Mercedes-AMG SL: Poprawić, ale nic nie popsuć

Mercedes SL był zawsze wyznacznikiem komfortowego i sportowego modelu ze Stuttgartu. Nowa generacja będzie po raz pierwszy powstawała jako auto produkowane już nie przez Mercedesa, a AMG.

Publikacja: 31.10.2021 09:48

Mercedes-AMG SL: Poprawić, ale nic nie popsuć

Foto: mat. prasowe

AMG przywiązuje dużą wagę do tego, żeby nowy SL nie miał elementów wspólnych nie tylko ze swoim poprzednikiem, ale także z modelem AMG GT Roadster. To ma być zupełnie nowy roadster z aluminiową ramą przestrzenną i samonośną konstrukcją nadwozia, które zbudowane jest z mieszanki stali, magnezu i włókien węglowych.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

Foto: mat. prasowe

W porównaniu z AMG GT Roadster sztywność poprzeczna nadwozia ma być o 50 procent wyższa, a wzdłużna o 40 procent. Nowy SL jest dłuższy (+7 cm), ma bagażnik o pojemności 240 litrów i jest typowym autem 2+2. Czyli na tylnej kanapie wygodnie zmieści się torba, ale już raczej nie dodatkowy pasażer.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

Foto: mat. prasowe

SL nieco przytył. Nowy waży 150 kg więcej od poprzednika (1950 kg) i to mimo, że np. na konstrukcja dachu jest o 150 kg lżejsza od poprzedniej. Topowy SL 63 jest fabrycznie wyposażony w zawieszenie AMG Active Ride Control ze stabilizacją przechyłów.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym

SL 55 to pierwszy seryjny samochód AMG z wielowahaczową osią przednią. Konstrukcja ma na celu poprawienie stabilności i precyzji układu kierowniczego, zwłaszcza przy dużych przyspieszeniach bocznych. Do tego nowy SL otrzymał skrętną tylną oś i napęd na cztery koła. Całość ma zapewnić bardziej sportowe doznania za kierownicą.

Foto: mat. prasowe

Instrumenty we wnętrzu są w pełni zdigitalizowane. Pośrodku znajduje się duży ekran dotykowy z nową wersją MBUX z Mercedesa klasy S. Można także otrzymać system Digital Light, który wyświetla ostrzeżenia na drodze. Kompletna telematyka i czujniki pochodzą też z flagowego Mercedesa.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

Foto: mat. praswe

SL zachował kształty i proporcje poprzednika. Pozostał też przy silnikach V8. Powrócił miękki rozkładany w 15 sekund elektrycznie dach. Hybryda też będzie, ale później i będzie mieć ogromną moc 843 KM.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

Foto: mat. prasowe

AMG przywiązuje dużą wagę do tego, żeby nowy SL nie miał elementów wspólnych nie tylko ze swoim poprzednikiem, ale także z modelem AMG GT Roadster. To ma być zupełnie nowy roadster z aluminiową ramą przestrzenną i samonośną konstrukcją nadwozia, które zbudowane jest z mieszanki stali, magnezu i włókien węglowych.

W porównaniu z AMG GT Roadster sztywność poprzeczna nadwozia ma być o 50 procent wyższa, a wzdłużna o 40 procent. Nowy SL jest dłuższy (+7 cm), ma bagażnik o pojemności 240 litrów i jest typowym autem 2+2. Czyli na tylnej kanapie wygodnie zmieści się torba, ale już raczej nie dodatkowy pasażer.

Od kuchni
AMG Brand Center Gdańsk: Jesteśmy pierwsi
Parking
Mercedes AMG GLE 63 / GLS 63: Zmasowany atak SUV-ów AMG
Tu i Teraz
Mercedes AMG Project One: Jeśli kupiłeś, to nie sprzedasz
Tu i Teraz
Mercedes AMG: R.I.P. napęd na tylne koła
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Premiery
Nadzieja Mercedesa na lepsze jutro. Nowy CLA ma przyciągnąć młodych klientów
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń