Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym

Prezentując EQS 53 4MATIC+, Mercedes-AMG wkracza w całkowicie elektryczną przyszłość. Pierwszy seryjny model AMG z napędem akumulatorowym bazuje na architekturze marki Mercedes-EQ dla samochodów klasy wyższej i luksusowej.

Publikacja: 02.10.2021 12:06

Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym

Foto: Mercedes

Topowa wersja EQS ma moc 761 KM i została „doszlifowana” w Affalterbach we wszystkich aspektach powiązanych z osiągami. Mercedes obiecuje, że auto z elektrycznym napędem zachowa wszystkie cechy prawdziwego AMG: od techniki po wygląd oraz emocjonujące brzmienie. AMG EQS 53 4MATIC+ to nasz pierwszy w pełni elektryczny ambasador w segmencie aut o wysokich osiągach »made in Affalterbach«. Powstał specjalnie dla entuzjastów samochodów, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusową atmosferą, sportowym charakterem oraz zwinnością i dynamiką. Pierwszy całkowicie elektryczny samochód AMG bez wątpienia przyciągnie nowych odbiorców. W niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne w 100% elektryczne modele AMG, zbudowane również na naszej platformie AMG.EA, w całości opracowanej przez nas – mówi Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Sercem nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+ są dwa silniki elektryczne – po jednym przy każdej z osi. Napęd na wszystkie koła ma pomóc przenieść na asfalt moc, która w wersji podstawowej wynosi 658 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 950 Nm. Dzięki opcjonalnemu pakietowi AMG Dynamic Plus w trybie Race Start z funkcją boost maksymalna moc wzrasta do 761 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi wtedy 1020 Nm. W tym przypadku Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s (przy naładowaniu akumulatora do poziomu co najmniej 80 proc.). Z opcjonalnym pakietem prędkość maksymalna pojazdu jest ograniczona do 250 km/h. W wersji podstawowej AMG EQS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 s (minimum 80 proc. naładowania akumulatora), a jego prędkość maksymalną ograniczono do 220 km/h.

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

W elektrycznych Mercedesach-AMG ma nie zabraknąć emocjonujących doznań dźwiękowych. System audio EQS 53 4MATIC+ wykorzystując specjalne głośniki, tzw. shakery i generator dźwięku stworzy wyjątkowe wrażenia dźwiękowe w dwóch wydaniach: autentycznym lub sportowym. System nazwany AMG Sound Experience generuje dźwięk, który słyszany będzie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pojazdu, z tonacją oraz intensywnością dopasowaną do aktualnych warunków jazdy, wybranego trybu lub preferencji kierowcy.

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Topowa wersja EQS ma moc 761 KM i została „doszlifowana” w Affalterbach we wszystkich aspektach powiązanych z osiągami. Mercedes obiecuje, że auto z elektrycznym napędem zachowa wszystkie cechy prawdziwego AMG: od techniki po wygląd oraz emocjonujące brzmienie. AMG EQS 53 4MATIC+ to nasz pierwszy w pełni elektryczny ambasador w segmencie aut o wysokich osiągach »made in Affalterbach«. Powstał specjalnie dla entuzjastów samochodów, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusową atmosferą, sportowym charakterem oraz zwinnością i dynamiką. Pierwszy całkowicie elektryczny samochód AMG bez wątpienia przyciągnie nowych odbiorców. W niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne w 100% elektryczne modele AMG, zbudowane również na naszej platformie AMG.EA, w całości opracowanej przez nas – mówi Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Dwa Kółka
Xiaomi z Mercedesem AMG stworzyli wyjątkową hulajnogę
Parking
Ceny nowego Mercedesa klasy C. Droższy od konkurencji
Parking
Napęd na wszystkie koła dla elektrycznego Mercedes EQA
Parking
Wyprodukowano 400 tys. Mercedesów klasy G
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Mercedes-AMG GT 63 S pobił własny rekord