AMG przywiązuje dużą wagę do tego, żeby nowy SL nie miał elementów wspólnych nie tylko ze swoim poprzednikiem, ale także z modelem AMG GT Roadster. To ma być zupełnie nowy roadster z aluminiową ramą przestrzenną i samonośną konstrukcją nadwozia, które zbudowane jest z mieszanki stali, magnezu i włókien węglowych.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

mat. prasowe

W porównaniu z AMG GT Roadster sztywność poprzeczna nadwozia ma być o 50 procent wyższa, a wzdłużna o 40 procent. Nowy SL jest dłuższy (+7 cm), ma bagażnik o pojemności 240 litrów i jest typowym autem 2+2. Czyli na tylnej kanapie wygodnie zmieści się torba, ale już raczej nie dodatkowy pasażer.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

mat. prasowe

SL nieco przytył. Nowy waży 150 kg więcej od poprzednika (1950 kg) i to mimo, że np. na konstrukcja dachu jest o 150 kg lżejsza od poprzedniej. Topowy SL 63 jest fabrycznie wyposażony w zawieszenie AMG Active Ride Control ze stabilizacją przechyłów.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

mat. prasowe

Czytaj więcej

Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym

SL 55 to pierwszy seryjny samochód AMG z wielowahaczową osią przednią. Konstrukcja ma na celu poprawienie stabilności i precyzji układu kierowniczego, zwłaszcza przy dużych przyspieszeniach bocznych. Do tego nowy SL otrzymał skrętną tylną oś i napęd na cztery koła. Całość ma zapewnić bardziej sportowe doznania za kierownicą.

mat. prasowe

Instrumenty we wnętrzu są w pełni zdigitalizowane. Pośrodku znajduje się duży ekran dotykowy z nową wersją MBUX z Mercedesa klasy S. Można także otrzymać system Digital Light, który wyświetla ostrzeżenia na drodze. Kompletna telematyka i czujniki pochodzą też z flagowego Mercedesa.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

mat. praswe

SL zachował kształty i proporcje poprzednika. Pozostał też przy silnikach V8. Powrócił miękki rozkładany w 15 sekund elektrycznie dach. Hybryda też będzie, ale później i będzie mieć ogromną moc 843 KM.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

mat. prasowe