Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym

Prezentując EQS 53 4MATIC+, Mercedes-AMG wkracza w całkowicie elektryczną przyszłość. Pierwszy seryjny model AMG z napędem akumulatorowym bazuje na architekturze marki Mercedes-EQ dla samochodów klasy wyższej i luksusowej.

Publikacja: 02.10.2021 12:06

Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym

Foto: Mercedes

Topowa wersja EQS ma moc 761 KM i została „doszlifowana” w Affalterbach we wszystkich aspektach powiązanych z osiągami. Mercedes obiecuje, że auto z elektrycznym napędem zachowa wszystkie cechy prawdziwego AMG: od techniki po wygląd oraz emocjonujące brzmienie. AMG EQS 53 4MATIC+ to nasz pierwszy w pełni elektryczny ambasador w segmencie aut o wysokich osiągach »made in Affalterbach«. Powstał specjalnie dla entuzjastów samochodów, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusową atmosferą, sportowym charakterem oraz zwinnością i dynamiką. Pierwszy całkowicie elektryczny samochód AMG bez wątpienia przyciągnie nowych odbiorców. W niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne w 100% elektryczne modele AMG, zbudowane również na naszej platformie AMG.EA, w całości opracowanej przez nas – mówi Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Sercem nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+ są dwa silniki elektryczne – po jednym przy każdej z osi. Napęd na wszystkie koła ma pomóc przenieść na asfalt moc, która w wersji podstawowej wynosi 658 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 950 Nm. Dzięki opcjonalnemu pakietowi AMG Dynamic Plus w trybie Race Start z funkcją boost maksymalna moc wzrasta do 761 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi wtedy 1020 Nm. W tym przypadku Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s (przy naładowaniu akumulatora do poziomu co najmniej 80 proc.). Z opcjonalnym pakietem prędkość maksymalna pojazdu jest ograniczona do 250 km/h. W wersji podstawowej AMG EQS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 s (minimum 80 proc. naładowania akumulatora), a jego prędkość maksymalną ograniczono do 220 km/h.

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

W elektrycznych Mercedesach-AMG ma nie zabraknąć emocjonujących doznań dźwiękowych. System audio EQS 53 4MATIC+ wykorzystując specjalne głośniki, tzw. shakery i generator dźwięku stworzy wyjątkowe wrażenia dźwiękowe w dwóch wydaniach: autentycznym lub sportowym. System nazwany AMG Sound Experience generuje dźwięk, który słyszany będzie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pojazdu, z tonacją oraz intensywnością dopasowaną do aktualnych warunków jazdy, wybranego trybu lub preferencji kierowcy.

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Foto: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Topowa wersja EQS ma moc 761 KM i została „doszlifowana” w Affalterbach we wszystkich aspektach powiązanych z osiągami. Mercedes obiecuje, że auto z elektrycznym napędem zachowa wszystkie cechy prawdziwego AMG: od techniki po wygląd oraz emocjonujące brzmienie. AMG EQS 53 4MATIC+ to nasz pierwszy w pełni elektryczny ambasador w segmencie aut o wysokich osiągach »made in Affalterbach«. Powstał specjalnie dla entuzjastów samochodów, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusową atmosferą, sportowym charakterem oraz zwinnością i dynamiką. Pierwszy całkowicie elektryczny samochód AMG bez wątpienia przyciągnie nowych odbiorców. W niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne w 100% elektryczne modele AMG, zbudowane również na naszej platformie AMG.EA, w całości opracowanej przez nas – mówi Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Dwa Kółka
Xiaomi z Mercedesem AMG stworzyli wyjątkową hulajnogę
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Parking
Ceny nowego Mercedesa klasy C. Droższy od konkurencji
Parking
Napęd na wszystkie koła dla elektrycznego Mercedes EQA
Parking
Wyprodukowano 400 tys. Mercedesów klasy G
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Parking
Mercedes-AMG GT 63 S pobił własny rekord
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej