AMG przywiązuje dużą wagę do tego, żeby nowy SL nie miał elementów wspólnych nie tylko ze swoim poprzednikiem, ale także z modelem AMG GT Roadster. To ma być zupełnie nowy roadster z aluminiową ramą przestrzenną i samonośną konstrukcją nadwozia, które zbudowane jest z mieszanki stali, magnezu i włókien węglowych.
Mercedes-AMG SL
W porównaniu z AMG GT Roadster sztywność poprzeczna nadwozia ma być o 50 procent wyższa, a wzdłużna o 40 procent. Nowy SL jest dłuższy (+7 cm), ma bagażnik o pojemności 240 litrów i jest typowym autem 2+2. Czyli na tylnej kanapie wygodnie zmieści się torba, ale już raczej nie dodatkowy pasażer.
Mercedes-AMG SL
SL nieco przytył. Nowy waży 150 kg więcej od poprzednika (1950 kg) i to mimo, że np. na konstrukcja dachu jest o 150 kg lżejsza od poprzedniej. Topowy SL 63 jest fabrycznie wyposażony w zawieszenie AMG Active Ride Control ze stabilizacją przechyłów.