Topowa wersja EQS ma moc 761 KM i została „doszlifowana” w Affalterbach we wszystkich aspektach powiązanych z osiągami. Mercedes obiecuje, że auto z elektrycznym napędem zachowa wszystkie cechy prawdziwego AMG: od techniki po wygląd oraz emocjonujące brzmienie. AMG EQS 53 4MATIC+ to nasz pierwszy w pełni elektryczny ambasador w segmencie aut o wysokich osiągach »made in Affalterbach«. Powstał specjalnie dla entuzjastów samochodów, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusową atmosferą, sportowym charakterem oraz zwinnością i dynamiką. Pierwszy całkowicie elektryczny samochód AMG bez wątpienia przyciągnie nowych odbiorców. W niedalekiej przyszłości pojawią się kolejne w 100% elektryczne modele AMG, zbudowane również na naszej platformie AMG.EA, w całości opracowanej przez nas – mówi Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Sercem nowego Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+ są dwa silniki elektryczne – po jednym przy każdej z osi. Napęd na wszystkie koła ma pomóc przenieść na asfalt moc, która w wersji podstawowej wynosi 658 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 950 Nm. Dzięki opcjonalnemu pakietowi AMG Dynamic Plus w trybie Race Start z funkcją boost maksymalna moc wzrasta do 761 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi wtedy 1020 Nm. W tym przypadku Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s (przy naładowaniu akumulatora do poziomu co najmniej 80 proc.). Z opcjonalnym pakietem prędkość maksymalna pojazdu jest ograniczona do 250 km/h. W wersji podstawowej AMG EQS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 s (minimum 80 proc. naładowania akumulatora), a jego prędkość maksymalną ograniczono do 220 km/h.
W elektrycznych Mercedesach-AMG ma nie zabraknąć emocjonujących doznań dźwiękowych. System audio EQS 53 4MATIC+ wykorzystując specjalne głośniki, tzw. shakery i generator dźwięku stworzy wyjątkowe wrażenia dźwiękowe w dwóch wydaniach: autentycznym lub sportowym. System nazwany AMG Sound Experience generuje dźwięk, który słyszany będzie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pojazdu, z tonacją oraz intensywnością dopasowaną do aktualnych warunków jazdy, wybranego trybu lub preferencji kierowcy.