwersję danych oraz ich bezpieczne przechowywanie. Umożliwiają również parowanie wielu urządzeń 
w samochodzie i poza nim. Przy tym urządzenia te są bezpośrednio integrowane z danymi uwierzytelniającymi bank klienta. W rezultacie, aby sfinalizować zakup lub przełączyć się pomiędzy urządzeniami w celu uwierzytelnienia płatności, konsumenci nie muszą już wprowadzać długich numerów kart.

Czytaj więcej

Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym

Szacuje się, że tylko w ciągu najbliższych dwóch lat liczba samochodów podłączonych do internetu wzrośnie do ponad 352 milionów na całym świecie. Do roku 2025 całkowity rynek płatności w samochodzie ma osiągnąć wartość około 86 miliardów dolarów.

Docelowo Daimler chce, by samochód stał się urządzeniem płatniczym do dwuetapowego uwierzytelniania płatności. Będzie to możliwe dzięki globalnemu partnerstwu technologicznemu pomiędzy Daimler Mobility i emitentem kart płatniczych Visa. Dzięki niemu użytkownicy aut Mercedesa przy płatnościach nie będą już musieli wpisywać haseł, ani odczytywać kodu autoryzacji w telefonach. To Daimler zaoferuje w swoich samochodach natywne płatności (program korzystający z zasobów telefonu) 
w technologii uwierzytelniania Visa więc sam samochód stanie się biometrycznym urządzeniem płatniczym.

Pozostało 83% artykułu
Innowacje
Koniec dominacji dotykowych ekranów. Kolejna marka wraca do fizycznych przycisków
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"
Innowacje
Hyundai wymyślił na nowo wyświetlacz przezierny. To hologram na całej przedniej szybie
Innowacje
BMW pracuje nad nowym silnikiem spalinowym. Opatentowano nową technologię spalania
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje
Ford kontynuuje rozwój silników spalinowych. Nowy patent i technologie